Toon posts:

[XP] Twee besturingssystemen op 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee harde schijven in mijn computer. Die ene, de master, die er standaard bij zat bij het systeem, staat Windows ME op. Die andere, de slave, is de harde schijf uit het oude systeem.
Toen ik problemen met mijn oude systeem had, heeft iemand anders er naar gekeken en er XP op gezet plus CD achtergelaten. Die heb ik in het nieuwe systeem op de slave disk gezet.
Werkt over het algemeen goed.
Alleen tegenwoordig, al een aardig tijdje trouwens, heb ik regelmatig dat hij vastloopt als ik XP opstart. Na de standaard schijfcontrole die daarop volgt (na een paar tellen uitzetten, ik heb geen reset-knop) blijkt dat er bestanden (niet altijd dezelfde) "kruislings gekoppeld" zijn aan een bepaald cluster. Soms is daarna mijn account uit MSN.

Ik vraag me af of het er iets mee te maken heeft dat ie op een slave disk staat en of het iets ernstigs is.
Eventueel wat er aan te doen is.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt grote kans dat de schijf er binnenkort mee ophoudt. Het zal dan inderdaad om de slave schijf (met OS erop) gaan.

Kijk meteen even hiertussen: [search=kruislings gekoppeld xp]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26
Het zou gewoon goed moeten werken op je Slave Disk, daar zal het dan ook niet aan liggen. Ik denk eerder dat je zelf niet helemaal kieskeurig bent geweest met wat te installeren en wat te uninstalleren waardoor je Windows misschien een beetje verstopt is geraakt. Een goede remedie daarvoor is gewoon Windows XP er eens lekker schoon, opnieuw, erop te zetten. En als je Windows ME toch nooit meer gebruikt, dat gewoon te doen op je primaire schijf :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je om voor een herinstallatie van XP te kiezen voor de "gewoon" (uitgebreid) formatteren i.p.v. "snel" formatteren wat ik normaal doe?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26
Dat niet per se, een schone installatie over je huidige zonder format zou al afdoende kunnen zijn. Maar als je dat al eens eerder hebt gedaan dan zal het daar waarschijnlijk toch niet aan liggen. Maar installeer je Windows eens op de primaire drive en ondervindt dat dit probleem zich waarschijnlijk ook daar voordoet komen ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Of heeft het misschien toch te maken dat ik er ook SP1 op gezet heb?
Het was geloof ik al duidelijk dat die XP versie een gekregen kopie is. (ME zat bij het systeem).
Maar dan zou XP helemaal niet moeten werken als dat zo was.
Pagina: 1