Toon posts:

Hitachi HDS722580 SATA enorm traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Loo,

Voor mn broer heb ik een pc besteld met de volgende specs :

Mobo : Asrock k7s8xe+ SiS748
CPU : AMD Athlon XP Bart 1833box2500+
Geheugen : DIMM 512 MB
Videokaart : Geforce FX5900 XT 129 mb
HD : 80,0 GB SATA HDS722580

Alles goed en wel, pc in elkaar gezet, en begonnen met installeren. HD erin, windows erop, alle software geinstalleerd, prima. Ik een keertje booten om alle drivers volledig te installeren, en toen... Alles traag, en dan ook echt traag. Niet te gebruiken.

Ik hd geformatteerd, opnieuw windows erop. Formatteren ging goed, maar als er daarna bestanden van de dvd speler naar de HD worden gestuurd, gaat alles traag! Ik heb al diverse dingen geprobeerd :

Andere cd/dvd rom
Ander SATA kabeltje
Andere SATA poort op mobo
HD in andere pc geprobeerd (zelfde probleem daar)
Vanmiddag terug naar alternate, hd laten testen... HD gaf geen fouten..
Nieuwe bios erop
SATA drivers van mobo geinstalleerd...

Weet IEMAND hoe ik hier ooit uit kan komen!?!?!?!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Staat de UDMA instelling soms niet aan? (in windows bij de IDE controller of anders gewoon in de BIOS)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 04 mei 2004 @ 14:34:
Staat de UDMA instelling soms niet aan? (in windows bij de IDE controller of anders gewoon in de BIOS)
Ik kan dus niet in windows komen... Hoe kan je dat zien in de bios?

Ook zo vaag dat het formatteren wel snel gaat, en de eerste 2 % van de installatie ook, maar verder niet...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand .... :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:02:
[...]

Ik kan dus niet in windows komen... Hoe kan je dat zien in de bios?

Ook zo vaag dat het formatteren wel snel gaat, en de eerste 2 % van de installatie ook, maar verder niet...
In het BIOS kun je misschien niet meer regelen aan het UDMA-gebeuren dan 'disabled' of 'auto', waarbij die laatste instelling gewoon zou moeten werken. Kijk dat eerst even na.

Verder: wat bedoel je precies met 'traag'? Echt puur lage transfer rate in MB/sec als je iets van een CD naar de harde schijf kopiëert? Veel kopbewegingen (veel 'geratel'?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 19:42:
[...]

In het BIOS kun je misschien niet meer regelen aan het UDMA-gebeuren dan 'disabled' of 'auto', waarbij die laatste instelling gewoon zou moeten werken. Kijk dat eerst even na.

Verder: wat bedoel je precies met 'traag'? Echt puur lage transfer rate in MB/sec als je iets van een CD naar de harde schijf kopiëert? Veel kopbewegingen (veel 'geratel'?)
Geen geluid, gewoon t gaat traag... Toen windows er nog op stond duurde het 5 minuten dat iets begon te bewegen als ik t had aangeklikt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 19:55:
[...]

Geen geluid, gewoon t gaat traag... Toen windows er nog op stond duurde het 5 minuten dat iets begon te bewegen als ik t had aangeklikt...
OK, maar het is dus niet zo dat de harde schijf enorm gaat ratelen als je iets doet. Het is meer dat het systeem bevriest als je iets aanklikt en pas na lange tijd verder gaat?

Ik denk eigenlijk niet dat het aan die schijf zélf ligt, dat ding zal mechanisch best in orde zijn. Ik zou het eerder zoeken in een brakke driver ergens. Gewoon in je BIOS kijken of alles mbt. UDMA op Enabled staat, block mode op Enabled, etc. en zeker maken dat je de nieuwste drivers van je chipset/controller hebt.
Pagina: 1