Heb wat gevonden op marktplaats!

Pagina: 1
Acties:

• Wicked-Matt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05-2021

Wicked-Matt

Tactical Ops Freak

Topicstarter
Dit kwam ik tegen tijdens een van m'n omzwervingen op marktplaats.nl
http://www.marktplaats.nl...ndrover/4972.htm?oudei=15
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/landrover/4972.jpg
Een compressor gekoeld koelkastje.... :P van Engel

mijn specs !

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Minikoelkastje Blokker 29.95, lijkt erop, dees is met compressor ipv peltier :P

EDIT:

Heeej Wicked Matt ;) ken je me van TO? ik heb jou al eens een aantal x gezien :P

[ Voor 65% gewijzigd door MisteRMeesteR op 03-05-2004 17:21 ]

www.google.nl

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

leuk.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Nu nog checke of t werkt.
:z

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

jammer dat er niet zo veel info is van koelcapaciteit van dat ding :)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Capacitiet is toch te weinig om interressant te zijn voor PC koeling ;) . Heb hier een compresoor uit zo'n klein campingkoekastje (nog net wat groter dan die uit de TS). Dat is echt een klein ding. Krijg je mss net je videokaart mee koel ... Ik gok op hooguit 1/16 hp.

[ Voor 8% gewijzigd door Syzzer op 03-05-2004 18:51 ]

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:32
Voor dat geld kan je beter zelf een compressor kopen. Of als je het niet zelf wilt bouwen gewoon een zwaardere koelkast.

Verwijderd

Met die compressor kun je best een PC-koeling bouwen hoor. Verwacht alleen geen negatieve temperaturen :)

• Wicked-Matt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05-2021

Wicked-Matt

Tactical Ops Freak

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op 03 mei 2004 @ 17:19:
Minikoelkastje Blokker 29.95, lijkt erop, dees is met compressor ipv peltier :P

EDIT:

Heeej Wicked Matt ;) ken je me van TO? ik heb jou al eens een aantal x gezien :P
hehehehehe idd ik ben jou ook wel eens tegen gekomen :P

mijn specs !

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29

Epsilon

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 18:58:
Met die compressor kun je best een PC-koeling bouwen hoor. Verwacht alleen geen negatieve temperaturen :)
Waarschijnlijk is dat ding zelfs gemaakt voor de wat hogere temperaturen (zoals een AC). Maar je zal toch versteld zijn hoeveel warmte je weg kan halen op een temperatuur van -5c :)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Epsilon schreef op 04 mei 2004 @ 13:06:
[...]

Waarschijnlijk is dat ding zelfs gemaakt voor de wat hogere temperaturen (zoals een AC). Maar je zal toch versteld zijn hoeveel warmte je weg kan halen op een temperatuur van -5c :)
Dus miss iets voor een waterchiller ofzo?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Epsilon schreef op 04 mei 2004 @ 13:06:
[...]

Weet jij welke compressor erin zit dan? Zonder de datasheet van de compressor kun je daar weinig over zeggen.

Zoals Syzzer al zei, waarschijnlijk is het niet genoeg om de 100 a 150 watt van een overclockte CPU goed weg te krijgen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:16:
Weet jij welke compressor erin zit dan? Zonder de datasheet van de compressor kun je daar weinig over zeggen.
Klopt.. Maar,
Zoals Syzzer al zei, waarschijnlijk is het niet genoeg om de 100 a 150 watt van een overclockte CPU goed weg te krijgen.
Je hebt een redelijke kans dat dat wel zal lukken.. Alleen de vraag is inderdaad wel bij welke temperatuur..
Soms gebruiken dat soort koelkastjes een compressor als de BD35 van danfoss, of soortgelijk model.. Is slechts een klein (2cc) compressortje, maar wel een die op 2000 toeren draait.
Datzelfde ding wordt ook in de vapochill gebruikt. Haeg heeft het ding ooit omgebouwd tot waterchiller en dat werkte nog vrij aardig :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29

Epsilon

Twynn schreef op 04 mei 2004 @ 14:27:
[...]

Klopt.. Maar,

[...]

Je hebt een redelijke kans dat dat wel zal lukken.. Alleen de vraag is inderdaad wel bij welke temperatuur..
Soms gebruiken dat soort koelkastjes een compressor als de BD35 van danfoss, of soortgelijk model.. Is slechts een klein (2cc) compressortje, maar wel een die op 2000 toeren draait.
Datzelfde ding wordt ook in de vapochill gebruikt. Haeg heeft het ding ooit omgebouwd tot waterchiller en dat werkte nog vrij aardig :)
Yeps, dat is helemaal wat ik bedoel. De temperatuur zal geen -30 ~ -40 worden, maar rond het vriespunt is zeker mogelijk. de BD35 is het kleinste model van danfoss maar je kan er toch wel leuke dingen mee doen. Echter denk ik niet dat die compressor daar in zal zitten. Puur omdat deze gruwelijk duur zijn in verhouding met een tecumseh
Pagina: 1