Toon posts:

zoemend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kben aan het prullen om men oude pc terug in mekaar te krijgen en heb alles aangesloten maar als ik hem aanzet dan maakt hij enkel een zoemend geluid en voor de rest niks...

Ik zie dat de ventilator van de processor wel wil gaan draaien maar het lijkt net of hij niet kan. Kdacht, mss zit er was stof of vuil in de koeler maar na het uitkuisen nog steeds hetzelfde zoemende geluid :'(

Ik heb ook al is gecheckt op de FAQ maar daar vind ik spijtig genoeg ook niks dus maw HELP!

Verwijderd

Zal aan je voeding liggen denk ik! Wat voor voeding is het?

Verwijderd

Topicstarter
een Target Model WE-BP

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
misschien is de fan kappot?
heb je ook andere dingen op je computer aangesloten die wel aan gaan (Harddisk andere fans, je PSU zoals al door juste gezegt werd)

offtopic:
juste, hoe krijg je zo'n enter in je sig, na ~1000 posts weet ik het nog steeds niet :+
... [ br] mhh thnx!

[ Voor 32% gewijzigd door ixl85 op 03-05-2004 19:02 ]

Verwijderd

Geef aub wat meer informatie zoals systeemspecificaties!

Probeer eerst een andere voeding, dat is imo het meest verdachte onderdeel.

offtopic:
@ixl85 -->>> gewoon met [ br ] (wel zonders spaties, aan elkaar dus. Maar als ik ze hier aan elkaar zet wordt het echt een enter :+

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
tis een PII 266 met een moederbord van VIA en 256ram

• ixl85
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:00:
tis een PII 266 met een moederbord van VIA en 256ram
en nou je post wijzigen en mijn vraag beantwoorden graag.. iets meer info!
no input is no output he!
edit:
lol @ Armageddon_2k

[ Voor 7% gewijzigd door ixl85 op 03-05-2004 19:07 ]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 13:30

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

er zit een wesp in je voeding :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ixl85 schreef op 03 mei 2004 @ 18:56:
misschien is de fan kappot?
heb je ook andere dingen op je computer aangesloten die wel aan gaan (Harddisk andere fans, je PSU zoals al door juste gezegt werd)

offtopic:
juste, hoe krijg je zo'n enter in je sig, na ~1000 posts weet ik het nog steeds niet :+
... [ br] mhh thnx!
Nope niks tralala bij aangezet buiten natuurlijk de hd die erin zat. Maar de fan draait idd ook niet meer. Het zal daar dan wel aan liggen prolly.

• ixl85
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:10:
[...]

Nope niks tralala bij aangezet buiten natuurlijk de hd die erin zat. Maar de fan draait idd ook niet meer. Het zal daar dan wel aan liggen prolly.
prolly? nouja :)
uuhm gaat je HD dan wel aan? of blijft die ook uit?
en wat voor een zoemend geluid is het? is het een geluid als een wesp :+ of als iets waar electro door geen gaat (denk aan een hoogspaningskabel) of een fan die vast zit...
Ik maak ook wel eens geluiden maar tussen praten en andere dingen zit veel verschil.

krijg je btw wel beeld op je monitor, of heb je die ook niet aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
De hd doet ook niks. De fan zit niet vast. Heb wel stroom op men scherm maar geen beeld. En het geluid lijkt op dat van de zekeringskast.

• ixl85
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:19:
De hd doet ook niks. De fan zit niet vast. Heb wel stroom op men scherm maar geen beeld. En het geluid lijkt op dat van de zekeringskast.
even kijken of de fan in je voeding wel aangaat, en anders even met een andere voeding proberen. (als alles aan gaat even je connector checken of er niks kappot is, je weet het maar nooit)
en nu ben ik weg (starcraft is calling, moet trainen voor het weekeind :+)

Verwijderd

Een zoemend geluid uit je voeding komt vaak als er ergens kortsluiting is, dus controleer daar ook eerst even op.

