Toon posts:

[Delphi] DelphiX programming traag?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kan ik een leuk spel wel schrijven, maar loop ik telkens tegen de traagheid op? Als je naar andere spellen kijkt dan loopt alles als een trein, maar als ik in Delphi met DelphiX componenten een leuke game wil schrijven, hapert hij al vrij snel en zakt de FPS al terug naar de 30...
Is delphi zo ondergeschikt voor het programmeren van games?
Kan eventueel de source of compiled versie ter download geven.
Mijn vraag is dus: Staat delphi (7) hier bekend om?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ermm...DelphiX bedoel je denk ik. Delphi is gewoon de compiler en die compiled snel. De code die uit de Delphi compiler komt is soms trager dan dat van C++, maar dat hoeft niet.

Ik ken DelphiX verder niet, maar misschien is het gewoon niet zo makkelijk om een mooie en snelle game engine te maken no matter what compiler? Of misschien schrijf je zelf hele inefficiente code? Ik zou het daar eerder zoeken als bij de Delphi compiler.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Hoe ben je exact aan het coden? Ben je TControls als players aan het gebruiken om rond te bewegen op TEdits die je als platforms gebruikt oid?

Oftewel: doe eens wat nuttige info over hoe je het aanpakt want zo kunnen we niets zeggen.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk idd veel met if statements en dus waarschijnlijk inefficiente code...
Dit alles wordt elk frame weer doorlopen. Misschien moet ik mijn code eens wat beter onderverdelen.
Verwacht binnenkort weer post van me, maar moet voorlopig een week weg(werken).
Bedankt voor jullie snelle reacties.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Ja doei, als we een week moeten wachten op nuttige info en antwoord op onze vragen, post dan niets :(

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.