HP branders goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik kan een HP brander kopen voor weinig geld. Hij is weliswaar nieuw, maar is de HP goed? Ik was in eerste instantie namelijk op zoek naar een creative labs.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 14:37
In principe is een HP brander goed (welk type is het trouwens?). Maar als je een beetje gekeken hebt in de diverse forums, en dat heb je, zie je dat de Plextor door velen als één van de betere branders wordt aangemerkt. Met name een scsi brander zorgt er toch voor dat e.e.a. stabieler blijft dan IDE, en natuurlijk zijn er altijd mensen bij die beweren nog nooit een buffer underrun gehad te hebben met hun IDE brander. Of dit daadwerkelijk zo is betwijfel ik omdat ik best aardig wat personen ken met diverse merken IDE branders, en allemaal hebben ze er wel eens last van :(

Je geeft aan voor weinig geld, als het echt weinig is moet je er gewoon vanuitgaan dat alle CD's die je ermee kunt branden goedkoper zijn dan bij de aanschaf van een duurdere toch? Een beetje risico nemen is toch niet verkeerd ;)
Ben wel benieuwd naar het type en de prijs.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

de 8100 heeft moeite met 80 minuten cd's. Je kan er rustig vanuit gaan dat je met die writer die dingen niet kan fikken. Ik heb zelf een 7200 gehad. Dat was een fijn ding (beetje erg langzaam toch wel, die 2 speed). Nooit problemen mee gehad eigenlijk. geen cd die het er niet in deed enzo.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Nou, volgens mij is dat bullshit dat de 8100 niet goed 80 min. cd's lan branden. Een maat van mij heeft die brander ook, en hij brandt regelmatig 80 min. cd's, en nog nooit een mislukt...

• Sheik
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik geloof dat ik zo'n 8100i kan kopen. Ik weet het niet zeker. Hij kan 24x/4x/4x branden. voor 420,-

Nogmaals bedankt!

• Sheik
Het is trouwens een 8210 i.

Verwijderd

Ik heb er ook zo een. Werkt prima. Je moet alleen zorgen dat je bij het branden niets anders doet met je pc. (tsja.. dat heb je dus met IDE-branders.)

Buffer-underrun heb ik alleen eens gehad toen ik MP3's ging branden naar audio-cd.

Nadat ik die had geconverteerd naar wav ging het wel prima.

Blijkbaar kostte het 'on the fly' converteren teveel CPU-power.

Leuk van de 8210i is ook dat ie werkt met clonecd, zodat je ook beveiligde cd's kunt kopiëren. (voor backupdoeleinden uiteraard :) )

Verwijderd

Ik lees dat je hem al gekocht hebt, maar de nieuwe HP 9210 schijnt erg goed te zijn, alles wat de 8100 serie niet deed, doet de 9210 dubbel zo goed...

Ik heb zelf de 7200i, en ben er dik tevreden over. ;)

Verwijderd

Dubbel .

Verwijderd

"Alles wat de 8100i niet deed , doet de 9210 dubbel zo goed" Dat is dus 2 x niet = nog steeds niet Harry ?

Verwijderd

De 9210 is ook een stuk duurder dan de 8210. En de 8210 is niet de 8100 serie. De 8210 lijkt meer op de 9210 (allebei Sony) dan op de 8100. Deze laatste wordt bv. ook niet ondersteund door CloneCd.

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

hp8100 (was mijn vorige) = sony crx100 (4x 2x 24x ide) Doet 80 minuten cd's goed tot 78 minuten.
hp8200 = sony crx120 (4x 4x 24x ide) doet 80 min cd's helemaal goed
hp9100 = sony crx140 (huidige cdwriter) (8x 4x 32x ide) Doet 80 minuten cd's prima.
hp9200 = sony crx140 (8x 4x 32x SCSI) Doet 80 minuten cd's prima.

Oja nog iets interessants, de prijzen:
sony crx140 scsi 645,- bij www.takeitnow.nl
sony crx140 ide 600,- bij www.goris.nl

Ben erg tevreden over mijn crx140. Rewriten doet hij met minder problemen dan de plextors (namelijk geen problemen tegen de plextor die beetje voorkeur heeft voor merk rewriter cd's). Plextor doet overbranden wat sony/hp niet doet (tis de vraag of je het wilt gebruiken aangezien een boel spelers die dingen niet kunnen lezen). Bij http://www.cdmediaworld.com / vinden ze de 8x versie van hp/sony beter dan de plextor versie, zowel de scsi als de ide..
Andere sites zullen daar wel weer een andere mening over hebben.. Samenvattend kun je alleen maar blij zijn dat alle "bekendere" merken nu degelijk spul op de markt zetten.

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

De HP9210i is echt relaxt. 8 speed Audio fikken --> geen probleem.
Eerst had ik een CDD3610 en daar kreeg ik redelijk vaak een buffer underrun error maar met de HP gaat het echt perfect.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vind hp dus echt zuigen he.. veel bufferunderuns, kan geen 80 min aan etc...

Ik heb nu yamaha.. en die werken perfect.
Vind ze zelfs wat prettiger dan plextor

Verwijderd

HP branders zuigen, iedereen die ik ken en er een heeft heeft er problemen mee. Ik heb een 8250, die niet eens met nero werkt. Ik ga dat kl*teding maar weer verkopen en mijn oude philips 3610 (ook niet veel soeps) weer gebruiken

Verwijderd

Wie gebruikt er dan ook nero...

ik heb een HP8100i + Easy CDcreator 3.5b met deze combo brand ik alles...

ZONDER ENIG PROBLEEM>>> met nero 4.0 is branden waardeloos.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Pas een HP9110i gekocht, geen enkel probleem. Binnen no-time geinstalleerd, tot nu toe geen enkele cd mislukt. Compleet pakket (jammer van die adaptec 3.5!). Ik vind het een aanrader.

- Jarno

PS: Dat je Hp 8250 niet onder Nero 4 werkt, ligt dat aan je HP writer of aan Nero? Wat denk jezelf? Ik zie de toegevoegde waarde van Nero boven Adaptec ook niet zo trouwens.

Verwijderd

Toegevoegde waarde van nero =

(aan nero heb je met nadruk dus wat als je dingen wilt doen die je hier niet op het forum mag posten)

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Nero werkt niet met hp/sony??
Dat is dus grote bullshit, ik heb hier de laatste versie nero en het draait als een tierelier!
Daarnaast kunnen nu ALLE hp/sony rewriters vanaf hp 8100, sony crx100 80 minuten cd's branden. De deze modellen moeten even de laatste firmware installeren van de sony crx100 (werkt ook bij de hp8100) en daarmee behoort 78 minuten als max voor 80 min cd tot het verleden!
De nieuwere modellen doen 80 minuten allemaal vlekkeloos zonder update.
Pagina: 1