Verwijderd

Topicstarter
heb alles nog is nagekeken en gecheckt en nu draait de fan en heb ik stroom om men hd enzo. Maar het diskette station en de cd-rom werken langs geen kanten... en vermits de hd leeg is kan ik nu geen besturings systeem erop zette.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 18:32:
heb alles nog is nagekeken en gecheckt en nu draait de fan en heb ik stroom om men hd enzo. Maar het diskette station en de cd-rom werken langs geen kanten... en vermits de hd leeg is kan ik nu geen besturings systeem erop zette.
Oke, het grootste probleem is nu gelukkig verholpen. De pc gaat aan!
probeer ander voedingsstekkertje naar hd. Ik weet trouwens wel bijna zeker dat jouw voeding brak is.... Waarschijnlijk zijn de problemen veel makkelijker op te lossen, door een nieuwe voeding erin te hangen :)

• ixl85
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 12:57:
[...]

Oke, het grootste probleem is nu gelukkig verholpen. De pc gaat aan!
probeer ander voedingsstekkertje naar hd. Ik weet trouwens wel bijna zeker dat jouw voeding brak is.... Waarschijnlijk zijn de problemen veel makkelijker op te lossen, door een nieuwe voeding erin te hangen :)
Jou post zat al precies in mijn hoofd, ik zal dan maar zeggen dat ik met je mee ga dan hem helemaal opnieuw te typen.

Tip voor de TS: koop geen brakke voeding, durf er wel wat centjes voor neer te leggen.
Ik heb zelf goede ervaringen met een Aopen 350watt (12cm fan!!) super stil en stabiel.
verder zijn alle andere producten van zalman die ik heb supergoed dus hun voeding zal ook wel goed zijn (volgens de reviews ook) en vele zweren bij enermax, maar daar ben ik niet zo'n fan van.
een fatsoenlijke voeding begint een beetje bij 70euro (afhankelijk van het aantal watt)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
ixl85 schreef op 05 mei 2004 @ 19:16:
Tip voor de TS: koop geen brakke voeding, durf er wel wat centjes voor neer te leggen.
Ik heb zelf goede ervaringen met een Aopen 350watt (12cm fan!!) super stil en stabiel.
Serieuse vraag: heb jij geld teveel? :?

Het gaat om een PII 266, die dingen kun je nog passief koelen met een standaart zalman blokje. Daarnaast heeft'ie zo te horen 1 HD en 2 drives, al met al een maximaal totaal verbruik van ruwweg 80 - 100W, gooi er een cheap-ass 200W voeding in en je bent klaar :)

Een Aopen 350watt.... die is meer waard dan die hele pc bij elkaar 8)7

Overigens ben ik niet zo zeker dat het aan je voeding ligt. Moederboard is een goede 2e verdachte, controleer in elk geval even of je condensators er nog netjes uitzien, zou me niets verbazen als die na al die jaren geen zin meer hebben. Verklaart ook gelijk waarom je CD en floppydrive niet werken. Overigens kun je alsnog wel een Os erop zetten, maar dan zul je aan de slag moeten met of een andere pc waar je die HD even inhangt of een degelijk NICje en eventuele boot on Lan support :)

[ Voor 53% gewijzigd door FragFrog op 05-05-2004 21:54 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
hmmz voeding mss stuk idd, ik weet dat als je de at/atx stekker verkeerd om erop zet dat je ook een zoemend geluid kan krijgen.
Mja lijkt er alleen niet echt op dat het dit is.

specs

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08 22:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zitten alle kabeltjes ook op de juiste manier vastgeprikt?

Blijft bijvoorbeeld het lichtje van de CD of de diskdrive constant branden?
(Dan is het bijna zeker een kabel die verkeert om aangesloten is....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• ixl85
FragFrog schreef op 05 mei 2004 @ 21:50:
[...]
Serieuse vraag: heb jij geld teveel? :?
(nog even voor het slapen gaan)
ja damn, beetje vergeten dat het om een P2 gign...
heb 2 systeempjes door elkaar gehaald (uit een ander topic)
koop dus maar een elcheapo voeding.
8)7 (stupid me)
Pagina: 1