Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flip Flop] vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik heb tijdens een casemod een schakelaar uit een deffecte at voeding gesloopt, in de veronderstelling dat het een aan/uit switch was, helaas dit is niet zo. dus dan maar een flip-flop er achter zetten, nu is mijn vraag klopt dit schema
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/tr.vandenberg/flip%20flop.GIF

rood = 5 V
1e zwart = GND
2e Zwart gaat naar de schakelaar (staat er ook bij :P)
blauw is tussen verbinding

klopt dit schema of vergeet ik iets?
en weet iemand hoeveel mA ik maximaal kan trekken uit dit ding?, ik kon het niet vinden in de data sheet

alvast bedankt!!!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
Ik kan uit je verhaaltje niet echt opmaken wat je er nou precies mee wil bereiken.

Wil je er een AT-voeding mee schakelen? Of wil je een ATX pc aan en uit schakelen ofzo?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36

UTM

Krankenstein schreef op 03 mei 2004 @ 16:47:
Ik kan uit je verhaaltje niet echt opmaken wat je er nou precies mee wil bereiken.

Wil je er een AT-voeding mee schakelen? Of wil je een ATX pc aan en uit schakelen ofzo?
in de veronderstelling dat het een aan/uit switch was, helaas dit is niet zo. dus dan maar een flip-flop er achter zetten,
imho een aan/uit schakelaar :o
@ts, de linker blauwe blok moet volgens mij 1 naar rechts, naar CP1 dus

Verder kan je hier mischien iets mee: [rml][ EL] Het schema van een flip-flop?[/rml]

[ Voor 22% gewijzigd door UTM op 03-05-2004 16:52 ]

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Ziet er goed uit volgens mij.
CP is de klokingang dus elke keer als je op het schakelaartje drukt wisselt de uitgang van 0 naar 1 (5 volt dus).

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
de schakelaar die ik heb geeft alleen een 1 als ik hem indruk, ik wil dat als ik hem indruk dat mn ccfl's en de hele boel aangaan, en als ik em weer indruk dat ze dan uitgaan

Verwijderd

FF in deze vorm is niet bruikbaar, je gaat last krijgen van kontaktdender, is net een topic over geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 17:53 ]

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

iid contactdender.

daar moet je iets aan doen, ontstoringscondensatortje kan geen kwaad, een transistortje + weerstand voor je CCFL is ook nodig.

dit is nog niet een schema ;)

Ohwja, denk max iets van 2 tot 20 ma

Plus van je ccfl aan de plus,
min van je ccfl aan de collector van een bd139
emitter bd139 aan de massa
basis bd139 met 10k oid naar je uitgang van dit ic

[ Voor 37% gewijzigd door 3lmowww op 03-05-2004 17:53 ]

Electronics development

Verwijderd

Je hebt helaas iets meer nodig,

hier een linkje op mijn nieuwe site, hijs nog lang niet af maar het meeste werkt al wel ongeveer:

Flip-Flop

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Contactdender is geen probleem als de 4013 van het Philips HEF type is. De ingangen van dit IC zijn namelijk voorzien van een Schmidt-Trigger schakeling. Niet alle chipbakkers passen dit toe !

Linkje naar Philips datasheets
http://www.semiconductors.philips.com/pip/HEF4013BP.html

Pas nog schakeling gemaakt waarbij de HEF uitvoering probleemloos schakelde en een ander (CD4013) problemen gaf. (Spaart weer een 40106 Schmidt-Trigger uit).

? weet jij wat.

Verwijderd

Lijkt mij sterk, Schmitt trigger zorgt er alleen voor dat de uitgang van het IC omklapt bij een bepaald ingangsniveau.
Een dubbele ingangspuls is een dubbele ingangspuls, Schmitt trigger verandert daar niks aan.
Pagina: 1