Toon posts:

inlog script desktop roaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

Ik heb gezien bij bedrijven dat het niet uit maakt waar op welke computer je inlogt dat je toch je eige desktop krijgt (desktop roaming als ik t goed heb)met dus je eige bestanden erop en je eige mijn documenten folder.
Dit zit natuurlijk allemaal opgeslagen op de server dat weet ik maar ik heb gezien dat er op de clients die inlogen op het domein een map zit in C:\Documents and Settings met de gebruikers naam en daarachter .domeinnaam.

Nu is mijn vraag
hoe kan ik ervoor zorgen dat dit op de server word bijgehouden dus bijgehouden en dat je dit dus ook alleen maar met netwerk verbinding kan benaderen?

ps. als het goed is heet het desktop roaming... weet t niet zeker

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ik begrijp je vraag niet, maar zoek eens op "Roaming profiles". Het kan ook op een persoonlijke account, een zogenaamde "share", op de server bewaard worden.

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 03-05-2004 18:22 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Het heet inderdaad 'roaming profiles', en wat jij wil kan niet.

De map staat inderdaad op een server, maar wordt bij aanmelding gekopieerd naar een lokale map (die je in de 'documents and settings' vind). Deze is strikt genomen wel op een server te zetten, maar dat wil je niet (ivm. netwerkverkeer en het feit dat je 'm dan DUBBEL hebt op de server).

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 15:44
Waarom zou je dit willen, werk je met flex plekken?

Je zult moeten zorgen dat je profielen niet groot worden, omdat je anders veel netwerkverkeer maakt met het ophalen/verwerken van gegevens.

Verwijderd

Op zich is het natuurlijk wel mogelijk om met een policy de my documents folder te laten verwijzen naar een folder op een server. Weet even niet uit mijn hoofd of dit goed werkt icm een roaming profile.

Maar ik zou even goed kijken wat iemand nu precies nodig heeft als ie op een andere pc inlogt en hoe vaak het gebeurd. Gaat het alleen om data, dan kan je ook een home dir maken voor elk account.

Je haalt je anders een hoop dataverkeer op je hals + opslagruimte en backup

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 18:47:
Op zich is het natuurlijk wel mogelijk om met een policy de my documents folder te laten verwijzen naar een folder op een server. Weet even niet uit mijn hoofd of dit goed werkt icm een roaming profile.
Ja dat werkt prima, maar dat wil hij niet. Op die manier verplaats je alleen de map 'my documents', en niet de folder in 'documents and settings'.

Stel ik heb een user 'JK' (jan klaassen). Deze heeft een roaming profile wat op de server geshared staat als \\server\profiles\jk$. Zijn 'my documents' verwijst naar \\server\users\jk$.

Als hij dan vanaf werkstation-001 inlogged, zul je nog steeds in de map 'c:\documents and settings\ een map \JK.domein' krijgen, met daarin zaken als de desktop, het startmenu, application data, enzovoort.

Die map wil je niet op het netwerk hebben, omdat windows die bij elke scheet nodig heeft. Ga je die map TOCH op het netwerk zetten, dan genereer je een belachelijke hoeveelheid verkeer voor niets.

Voor topicstarter:

het is niet zo dat er in die c:\documents and settings\<user> nog belangrijke spullen staan ofzo. Je kunt die map rustig wegknikkeren, aangezien de info ook in het roaming profile staat.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Je kan wel in een policy zetten dat de profiles bij uitloggen lokaal verwijderd worden, maar je wil (zoals meerdere mensen ) echt niet hebben dat je profiel op alleen maar op het netwerk staat.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

via gpo kan je je bepalen welke mappen er in het roaming profile komen. Een start menu is niet altijd even interessant omdat je dan ook je icons meeneemt van software die mischien niet op elke pc staan (niet elke gebruiker zal dit begrijpen) of je zou ook al softwaredistributie moetten doen. Een profiel kan idd al snel enkele MB's worden. Als het enkel om mijn documenten gaat, die kan je ook via GPO laten verwijzen naar een map op de server (homedir bvb).

check dus ff de mogelijkheden die GPO (administrative templates enzo) bieden en je vind vast de juste oplossing voor jou situatie

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
qwertyuiop schreef op 03 mei 2004 @ 18:35:
Waarom zou je dit willen, werk je met flex plekken?

Je zult moeten zorgen dat je profielen niet groot worden, omdat je anders veel netwerkverkeer maakt met het ophalen/verwerken van gegevens.
sygroniseert (kut woord) hij niet als je all een eerder met die naam op die computer heb ingelogt ?

En haalt hij ALLE bestanden binen die dan dus in de mijn documenten folder zitten :| ?

Maar ik zou even goed kijken wat iemand nu precies nodig heeft als ie op een andere pc inlogt en hoe vaak het gebeurd. Gaat het alleen om data, dan kan je ook een home dir maken voor elk account.

Je haalt je anders een hoop dataverkeer op je hals + opslagruimte en backup
Mn bedoeling is om een raid(mirror) te bouwen in de server en daarstaat alles op (veilig dus)

weet iemand eigelijk of dit ook via inlog scripts gaat of gewoon via policy's ?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 18:30
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/823334

Misschien dat je hier wat aan hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 18:52:
[...]

Ja dat werkt prima, maar dat wil hij niet. Op die manier verplaats je alleen de map 'my documents', en niet de folder in 'documents and settings'.

>>>>Juist , daar zit ook je desktop in etc...

Stel ik heb een user 'JK' (jan klaassen). Deze heeft een roaming profile wat op de server geshared staat als \\server\profiles\jk$. Zijn 'my documents' verwijst naar \\server\users\jk$.

Als hij dan vanaf werkstation-001 inlogged, zul je nog steeds in de map 'c:\documents and settings\ een map \JK.domein' krijgen, met daarin zaken als de desktop, het startmenu, application data, enzovoort.

Die map wil je niet op het netwerk hebben, omdat windows die bij elke scheet nodig heeft. Ga je die map TOCH op het netwerk zetten, dan genereer je een belachelijke hoeveelheid verkeer voor niets.

>>>> Is het dan niet mogelijk om het alleen te doen voor my documents en desktop windows heeft dat niet telkens nodig dat kan hij dus wel van de server halen , of vergis ik me hier in?

Voor topicstarter:

het is niet zo dat er in die c:\documents and settings\<user> nog belangrijke spullen staan ofzo. Je kunt die map rustig wegknikkeren, aangezien de info ook in het roaming profile staat.
De hoofdvraag ;) maak je een roaming profile 8) heb het namelijk nog nooit gedaan...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 00:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

hiermee verdwijnt gelijk mn ''hoofdvraag'' :+
Pagina: 1