'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
In een 32bit 33Mhz PCI slot is die gelimiteerd tot 133MB/sec ja
En als je vraagt welke hdd's erop moeten, ga dan maar SATA/IDE halen
En als je vraagt welke hdd's erop moeten, ga dan maar SATA/IDE halen
Even serieus 
Ik heb dus de 29160N
En idd zoals mn voorganger al zei: Hij is gelimiteerd door 32 bits PCI idd, dus 133 MB/s (theoretisch).
Ik heb zelf een 1x Fujitsu MAS 18GB, 2x Fujitsu MAP 36GB & 1x een Seagate 15K.3 eraan hangen die 2x Fujitsu MAP 36GB draaien in SW RAID 0 op het moment, en die trekken de PCI bus vol
die andere 2 schijven draaien normaal.
Pas als je meer dan 2 moderne SCSI schijven in RAID 0 draait trekken die je PCI bus vol, maar als je ze los van elkaar draait dan hoef je niet te vrezen dat de PCI bus het niet kan trekken
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van deze controller, omdat deze heel snel initialiseerd en gewoon makkelijk in gebruik is en omdat deze kaart ook een apart 50 pins kanaal heeft voor je DVD-rom drives of branders (of oude SCSI harddrives)
Ik heb dus de 29160N
En idd zoals mn voorganger al zei: Hij is gelimiteerd door 32 bits PCI idd, dus 133 MB/s (theoretisch).
Ik heb zelf een 1x Fujitsu MAS 18GB, 2x Fujitsu MAP 36GB & 1x een Seagate 15K.3 eraan hangen die 2x Fujitsu MAP 36GB draaien in SW RAID 0 op het moment, en die trekken de PCI bus vol
Pas als je meer dan 2 moderne SCSI schijven in RAID 0 draait trekken die je PCI bus vol, maar als je ze los van elkaar draait dan hoef je niet te vrezen dat de PCI bus het niet kan trekken
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van deze controller, omdat deze heel snel initialiseerd en gewoon makkelijk in gebruik is en omdat deze kaart ook een apart 50 pins kanaal heeft voor je DVD-rom drives of branders (of oude SCSI harddrives)
Is zelfs mooi te zien in de Adaptec BIOS van de controller, mijn 2100S geeft zelf zijn theorethische limiet weer op 133MB/sec, terwijl de limiet van de controller op 160MB/sec ligt
Verwijderd
ik heb die 29160 ook, goede kaart voor SCSI ultra160.
werkt goed, nooit porbs. mee gehad. ik raat hem zekers aan.
stap binnen kort wel over naar een lsi megaraid 1600 maar dat is omdat ik meer mb/sec wil hebben
werkt goed, nooit porbs. mee gehad. ik raat hem zekers aan.
stap binnen kort wel over naar een lsi megaraid 1600 maar dat is omdat ik meer mb/sec wil hebben
Adaptec 29160 is een prima kaart, wat ouder en daardoor goed ondersteund door OS´sen, met prima drivers. Ik heb de kaart in een PCI-X slot met twee U320 15K schijven eraan hangen, prima prestaties (zie ook [rml][ SCSI] Dual channel U320 trager dan U160?[/rml]). De prestaties van de kaart in PCI-X mode is overigens bij mij wel veel beter dan PCI 32bit mode.
Je treft hetFnFnF schreef op 03 mei 2004 @ 20:36:
Heeft iemand ervaringen met deze SCSI-Controller?
Dat hangt er natuurlijk vanaf in wat voor een PCI slot je hem priktEn draait ie ook echt op 160MB/s of 133MB/s door de PCI limit?
omgEn met welke HD's draai je daar dan op?
Wel, al met al behoorlijk simpele vragen die je zélf met een beetje vooronderzoek en logisch redendatievermogen had kunnen beantwoorden. Dát wordt hier op GoT echt wel van je verwacht. Zie ook het forumgedrag gedeelte van de [faq]Registratievoorwaarden[/]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()