ADSL centrale net te ver weg?

Pagina: 1
Acties:

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Ik zoek mensen waarvan de ADSL centrale net te ver weg zat om ADSL aan te vragen. Maar na contact met de KPN te hebben gehad is het toch gelukt (want ze hebben een uitzondering gemaakt)

Dit omdat ik al een aantal weken bezig ben om ADSL te krijgen.
Ik zit net boven de grens van 3,5 Km van de ADSL centrale, terwijl theoretisch ADSL tot ruim 5 Km geleverd zou kunnen worden (zie diverse topics in Internet & Telefonie)

Het gaat hierbij om de volgende punten:
- Je zit net buiten de 3,5 Km (van de "ADSL" centrale) en de centrale is gereed gemaakt voor ADSL
- Het is ondanks dat de postcode check "de afstand is te groot" je toch gelukt om ADSL aan te vragen (na contact met de KPN hebben te gehad).
- Het gaat om een KPN ADSL aansluiting.

Ik vraag het bovenstaand om dat ik op me laatste mail o.a. het volgende antwoord kreeg:
De door KPN gehanteerde normen worden strikt nageleefd. Er worden geen uitzonderingen gemaakt.
En ik wil dit natuurlijk wel even checken ;)

Afbeeldingslocatie: http://m1.nedstatbasic.net/n?id=AC/F4ACfT2Bve4e4B3pPdbQPFlZQ

[ Voor 16% gewijzigd door Gaitman op 18-08-2004 12:18 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Iedereen krijgt hetzelfde antwoord, er worden geen uitzonderingen gemaakt. Staat toch duidelijk in het mailtje lijkt me ? Je bent dus aan het zoeken naar mensen die niet bestaan.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 03 mei 2004 @ 17:37:
Iedereen krijgt hetzelfde antwoord, er worden geen uitzonderingen gemaakt. Staat toch duidelijk in het mailtje lijkt me ? Je bent dus aan het zoeken naar mensen die niet bestaan.
Das niet helemaal waar. Ik zit zelf ook met het probleem dat ik hier geen ADSL kan krijgen omdat ik te ver van de centrale woon.

Op ongeveer 300 meter van mijn huis is ADSL wel mogelijk. Er zijn in het grensgebied mensen die volgens de postcode check ADSL konden krijgen, dit hebben aangevraag en gekregen. Maar nu is de postcode check aangepast en is volgens KPN geen ADSL leverbaar op hun adres omdat ze te ver van de centrale wonen. Als ze nu dus opzeggen, kunnen ze geen ADSL meer krijgen. Van provider wisselen zal ook moelijk worden, want de nieuwe provider hoort immers van KPN dat er niet geleverd kan worden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
BBned & babyXL (als ze daar beschikbaar zijn) leveren wel na 3500 meter nog. (niet snelste producten omdat het technisch onmogelijk is maar wel 512/256)

Soms is 'ruimtelijk' wonen met uitzicht over de utrechte heuvelrug toch minder gunstig dan het leek....

Misschien anders op dichtsbijzijnde adres adsl aanvragen (in overleg met eigenaar/bewoner) en wireless bridge opzetten voor laatste stukkie?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

ik zit op 4.2 km van de centrale,
ik heb een lite abbo 1024/320

en hier even een speedtest:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon May 3 2004 om 19:19:18 UTC+0200)

Download : 107.6 KByte/sec
Upload : 32.5 KByte/sec
Connection : 921.0 Conn/min

dus volgens mij maakt dit helemaal níéts uit!
mail chieldegroot [at] planet [dot] nl mijn adsl provider is btw XS4ALL

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik zit op 5.1 KM vd Centrale, deed BBned/Demon helemaal niet moeilijk over, KPN wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Goingin op 03-05-2004 23:17 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titel even wat minder overdreven gemaakt voor "[OPROEP/GEZOCHT]" te verwijderen

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

In ons dorp hadden we hier ook last van. Ik was zelf bij het overleg met KPN aanwezig (maart 2004) en daar werd mij verteld dat KPN ADSL levert tot ongeveer 4,9 KM. Ze hebben ook een lengtetest voor mij uitgevooerd daaruit bleek ik 4925 meter van de centrale te wonen. Ik kan weliswaar alleen de abbonementsvorm Go (384/128) maar het is altijd beter dan inbellen. >:)
>:)
www.speedtest.nl
Downloadsnelheid: 41,4 KB per seconde
Uploadsnelheid: 14,3 KB per seconde

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 01:09 ]

Verwijderd

KPN is inderdaad vrij strict met het naleven van hun (kwaliteits) regeltjes. Als de KPN nee zegt dan kun je eigenlijk alleen nog maar terecht bij BBNed/BabyXL want die leveren door waar de KPN ermee stopt.
Een 1024/512 abbootje moet er voor jou toch wel inzitten denk ik (als BBNed/BabyXL levert in jouw woonplaats tenminste).

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
3550 meter wou 1024/8096 van bbned... maar dta kan mooi niet door gaan :( alleen maar het lite abbo is mogelijk:( das mooi kut gewoon

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik had zelf Via TweakDSL ook net buiten het toelaatbare, en laat ik je één ding duidelijk maken....het werkte wel, maar de snelheden waren allerberoerdst!! (oorzaak was een verhuizing waarbij ik dus van een retesnel abonnement ineens terug moest naar Tweak Light, en haalde, om even aan te geven hoe "snel" het was, ongeveer 96 down en 13 up).

Van ellende uiteindelijk op moeten zeggen na dik een half jaar zoeken door BBNed en TweakDSL naar de mogelijke oorzaak.

Zit nu min of meer noodgedwongen bij Chello en t.o.v. ADSL is dit, het klinkt misschien vreemd, een verademing.

Denk dus goed na of je dan willens en wetens een ADSL verbinding wilt hebben, alleen maar vanwege het feit dat je het dan hebt....

Enne......een gewaarschuwd mens telt voor twee!

[ Voor 18% gewijzigd door A3-D op 04-05-2004 08:32 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Iets waar je op gaat letten bij het kopen of huren van een woning dus. Ik heb zelf bij het bezichtigen en selecteren van een nieuwe woning altijd even gecontroleerd hoe het zit met breedband verbindingen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Nog een vraagje:

Hoelang heeft het ongeveer bij jullie geduurt voordat BBned beschikbaar kwam (nadat KPN de centrale gereed had gemaakt?
Pagina: 1