Toon posts:

Welke digitale camera voor kleine video opnames ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader zoekt een camera waar je ook kleine video opnames mee kunt maken. Maar nu heb ik een paar vragen. Waar moet ik op letten. De opnames moeten 640*480 zijn. Maar hoeveel frames p/s heb je ongeveer nodig voor een beetje lekker beeld ?? Ik heb een video opname gezien van een van de sony's en dit zag er best goed uit (maar ik weet niet van welk type) .

Kijk de sony DSC-P72/92/93 voldoen eigenlijk aan alle opties maar de meeste mensen zijn hier niet zo positief over. Maar kan me hier iemand uit eigen ervaring vertellen wat ik ongeveer nodig heb voor een leuk filmpje te kunnen maken met een digitale camera ? Zodat ik een beetje een idee heb naar welke camera ik moet zoeken ?

En ja ik weet al dat ze niet kunnen tippen aan normale video camera's en dat het geheugen vreet maar dat maakt niets uit.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 11:14
Wat is je budget?

Verwijderd

bijna iedere digicam boven de 3mpixel maakt goede filmpjes
denk dat het niet veel uit maakt of je een sony of een canon hebt
ik zou ff filmpjes op internet bekijken zie: http://www.dcresource.com/

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Als het alleen gaat om het maken van filmpjes, dan kun je toch veel beter voor een entry-level videocamera gaan, fototoestellen zijn nu eenmaal niet gemaakt om filmpjes mee te schieten, en wil je er een die ook geluid opneemt zit je al snel boven de prijs van een goedkope videocamera. Digital8 camera's heb je al voor rond de 300 euro

Verwijderd

Topicstarter
Budget is tussen de 3 en de 400 euro.

Nouw wat ik al zij is, hij wordt voornamelijk gebruikt voor het maken van foto's. Maar om er af en toe eens een video'tje mee te maken is het wel makkelijk als deze ook van een beetje redelijke kwaliteit is.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 23:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb een Sony DSC P52 met een video-maak-optie :P en dat werkt prima.. lekker scherp beeld (behalve als het donker is maar dat is wel logisch ;)) en prima geluid. Kan op 128 mb kaart zo'n 6 minuten opnemen.

Twitter

Verwijderd

Lijkt me niet zo moeilijk: Canon Powershot A70. Perfecte kwaliteit foto's, en goede kwaliteit filmpjes op 640*480. Nadeel is alleen dat het maar 30 sec. opnamen zijn dan. Maar op een kleinere resolutie kan je 3 minuten filmen.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Met mijn powershot S50 kun je filmpjes maken van max 3 minuten aan 640x480.
(aan 15fps dacht ik -> klinkt niet fantastisch maar ziet er erg vlot uit hoor)
Enigste nadeel als je een digicam echt wil gebruiken voor filmpjes is dat je de belichting niet kan veranderen terwijl je aan het filmen bent.
Bvb: als je begint te filmen in een een donkere ruimte en dan naar buiten gaat op een zonnige dag, zal alles wat je buiten gefilmd hebt zwaar overbelicht zijn.
Omgekeerd ook, buiten beginnen filmen en dan naar binnen gaan -> alles wat binnen gefilmd is zal onderbelicht zijn...

Verwijderd

http://www.tweakers.net/pricewatch/79386
Olympus C-765UZ kan gewoon doorfilmen totdat memorycard vol is op 640x480.
De C-770 neemt MPEG-4 op, maar zit wel wat boven het budget (http://www.tweakers.net/pricewatch/79387)

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
De minolta dimage Z2 (+-400 euri) neemt filmpjes op 640*480@30fps of 800*600@15fps. Je kunt met deze camera doorfilmen totdat de mem card vol zit (SD kaartje)

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 20:55
De P72 die ik heb filmt op 16fps, 640x480 en kan op 128 mb 5 min en 40 sec opnemen. Het ziet er in de praktijk prima uit, alleen rijdende auto's en snel bewegende voorwerpen lijden onder de 16fps.

Je kunt ook even wachten op de P73, die kan wel met 30fps filmen - alleen moet je dan een MemoryStick Pro hebben (vanaf 256mb), en dan kan je nog maar een goede twee minuten filmen op 256mb!
De P73 biedt overigens ook dezelfde optie als op de P72 (dus op 16fps) - dus je kan kiezen.
Mij lijkt de 30fps optie op de P73 onpraktisch gezien het geheugengebruik. Je moet wel een enorme kaart hebben wil je hier echt lol aan beleven, zeker als je een dagje weg bent. Mijn ervaring is dat zelfs met de P72 de kaart zo vol zit als je filmt.

Edit: De P72/P73 filmt op MPEG formaat, dat is toch wel een voordeel tov QuickTime wat op andere camera's wordt gebruikt. MPEG laat zich wat makkelijker bewerken.

[ Voor 11% gewijzigd door devvy op 06-05-2004 15:18 ]

https://photune.blogspot.com/

Pagina: 1