Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows xp + office 2003 geven andere letters

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Topic titel is misschien een beetje verkeerd maar zou niet weten hoe ik het anders moet formuleren.

Het gaat om het volgende,

Had van de week een nieuw systeem geleverd compleet met Windows XP en Office 2003.
Nu stuite de klant op het volgende, bij het maken van bijv een factuur.
Zijn de letters die worden geprint net iets anders als die van Windows 98.
hier bedoel ik mee dat ze iets kleiner zijn iets dichter op elkaar staan enz.
Voor de klant was dit vrij frustrerend ( zelf zag ik het probleem niet zo ).
Nu is mijn vraag is hier meer over bekend ? zoja wie weet de oplossing ?
misschien office 97 installeren ?
De klant wou graag weer terug stappen op windows 98. Alleen voor het probleem dat de letters anders zijn. :r

Thx

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
specs?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eh, over welk lettertype hebben we het hier? Welke printer? Welke printerdriver?

Kijk bijv. eens naar de driver die met Windows meegeleverd wordt, en de driver die de fabrikant op zn website heeft staan (voor XP uiteraard).

Add: en check eens de tekenafstanden in Word 2003 ?

[ Voor 11% gewijzigd door roelio op 03-05-2004 18:24 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ow ja :p

barebone systeem

--Pentium 4
--512 ddr
--s-ata disk
--onboard sound
--onboard vga

Windows XP Professional SP1
Office 2003

Gr Wout

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 20:02

Tomatoman

Fulltime prutser

Naam van het lettertype? Is het een in de printer ingebouwd lettertype? Welke printer? Welke Officeversie op de computer met Win98?

Aanvulling: welk programma print de facturen eigenlijk?

[ Voor 19% gewijzigd door Tomatoman op 03-05-2004 18:46 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Het was windows 98 met office versie 97, het licht waarschijnlijk niet aan de printer of driver, dit is een vaker voor komend probleem, en zit echt in windows Xp er is zelfs een kee reen stuk op rader geweest over dit onder werp

btw hij heeft een hp 4110 all in one met xp gekeurde drivers

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 20:02

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 18:45:
Het was windows 98 met office versie 97, het licht waarschijnlijk niet aan de printer of driver, dit is een vaker voor komend probleem, en zit echt in windows Xp er is zelfs een kee reen stuk op rader geweest over dit onder werp

btw hij heeft een hp 4110 all in one met xp gekeurde drivers
Je trekt die conclusie wel erg snel. Hoe weet je dat het aan Windows XP ligt? Waarom zou het niet aan iets anders kunnen liggen? Misschien is het juiste lettertype helemaal niet geïnstalleerd, om maar een van de vele mogelijke oorzaken te noemen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nu weten we nog niet over welk lettertiep het gaat, en of het bij meerdere lettertiepjes voorkomt. Verder is "xp gekeurde drivers" de standaarddriver van XP ? Of een driver van de HP CD-ROM of website?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
het komt gewoon bij elk letter type voor windows xp vertekent elk lettertype ten opzichte van windows 98
de xp gekeurde driver komt van de windows installatie cd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 19:30 ]

Verwijderd

- Dit ligt ws. niet aan Windows XP, maar aan de font.

- Fonts worden door verschillende bedrijven gemaakt/geleverd; hoogst waarschijnlijk zijn de fonts van een andere leverancier dan die de klant de vorige keer had. De fonts hebben (bijna) nooit dezelfde spacing tussen de letters, en wordt ingesteld door de maker, wat dus zulke dingen veroorzaakt.

Als het echt veel verschilt, dan moet ik wel vraagtekens zetten bij wat ik net typte, en zal het inderdaad een ander probleem zijn!

(Btw, bij een vraag over een font(probleem), is het soms handig om te vertellen welk font het is :P

Staat bv. de font niet op de XP bak (die wel op de 98 bak zat), dan wordt er automatisch een ander font gebruikt, die afwijkt van de font die op de andere bak gebruikt werd..
Iets meer specs aub!)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 19:40 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als ik de fontrendering in Office 2000/XP vergelijk met die van Office 2003 zie ik aardig wat verschillen. Het lijkt in 2003 op een opgevoerde ClearType, anders dan die van XP. Misschien dat hij de letters ook anders print dan vorige versies?

Verwijderd

Topicstarter
er is geen spraken van een font die op win 98 werd gebruikt en die er op xp niet meer op zit gewoon standaard fonts zolas arial,. time,. courier,. alleen wat is de oplossing hier voor ?

gr

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2004 @ 20:32:
er is geen spraken van een font die op win 98 werd gebruikt en die er op xp niet meer op zit gewoon standaard fonts zolas arial,. time,. courier,. alleen wat is de oplossing hier voor ?

gr
Een zelfde lettertype familie kan met een andere versie andere spatiering hebben, zoals eerder aangegeven. Ik zou uitzoeken welk lettertype het om gaat, en deze uit Windows 98/Office 97 installeren op de XP machine(s). Dit moet licentietechnisch wel mogen uiteraard en je hebt kans dat je een Opentype gaat vervangen voor een Truetype. Dit is alleen voor de weergave een probleem, de letters zullen wat blokkeriger er uit zien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.