voeding Aopen HQ08

Pagina: 1
Acties:

• sobje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Weet iemand wat voor zekering er in de standaard voeding van een Aopen HQ08 zit? Van het weekend mijn DVD brander in het ene systeem ingebouwd en de CD brander verbannen naar mijn oude P3 bak. Er is vervolgens een draadje van de voeding voor de brander losgeraakt en vervolgens wilde het systeem niet meer opstarten. Ook na enkele keren de uitknop op de voeding te hebben geswitcht en de stekker er enige tijd uit gehad te hebben. Als laatste heb ik het nog een dag later geprobeerd nadat de stroom er wel op had gezeten.

Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat ik de zekering uit de voeding heb geblazen. Ik heb het draadje weer terug in de stekker geduwd dus dat mag geen probleem meer zijn. Zou er meer schade kunnen zijn? Op zo'n manier kan ik mijn mobo toch niet opblazen hoop ik? En andere componenten?

TIA

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

A-Open maakt geen voedingen, dus die pakken een random voeding, vinden 'm mooi en plakken er een A-Open sticker op. Het kan per kast verschillen.

Verder, een computervoeding is een schakelende voeding, totaal niet te vergelijken met een simpele adapter voor bijvoorbeeld je telefoon. De voeding is thermisch beveiligd tegen kortsluiting, en die "springt los" na ongeveer een kwartier zonder stroom te staan. Als hij na die tijd nog niet werkt, dan is de voeding echt beschadigd, en moet je hem niet meer proberen te gebruiken.

Je voeding heeft trouwens altijd een zekering, die zit op de printplaat. Op de zekering zelf staat wat voor type het is, maar ik raad je aan om die niet te vervangen. Er is kans dat je je onderdelen allemaal wegblaast als je die zekering vervangt, die klapt namelijk niet voor niets.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b