Hey mensen,
Ik moet voor school een website maken voor een bedrijf, i.c.m. php en mysql, en daar heb ik (nog) niet veel verstand van.
Bedrijven kunnen zelf een stukje tekst uploaden, samen met een plaatje en een logo.
Ik wil graag dat dit plaatje hernoemen naar een de volgende bestandsnaam:
bedrijfsnaam_plaatje.jpg of bijvoorbeeld bedrijfsnaam_logo.gif.
De bedrijven kunnen dit uploaden als ze zijn ingelogd.
Maar het renamen van het plaatje blijft maar niet lukken.
ik heb geprobeerd om zoiets er tussen te zetten, maar het blijft maar niet lukken:
Dit blijft maar niet werken, ik heb geen id wat ik zou moeten aanpassen in dit script.
dit is het upload script:
Als jullie me misschien een zetje in de juiste richting zouden willen geven zou ik daar wel blij van worden
Ik moet voor school een website maken voor een bedrijf, i.c.m. php en mysql, en daar heb ik (nog) niet veel verstand van.
Bedrijven kunnen zelf een stukje tekst uploaden, samen met een plaatje en een logo.
Ik wil graag dat dit plaatje hernoemen naar een de volgende bestandsnaam:
bedrijfsnaam_plaatje.jpg of bijvoorbeeld bedrijfsnaam_logo.gif.
De bedrijven kunnen dit uploaden als ze zijn ingelogd.
Maar het renamen van het plaatje blijft maar niet lukken.
ik heb geprobeerd om zoiets er tussen te zetten, maar het blijft maar niet lukken:
PHP:
1
| rename (tmp_name, $nieuwebestandsnaam); |
Dit blijft maar niet werken, ik heb geen id wat ik zou moeten aanpassen in dit script.
dit is het upload script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| <?php if($_POST['upload']) rename (tmp_name, "image_upl/bl22a.jpg"); { if ($_FILES['image']['name'] == "") { echo "Er was geen bestand gekozen!\n"; exit; } $uploads = "image_upl"; $types_array = array("image/gif","image/pjpeg","image/x-png"); if (!in_array($_FILES['image']['type'], $types_array)) { echo "Het bestands type is niet toegestaan!\n"; exit; } $max_filesize = 60000; if ($_FILES['image']['size'] > $max_filesize) { echo "Bestand is te groot probeer onder de 600kb te zitten!\n"; exit; } $imagesize = getimagesize($_FILES['image']['tmp_name']); $imagewidth = $size[0]; $imageheight = $size[1]; $maxwidth = 500; $maxheight = 300; if($imagewidth > $maxwidth || $imageheight > $maxheight) { echo "De foto is te groot. Maak de foto wat kleiner\n"; exit; } move_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name'], "".$uploads."/".$_FILES['image']['name'])or die ("De foto is niet geupload!"); echo "Uw foto is geupload"; } ?> <html> <head> <title>Untitled</title> </head> <body> <form name="uploader" method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?>" enctype="multipart/form-data"> <input type="file" name="image" style="width:300px;cursor:pointer"> <input type="submit" name="upload" value="Upload Image"> </form> </body> </html> |
Als jullie me misschien een zetje in de juiste richting zouden willen geven zou ik daar wel blij van worden