Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia 6230, 'gewone' of bluetooth carkit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele uurtjes de NOkia 6230 in bezit. Ik ben nu aan 't kijken voor een carkit maar twijfel tussen 2 carkits;

- Nokia Car-Kit 126
- Nokia draadloze Car-Kit 1W (bluetooth)

Ik zie eerlijk gezegd het voordeel van de bluetooth oplossing niet. De 'afstandsbedieningsknop' van deze CK is voorzien van een stroomdraad, net als de houder van de 126. Voor de draadloosheid zou ik 't dus niet hoeven te doen... Voordeel van de houder is dat ik meteen zie wie 't is. bij de bluetooth oplossing zal ik het toestel in dat geval ergens moeten neerleggen waar ik 'm kan zien...

126:
Installatieplaat MKU-1
Handenvrije eenheid HFU-4
Externe handenvrije luidspreker HFS-12
Microfoon HFM-8
Stroomkabel PCU-4
Systemkabel SCU-4

CK 1W:
Afstandsbedieningsknop CU-2
Handenvrije eenheid HF-1W
Microfoon HFM-8
Handenvrije luidspreker HFS-12
Stroomkabel CA-7
Monteerplaat HH-1

Iemand ervaring met een of beide Carkits? waarom wel/niet de bluetooth, welke overigens 20 euro duurder is?

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik zou voor de bluetooth carkit gaan :)
bij andere telefoons (nieuwe) kan je em dan ook nog gebruiken :) anders moet je em weg doen :(

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Bij een andere telefoon (andere Nokia that is) is het een kwestie van houder vervangen, dus dat valt ook wel mee.

Geen andere Nokia, maar iets heel anders? Gewoon toestel + carkit samen verkopen of zo...

Ik zie het voordeel van BT niet zo... met een gewone carkit hoef je je tel nooit meer op te laden: je hebt altijd een volle telefoon (behalve als je maar eens in de twee weken in de auto zit, maar dat zal vast niet zo zijn). Daarnaast wil je toch je schermpje wel kunnen zien en je telefoon af en toe kunnen bedienen. Dat gaat toch het beste in een houder.

En om nou een BT kit er in te zetten en je telefoon toch nog in een houder doen, da's ook al zoiets...

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 03-05-2004 17:02 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, wel een voordeel, bij de aanschaf van een nieuwe foon. maar tis verrekte irritant dat je niet ziet wie er belt, zonder je telefoon op te pakken, wat weer niet mag ;-) thanks voor de inzichten in iedergeval........

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik gebruik in mijn xantia een gewone carkit van nokia en in mn bedrijfsauto een bleutooth carkit. Het grote gemak daarvan is dat ik in de auto stap en gelijk kan bellen via voicedialing. (Wat prima werkt als je het ook maar opneemt/inspreekt in de auto). Dat je niet ziet wie er belt tja dat is jammer maar ook weer neti zo erg vind ik.

En het niet opladen is toch ook zo opgelost? Snachts de telefoon gewoon effe aan de lader!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Ik vind het juist heel storend dat mijn carkit mijn Nokia oplaadt. Die batterij wordt daar erg 'lui' van. Ik wil mijn batterij altijd helemaal opgebruiken en dan pas weer opladen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik gebruik al jaren originele Nokia Carkits, en heb nog nooit een luie accu gehad. En al zou je die ervan krijgen, wat kost nou een accu?

Ik zie het opladen juist als een voordeel!

Een kleine tip tegen het vergeten van je telefoon bij het verlaten van de auto:
Zet je verlichting op permanent.

Toen mn verlichting nog uitstond viel ie mij nooit op en liet ik hem altijd in de auto zitten.
Pagina: 1