Toon posts:

[MSI K8T Neo FIS2R] Werkt niet met mijn geheugen samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet dit mobo samen met een Athlon 64 3000+ binnen en kreeg Windows maar niet geinstalleerd (geeft tijdens het installeren BSODS, meldingen dat bestanden van de CD niet gelezen kunnen worden, leesfouten van de harddisk etc).

Na wat testen kom ik er acher dat mijn geheugen niet echt wil samenwerken met dit mobo...

Zijn er wellicht manieren bekend om geheugen toch aan de gang te krijgen? Het opschroeven van de CL, voltage, lagere kloksnelheid etc etc... dat werkt niet :(

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:36

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zo wie zo is het verstandig om de memory comptability list te bekijken van de moederbord fabrikant. De kans bestaat dat het geheugen simpelweg niet ondersteund wordt. Verder, heb je al geprobeerd om de BIOS te upgraden aangezien sommige BIOS'en problemen kunnen verhelpen met bepaalde geheugentypes. Ook zijn er diverse problemen bekend met TwinMOS geheugen in combinatie met AMD64 moederborden (met name de nforce3 chipset).

En, als je hier een bericht post, graag alle informatie posten! Ik zou graag je geheugen informatie willen zien alvorens wij je kunnen voorzien van eventuele hulp mogelijkheden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door nwagenaar op 03-05-2004 16:30 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ander geheugen erbij gekocht omdat ik dit geheugen nog van mijn Athlon XP systeem heb. Het betreft hier PC2700 geheugen van PQI (PC2700 van Kingston, valueram, werkt ook niet). Ik heb idd al een nieuwe BIOS geprobeerd maar dat mag niet baten..

Verwijderd

Ik heb het zelfde mobo en ik heb ook kington geheugen maar dan:kingston hyper x pc 3200 dit werkt wel gewoon goed

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik nieuw geheugen gehaald: PC3200 van Infineon (CL3). Wat ik ook hiermee probeer, de problemen blijven gelijk.

Mij lijkt de conclusie duidelelijk te zijn: er is niets mis met mijn geheugen! Waar het probleem echter wel zit, dat wordt me ook niet echt duidelijk....

Mijn systeemspecificaties:
- MSI K8T NEO FIS2R mobo
- Athlon 64 3000+
- 2x WD Raptor 36Gb en 2x 120Gb Diamond plus 9 van Maxtor
- Radeon 9700
- 350W voeding (TSP, volgens mijn bios zijn al mijn lijnen meer dan stabiel zat... de grootste afwijking zit in de 12V lijn die op 11.82 loopt, maar dat moet geen probleem zijn)
- Dynalink ISDN kaart
- 4x optische drive

En that's it....

Iemand een idee wat ik kan doen?

Ik heb reeds mijn BIOS geupdate, VDDR alle mogelijkheden geprobeerd, alle CAS latencies geprobeerd, koeling nagekeken, voeding nagekeken etc etc... ik heb geen flauw benul meer!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb zelf zonder problemen vorige week twee systemen met dit mobo ICM A64-3000+ gebouwd. In beide gevallen heb ik 512MB TwinMOS/M-Tec PC3200 CAS 2.5 reepjes gebruikt (gekocht bij Powerline Computers). Geen BSOD te zien, alles werkt zoals het hoort.

Zijn die Infineon modules wel gecertified voor die plank? Zie www.msi.com.tw

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben er nu achter gekomen dat zodra ik mijn HDs van de onboard RAID controller af haalj het probleem niet optreedt... echter met de HDs aangesloten wel!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows aan het lopen, maar niet zoals het moet!

Programma's crashen willekeurig. Ik kan uren lang Prime95 laten lopen zonder problemen, maar bijv Notepad klapt er willekeurig uit!

Iemand een idee wat dit nu weer kan zijn???
Pagina: 1