Ik zou heel graag bij mn vriendin haar c: partitie vergroten. Even korte schets hoe haar HD gepartitioneerd is:
c: 4996,7 MB
d: 37 236,6 MB
e: 15 006,0 MB
--> Wat wil ik nu doen, dat is mijn d: verkleinen naar een partitie van 30 000 MB en dan de 7236.6 MB bij de c: zetten doordat deze in nood komt qua opslag!
Wat doe ik dan in partition magic:
* Kies de optie "Resize Partitions"
* Klik je partitie aan da je wil resizen, nu de d:
* Geef je op hoeveel je d: wil zijn, nu nl. 30 000 MB
* Heb je nu de 2 overige partities, nl de c: en e: maar doordat de 7236,6 MB enkel voor de c: geldt, vink ik het vinkje voor de e: uit!
* Zie ik de capaciteit van alle partities nl.
c: 12 237,0 MB
d: 30 000,0 MB
* Kom ik weer in scherm van Partition Magic 8.0 terecht doordat de wizard nu afgelopen is. Alles lijkt mooi te werken, maar is natuurlijk nog niet bevestigd!
* Apply dan maar en krijg dan volgende melding:
"3 operations are currently running. Apply changings now? Yes or No."
* Na het aanklikken van Yes, krijg ik volgende melding:
"One or more of the changes you have made require booting to complete. If you press OK, the computer wil reboot to perform the disk operations.
After the changes have been applied, it's a recommand that you create a new Emergency Repair Disk by running the Windows 2000/XP Backup utility"
Keuze uit OK of Annuleren.
* PC herstart zich en voert "Taken uit" Krijgt Error 501:
Error 501: while executing Batch.
Error 501: cross.linked files were found
* Nadat pc opnieuw opgestart is zijn de partities nog altijd even groot.
Wat heb ik al gedaan? Google afgelopen voor info ivm deze error maar niks interessant gevonden.
EDIT: Ook index geraadpleegd van Partition Magic 8.0 waarin stond dat ik Windows Checkdisk eens moest toepassen.
c: 4996,7 MB
d: 37 236,6 MB
--> Wat wil ik nu doen, dat is mijn d: verkleinen naar een partitie van 30 000 MB en dan de 7236.6 MB bij de c: zetten doordat deze in nood komt qua opslag!
Wat doe ik dan in partition magic:
* Kies de optie "Resize Partitions"
* Klik je partitie aan da je wil resizen, nu de d:
* Geef je op hoeveel je d: wil zijn, nu nl. 30 000 MB
* Heb je nu de 2 overige partities, nl de c: en e: maar doordat de 7236,6 MB enkel voor de c: geldt, vink ik het vinkje voor de e: uit!
* Zie ik de capaciteit van alle partities nl.
c: 12 237,0 MB
d: 30 000,0 MB
* Kom ik weer in scherm van Partition Magic 8.0 terecht doordat de wizard nu afgelopen is. Alles lijkt mooi te werken, maar is natuurlijk nog niet bevestigd!
code:
1
2
3
4
| Logical Disk (C:) - NTFS - 12 237,0 MB - ... Logical Disk (E:) - NTFS - 15 006,0 MB - ... (*) - Extended - 30 000,0 MB - 30 000,0 MB - ... Logical Disk (D:) - NTFS - 30 000,0 MB - ... |
* Apply dan maar en krijg dan volgende melding:
"3 operations are currently running. Apply changings now? Yes or No."
* Na het aanklikken van Yes, krijg ik volgende melding:
"One or more of the changes you have made require booting to complete. If you press OK, the computer wil reboot to perform the disk operations.
After the changes have been applied, it's a recommand that you create a new Emergency Repair Disk by running the Windows 2000/XP Backup utility"
Keuze uit OK of Annuleren.
* PC herstart zich en voert "Taken uit" Krijgt Error 501:
Error 501: while executing Batch.
Error 501: cross.linked files were found
* Nadat pc opnieuw opgestart is zijn de partities nog altijd even groot.
Wat heb ik al gedaan? Google afgelopen voor info ivm deze error maar niks interessant gevonden.
EDIT: Ook index geraadpleegd van Partition Magic 8.0 waarin stond dat ik Windows Checkdisk eens moest toepassen.
[ Voor 4% gewijzigd door nvidia op 03-05-2004 19:57 . Reden: Litte upgrade!! ]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov