Toon posts:

[VBA] LoadPicture voor online images

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Extra info:
Excel 2003 Engelstalig.
Win2K
Probleem omschrijving:
Ik heb een overzicht van wagens in een aantal rijen. Nu zou ik per rij graag hebben dat als ik op een knop druk, een formpje wordt geopend met daarin de foto van de desbetreffende wagen. Wanneer de pictures lokaal zijn bewaard lukt het zonder problemen, echter is het nodig dat ik mensen de Excelfile laat downloaden van een webserver en dat de pictures dus op de webserver blijven staan, zodat een gebruiker die niet mee hoeft te downloaden.
Stukjes code:
De module waar de macro in zit:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Option Explicit
Public ImageLocation As String
Sub SetImage()
    Dim Rownmbr as Integer
    Rownmbr = Cint(ActiveCell.Row)
    ImageLocation = Cells(Rownmbr, 7).FormulaR1C1
    frm_image.Show
End Sub

De form:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Option Explicit
Private Sub btn_close_Click()
    Unload Me
End Sub
Private Sub UserForm_Activate()
   On Error GoTo Errorhandler
        If Len(ImageLocation) < 1 Then
           Err.Raise (53)
        Else
            'Image is de naam van de imagebox
            Image.picture = LoadPicture(CStr(ImageLocation)) 
        End If
    Exit Sub

Errorhandler:
Select Case Err.Number
    Case 53
        Image.picture = Nothing
         MsgBox "Picture not available"
        Unload Me
    Case Else
        MsgBox "General error: " & Chr(13) & Err.Number & Chr(13) & Err.Description
End Select
End Sub

Error:
Error57: Path/File Access error
Vraag:
Schijnbaar heel simpel probleem, maar ik kom er effe niet uit. Uiteraard heb ik al gezocht op google, msdn en natuurlijk de search hier.
Werkt dit als images online zijn geplaatst? Zo ja, welke notatie gebruik ik dan om aan te geven dat het om een URL gaat en geen lokaal path? Het bizarre is dat als ik in de form, in de imagebox zelf manueel het path invul als http:// .... die image zonder problemen wordt gedownload in de box wordt gezet, maar dus niet in runtime :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 17:29 . Reden: zorgen dat layout niet wordt verneukt ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem deels opgelost met een ActiveX Webbrowser te zetten over de imagebox, een controle te zetten op online / offline path en afwisselend de ene of andere control te gebruiken.