Toon posts:

AMD 64 3.0 / 1.6 Fsb

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik mijn systeem upgraden naar een AMD 64 B) . Tevens moet ik dan een nieuwe MoBo kopen en zat zo eens te kijken wat er allemaal te koop is. Nu dacht ik zo: :7

Als de proc een fsb van 1.6 heeft dan zou de ideale situatie zijn dat mijn MoBo ook een fsb van 1.6 heeft. Deze zijn naar mijn weten echter nog niet te koop. Zou ik dus een Mobo met een fsb van 800 kopen dan blijft er dus (scheld me maar verrot als er niks van klopt) 800 onbennut. En zou ik over een half jaar dus weer om nieuw Mobo moeten kopen om de volle prestaties uit mijn proc te kunnen halen.

8)7 :? 8)7 :? 8)7

Bedankt voor jullie reacties!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Het Grote Athlon 64 3000+ upgrade-kit topic

[rml][ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 4[/rml]

[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 3[/rml]

Hoe kom je in hemelsnaam op het "probleem" van de 1.6(?) FSB :?

[ Voor 15% gewijzigd door T.T. op 03-05-2004 17:00 ]

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 13:33
(*&^%^%&()*)**()_*(&()*(&

Het klopt niet :+

De cpu's die een bussnelheid hebben van 800, hebben een fsb van 200 en de mobo ondersteunt die bussnelheid van 800 dus wordt de snelheid benut..

Hoop dat je het snapt ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Argh, het is weer een aanval van de onzinmultipliers....

Bij de Athlon64 kun je je enigzins afvragen of er echt sprake is van een FSB, omdat de functie van de CPU-northbridge interconnect totaal anders is als bij 'gewone' CPU's. Maar goed, hij heeft een Hypertransport link op 800MHz (of 600MHz als je de verkeerde chipset pakt), maar dan met double pumpng. En dan heb je dus weer die onzin 1600MHz enzo. Negeren.

Maar bij een Athlon64 heeft de FSB dus helemaal NIETS te maken met de mem bus, dat regelt de CPU (met ingebakken mem controller) namelijk zelf. En die slikt bij de gewone A64 single channel PC3200 DDR-SDRAM, of bij de A64FX dual channel registered PC3200 SDRAM

Iig is dit een totale zoekertje die met ook maar 5 minuten leeswerk geheel duidelijk zou zijn geweest. Dicht dus...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.