[WINXP] hoe rebooten en ipv windows dos starten

Pagina: 1
Acties:

• a_viss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 15:04
Heren en dames,

Ik heb sinds gister een diskette gemaakt die automatisch een backup maakt op een dvd door middel van ghost 2003. Echter moet je dus eerst booten van cd enz enz oftewel langzaam en niet efficient :)

Nu wil ik door middel van een snelkoppeling (of taakplanner) er voro zorgen dat het systeem opnieuw opstart, start in dos (van een kleine partitie bijvoorbeeld of andere simpele mogelijkheid) en daar het batch script van ghost laad.

Hoe krijg ik dus voor elkaar dat het systeem opnieuw opstart en ipv windows XP laad hij "dos" laad en zo dat batch bestandje kan starten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan kan je eens gaan kijken naar een bootmanager zoals die van Partition Magic; BootMagic.

Die ondersteund cli commando's om van een andere partitie te herstarten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:06

pistole

Frutter

een "betere" (want gratis) oplossing zou zijn dat je een batch bestandje maakt dat je boot.ini vervangt dan wel aanpast.

beetje copy, move, shutdown werk

Ik frut, dus ik epibreer

• a_viss
pistole schreef op 03 mei 2004 @ 20:16:
een "betere" (want gratis) oplossing zou zijn dat je een batch bestandje maakt dat je boot.ini vervangt dan wel aanpast.

beetje copy, move, shutdown werk
op zich ben ik niet zo'n fan van nieuwe partitie's enzo, ik ben meer op zoek naar een vervanging van het bootfloppy..

is er een manier om bijvoorbeeld het "f8" menu van windows aan te passen of zelf een functieknop zoals F1 aan te maken en als je daar op gaat tikken tijdens het booten van windows dat hij een batch job gaat draaien?

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
met dit:

code:
1
2
3
4
%windir%\System32\shutdown.exe
dat is de standaard code,
check bij command (start->run->command) shutdown /?
daar kan je alles lezen hierover!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

stevenP schreef op 03 mei 2004 @ 20:35:
met dit:

code:
1
2
3
4
Misschien kun je even toelichten hoe je met behulp van het Shutdown commando in DOS terecht kunt komen om Ghost op te starten? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• a_viss
stevenP schreef op 03 mei 2004 @ 20:35:
met dit:

code:
1
2
3
4
dit wist ik idd al maar hoe reboot je en kom je in dos terecht?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:06

pistole

Frutter

a_viss schreef op 03 mei 2004 @ 22:15:
[...]

dit wist ik idd al maar hoe reboot je en kom je in dos terecht?
als je een FAT partitie hebt, dan kan je daarop een DOS omgeving zetten, en dmv een regel in je boot.ini ervoor zorgen dat je daarin kunt booten.
Zoals ik eerder al opmerkte, kan je dus een script bakken dat bijvoorbeeld de juiste boot.ini voor je neerzet (met daarin dus als default de DOS opstartregel)

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1