Toon posts:

Welke harddisk-capaciteit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zou graag willen weten tot welke capaciteit een tweede harddisk kan worden aangestuurd in mijn 2,5 jaar oude PC. Want het is natuurlijk prachtig om een 160GB harddisk te hebben, maar als het moederboard ofzo maar maximaal 60 kan aansturen of hoe dat ook heet/werkt, is erg zonde.
Mijn PC-gegevens;
AMD Athlon 1,2GHz met VIA-chipset KT266A
PC2100 512MB / PCI Radeon 9200 256MB
ATA100 / PC133 / IDE (ik weet niet wat dat allemaal inhoudt, maar goed...)

Ook wil ik graag weten of er een utility bestaat die het stroomverbruik van een PC kan meten. De voeding die er nu in zit, is 150 Watt maar aangezien telkens bij het opstarten de koeler ratelt, zal deze binnenkort wel aan vervanging toe zijn. Waarschijnlijk is de investering in een zwaardere voeding aan te raden?

Groeten,
RP

Verwijderd

Je zult even op de website van de Moederbord fabrikant kijken hoeveel ie aan kan en eventueel een BIOS update binnenhalen.

Je andere vraag kan ik je niet mee helpen...

edit: kep nog een keer gelezen en een 300watt voedinkje is wel aan te raden....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 15:52 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 12:38

Nobby

Nuts!

Als je mobo ata100 ondersteund kan die schijven tot 137gb aan dacht ik. voor schijven meer dan 137gb heb je ata133 nodig.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

het totale vermogen van een voeding is niet heel intressant. Het gaat om het vermogen bij iedere spanning. Ik heb wel eens een 550W voeding zien sneuvelen op louter alleen een AMD Mobo omdat hij onvoldoende vermogen op de 3.3V kon leveren.

Dus zo eenduidig is je vraag helaas niet! In het boekje bij je Mobo zal wel staan wat je mobo aan eisen heeft per spanning. Daarnaast is voor allerlei randapparatuur 5V en 12V nodig. Vaak is dat wel prima aanwezig en geld: hoger totaal vermogen = hoger vermogen op 5 en 12V.

Die harddisk zal vast wel werkend te krijgen zijn. Kijk anders eens in het boekje van je Mobo.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:20

UTM

Ook wil ik graag weten of er een utility bestaat die het stroomverbruik van een PC kan meten. De voeding die er nu in zit, is 150 Watt maar aangezien telkens bij het opstarten de koeler ratelt, zal deze binnenkort wel aan vervanging toe zijn. Waarschijnlijk is de investering in een zwaardere voeding aan te raden?
Mischien dat Motherboard Monitor je verder kan helpen. Deze kan iig wel logfiles aanmaken die betrekking hebben op de voeding en de daarbij horende voltages

[ Voor 10% gewijzigd door UTM op 03-05-2004 16:00 ]

Verwijderd

Zo ver ik weet kan je zelfs 250gb schijf in je pc stoppen zolang je hardeschijf indeelt met een speciaal tooltje van ibm/seagate, paritie magic, enz. Want die zeilen het probleem gewoon om dat je hardeschijf maar een maximale capciteit kan hebben ;) .

Fdisk werkt alleen goed tot maximaal 60gb hardeschijfen zo ver ik weet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum :) Daarin staat het antwoord.

Het is hier in GoT in ieder geval de bedoeling dat je vooronderzoek doet eer je een topic post. Daaronder valt dus o.a. het raadplegen van de subforum-FAQ. Een tip: een beknopte samenvatting van hetgeen je zou moeten kennen/doen voor het openen van een topic staat gewoon bovenaan [New Topic] B)

[ Voor 74% gewijzigd door BalusC op 03-05-2004 21:18 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.