Hoi,
Ik had deze week zelf een systeem in elkaar gezet, en die werkt volgens mij wel (ik kan elke driver terugvinden in de mobo-setup) en ik wilde Windows 98SE die op mijn tweede computer (eigenlijk van mijn ouders) staat installeren. Dit is wat ik doe:
Ik doe er een -zelfgemaakte- opstart diskette in en de officiele 98se cd in the cd/dvd driver, ik laat de computer opstarten... "...met ondersteuning van de CD-ROM" en daarna gaat de machine wat pruttelen en stopt in DOS, precies volgens schema. Ik hoor nu 'setup' in te typen en volgens het boekje zou de computer dan verder gaan, maar bij mij komt er te staan
"Not ready bezig met lezen van drive E"
Afbreken/Opnieuw/Mislukt?
--
Ik heb een
AMD Athlon 64 3000+ (2,0GHz, 512KB, Boxed)
MOEDERBORD MSI K8TM-ILSRB DDR400 AGP8x M-ATX
GEHEUGEN 1x556MB PC3200
HARDDISK DiamondMax Plus 9 (160 Gig, 8mb cache)
VIDEOKAART Saphire Radeon 9800 PRO
DVD/DC BURNER NEC ND2500A DVD±R/RW IDE OEM Zwart
DVD/CD SPELER Philips DVD-Rom 16x50 IDE OEM Zwart
FLOPPY DRIVE Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MB Zwart
MONITOR Compaq V1000 21"
--
zou het kunnen zijn dat mijn cd drive niet goed gelezen wordt? hoewel het mobo hem wel 'ziet', of msschien hoort er een officiele 98se opstart diskette bij, die mijn ouders dan krijt zijn?
ik ben een echte "n00b" op gebied van windows dus het zou natuurlijk ook kunnen dat ik iets echt fout doe.
Ik had deze week zelf een systeem in elkaar gezet, en die werkt volgens mij wel (ik kan elke driver terugvinden in de mobo-setup) en ik wilde Windows 98SE die op mijn tweede computer (eigenlijk van mijn ouders) staat installeren. Dit is wat ik doe:
Ik doe er een -zelfgemaakte- opstart diskette in en de officiele 98se cd in the cd/dvd driver, ik laat de computer opstarten... "...met ondersteuning van de CD-ROM" en daarna gaat de machine wat pruttelen en stopt in DOS, precies volgens schema. Ik hoor nu 'setup' in te typen en volgens het boekje zou de computer dan verder gaan, maar bij mij komt er te staan
"Not ready bezig met lezen van drive E"
Afbreken/Opnieuw/Mislukt?
--
Ik heb een
AMD Athlon 64 3000+ (2,0GHz, 512KB, Boxed)
MOEDERBORD MSI K8TM-ILSRB DDR400 AGP8x M-ATX
GEHEUGEN 1x556MB PC3200
HARDDISK DiamondMax Plus 9 (160 Gig, 8mb cache)
VIDEOKAART Saphire Radeon 9800 PRO
DVD/DC BURNER NEC ND2500A DVD±R/RW IDE OEM Zwart
DVD/CD SPELER Philips DVD-Rom 16x50 IDE OEM Zwart
FLOPPY DRIVE Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MB Zwart
MONITOR Compaq V1000 21"
--
zou het kunnen zijn dat mijn cd drive niet goed gelezen wordt? hoewel het mobo hem wel 'ziet', of msschien hoort er een officiele 98se opstart diskette bij, die mijn ouders dan krijt zijn?
ik ben een echte "n00b" op gebied van windows dus het zou natuurlijk ook kunnen dat ik iets echt fout doe.