[Kaspersky Antivirus]Veel vertraging bij openen zaken

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Na veel gelezen te hebben over hoe slecht Norton AV is, heb ik Kaspersky Antivirus Personal versie 5.nogwat aangeschafd. Heel fijn, alleen moet ik nu bij alles wat ik open minstens 5 seconden wachten, volgens mij omdat KAV het aan het scannen is.

Ik heb die opties wel gezien, dat je het scannen na x sec. kan stoppen enz., en er staat al wel wat op de exclusion list, maar ja, dan moet ik alle programma's daar aan gaan toevoegen 8)7 En als ik het scannen stop als het langer dan 1sec. duurt dan heb je er weer geen *** aan.

Ik wil dus eigenlijk dat KAV alle onbekende programma's en zut wel realtime scant, maar bekende programma's niet, omdat ik anders zo lamng moet wachten als ik weer es een stukje in Word wil typen ofzo..

1)Is het normaal dat het realtime scannen zo lang duurt of niet?
2)En, zoja, is er een of andere universele exclusion lijst met alle gangbare programma's erop (waar toch geen virus inzit)??

leoaq.fm // Jeune Loop

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Mijn ervaring is dat er van Kaspersky een update uit was gekomen die aanzienlijk sneller werkt onder XP.
Ikzelf had alleen 4.5 als versienummer in m'n hoofd zitten. (gebruiken Kav op mijn werk)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 20:38

radial

Watch out

Zou je ff aan Schouw in forum "Beveiliging & Virussen" moeten vragen die weet er vast meer vanaf.

20xSF170s - ozo

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

leokennis schreef op 03 mei 2004 @ 16:22:
En, zoja, is er een of andere universele exclusion lijst met alle gangbare programma's erop (waar toch geen virus inzit)??
Om hier even op in te haken.. Er zal niet zo'n lijst zijn, want als deze openlijk beschikbaar zou zijn kunnen virusmakers deze lijst ook gebruiken om die bestanden ook met virussen te besmetten. ;)

Daarbij zal deze lijst, mocht deze op dit moment ingevoerd worden, al nutteloos zijn gezien sommige virussen bijvoorbeeld applicaties zoals Notepad vervangen door de ge-infecteerde versie.

[ Voor 20% gewijzigd door pasta op 03-05-2004 17:50 ]

Signature

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Virussen mogen in BV :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate