[PHP]Hoe ?id=xxx maken in php

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 22:13
Hallo iedereen,

Ik ben een nieuwssysteem aan het maken maar ik kan nergens vinden zelfs in andere scripts niet hoe ik nou bijv nieuws.php?id=23 kan maken en hoe php zelf de links er naar kan generen. Ik weet het het klinkt een beetje als NOOB vraag en dit is pas mijn eerste script en ik ben pas 13 dus niet te veel zeuren _/-\o_ ;) Ik weet het ik had het moeten weten maar zelfs in mijn php boek kan ik het niet vindne :r
EDIT: wil iemand ff de titel aanpassen want ik heb blind getikt en per on geluk php helemaal fout geschreven

[ Voor 12% gewijzigd door Rctworld op 03-05-2004 19:54 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik heb je post doorgelezen en meer dan de helft van je post komt overeen met het 'verontschuldigen dat je beginner zou zijn.' Dit lijkt me geen goed punt om een discussie te starten.

Om je een stuk op weg te helpen:

Nieuwsitems worden opgeslagen in een database. Iedere nieuwsitem staat in een eigen record. Dit record heeft een uniek identificatienummer; in jouw voorbeeld is dit het getal 23.

Als je hem opvraagt, dan vraag je het nieuwsitem op, met als identificatie getal 23. Dit item wordt dan terug gegeven en zie je het nieuwsbericht.

Wil je alle nieuwsberichten hebben, dan voer je een query uit tegen je database, waarin je alle nieuwsberichtID's en titels opvraagt. Je database geeft je dan een resultaatset terug. In PHP kan je deze resultaatset dan gaan doorlopen en netjes die links genereren.

In ieder geval zijn er hier vaker tutorials van verschenen op Internet. :) Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er niets over te vinden is; misschien niet in je boek. Maar er is meer geschreven over PHP / MySQL dan alleen in je boek.

Dit topic gaat in ieder geval op slot, we gaan je hier niet leren programmeren. Mocht je een concreet en gericht probleem hebben, dan kan je een nieuw topic openen volgens de Quickstart. Gebruik dan ook alleen niet de helft van je post om je te verontschuldigen... ;) Verder kan af en toe een de enter-toets gebruiken je post ook een stuk duidelijker maken. :)

Succes met je applicatie! :)

[ Voor 101% gewijzigd door gorgi_19 op 03-05-2004 20:00 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.