Toon posts:

is dit een svchost virus ??

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kameraad van me krijgt bij opstarten van PC steeds zelfde melding
(zie Afbeeldingslocatie: http://www.rmvce.nl/vreemd.jpg )

ik heb niet het minste vermoeden wat dit maar ken zijn. virusscanner reageert er niet op.

Verwijderd

Kan je alleen vertellen dat svchost een normaal windows XP systeem bestand is en ik heb daar op dit moment 5 van draaien met verschillend geheugen gebruik.
Hoop je hier iets mee te helpen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 08:45

Tjark

DON'T PANIC

ja, is al een paar keer voorbij gekomen de laatste paar dagen. Let ook op dat het window scvhost heet. zie ook search

[ Voor 62% gewijzigd door Tjark op 03-05-2004 20:45 ]

*insert signature here

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 13:06

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

verkeerd gelezen

[ Voor 90% gewijzigd door powerflux op 03-05-2004 20:45 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

TjarkVerhoeven schreef op 03 mei 2004 @ 20:44:
ja, is al een paar keer voorbij gekomen de laatste paar dagen. Let ook op dat het window scvhost heet. zie ook search
Je laat me schrikken joh :+

Het Windows bestand is %SystemRoot%\System32\Svchost.exe

[rml][ win2000] svchost.exe en scvhost.exe[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
8)7 8)7 8)7 jeutje....dat ik dat niet eerder heb gezien...ik heb me het ongans lopen zoeken op svchost en vond maar niks..ik gaat hier ff mee verder.

maar weet er misschien iemand wat die scvhost dan doet?? ik kan hem nl niet vinden in die map >system32

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit is laatst ook al voorbij gekomen, zie bijvoorbeeld [rml][ Malware] MS04-011 Backdoor/Bot[/rml]

Signature

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Die virus hebben ze niet echt goed verstopt. Als ik het zo bekijkt stuurt hij wat info naar horesaft.alt-bin.com:12000 en alt-bin.com is een irc site. Hij gooit een poort open voor sendfile (bestanden overzenden dus). En hij gooit ook nog eens een ftp open. Zou dus wel een backdoor wezen.

sluit bij ctrl+alt+del het bestandje af en andere verdachte bestandjes. Zet het opstarten ervan uit met behulp van msconfig (kijk ook gelijk ff of er wat services mee opgestart worden die niet horen). gooi dan er ff een geupdate virusscanner over.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

virus in svchost.exe verwijderen - je bent niet de eerste vandaag en een topic lijkt me meer dan zat :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.