Toon posts:

Random Freezing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc werkt al 2 jaar vrijwel probleemloos, maar sinds gisteren bevriest ie, meestal al voordat windows zelf is opgestart.

Ik heb gekeken in de FAQ's etc etc, maar de meeste dingen kan ik niet uitproberen,omdat de pc vaak niet eens ver genoeg opgestart kan krijgen om in de bios te komen.

Voor die tijd 'bevriest' het scherm al en kan ik niets meer doen. Geen foutmeldingen etc, gewoon stop. Beeld blijft hangen.

Ik heb al de ventilatoren gecheckt en overtollig stof verwijderd omdat ik dacht dat de processor misschien te heet werd. Dit dacht ik omdat als ik de pc een half uur ofzo uit laat staan, dat ie dan langer meegaat voor dat ie bevriest in vergelijking met na 5 minuten alweer opnieuw opstarten...

Weet iemand een oplossing of waar het aan kan liggen?

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:36

nwagenaar

God, root. What's the differen

Heb je al gekeken of er geen sprake is van defecte "tonnetjes" (ik weet ff de bewoording niet meer ;) ) aangezien dit vaak lijdt tot dit soort problemen.

Verdere zaken die je kan bekijken is bijvoorbeeld alle hardware afkoppelen (HDD, CDROM, etc) en kijken of hij wel wil opstarten. Door middel van trial-and-error kun je wellicht het probleem vinden (mits er sprake is van defecte componenten). Had je verder ook geprobeerd om het systeem te testen met een nieuwe voeding?

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Het kunnen lekkende condensatoren zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nwagenaar schreef op 03 mei 2004 @ 16:33:
Heb je al gekeken of er geen sprake is van defecte "tonnetjes" (ik weet ff de bewoording niet meer ;) ) aangezien dit vaak lijdt tot dit soort problemen.

Verdere zaken die je kan bekijken is bijvoorbeeld alle hardware afkoppelen (HDD, CDROM, etc) en kijken of hij wel wil opstarten. Door middel van trial-and-error kun je wellicht het probleem vinden (mits er sprake is van defecte componenten). Had je verder ook geprobeerd om het systeem te testen met een nieuwe voeding?
Hoe kan ik zien of deze 'tonnetjes' ( ik neem aan dat die op de mobo bedoeld worden) defect zijn?

En zou het misschien ook aan de RAM kunnen liggen? Ik heb al geprobeerd het reepje in een van de andere slots te douwen, maar dat verandert niets...

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Je zegt dat hij na ongeveer 5 minuten bevriest, en je soms zelfs niet in windows komt.

Maar in de bios kan je toch wel komen??
Na 2 seconden kun je al in de bios komen. Als hij al VOOR die tijd blijft hangen dan is er echt iets heeel erg fout.

Verwijderd

Topicstarter
jk_warrior schreef op 03 mei 2004 @ 16:42:
Je zegt dat hij na ongeveer 5 minuten bevriest, en je soms zelfs niet in windows komt.

Maar in de bios kan je toch wel komen??
Na 2 seconden kun je al in de bios komen. Als hij al VOOR die tijd blijft hangen dan is er echt iets heeel erg fout.
Eerst werkte ie nog tot in windows en bevroor ie. Toen ging ie steeds eerder bevriezen, en nu komtie niet eens meer voorbij het 1ste scherm waarop staat dat ik een GForce 4200 Ti heb....

Verwijderd

dan is er iets goed fout,

Probeer hem een sop te starten nadat je hem geheel hebt gestript (zonder proc, geheugen enz) en kijk dan eens wat ie nog doet. Ben echter bang dat het je mobo is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 17:00:
dan is er iets goed fout,

Probeer hem een sop te starten nadat je hem geheel hebt gestript (zonder proc, geheugen enz) en kijk dan eens wat ie nog doet. Ben echter bang dat het je mobo is.
Kzal der eens mee aan de haal gaan...

Het gaat van erg naar erger, gisteravond bevroor ie na 15-10 minuten, toen al teleksn sneller,toen al onder het opstarten,toen kwam ie niet eens voorbij het eerste scherm en nu geeft ie geen beeld meer....

Verwijderd

:'( mischien je allermooiste geforce ti 4200 aan het kapot gaan........ :'(

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke hardware heb je precies? Maak er een duidelijk overzichtelijk en compleet lijstje van en edit die in je startpost, dan weten we waar we het over hebben. :)

Verder graag info over de waardes die je ziet qua voltages en temperaturen in het Hardware Monitoring gedeelte van je BIOS (indien je PC daar lang genoeg voor aanblijft).
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:41:
Hoe kan ik zien of deze 'tonnetjes' ( ik neem aan dat die op de mobo bedoeld worden) defect zijn?
Als condensatoren aan de bovenkant raar bol staan, zijn ze meestal rot.
Er is een serie mobo's geweest die hier zeer vaak problemen mee had (MSI), mede daarom is het belangrijk welke hardware je hebt...

{signature}

Pagina: 1