FX 5600 Flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stewster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 15:10
Hoi

Ik heb een MSI VTDR-5600 (Fx5600), en deze wou ik overclocken / flashen
is het mogenlijk hem te flashen naar een 5600 Ultra? en zo ja, hoe moet ik dit aanpakken en waar kan ik de bios ervan vinden?

Ik heb gegoogle'd, search en weet ik veel wat nog meer, maar kan er niets over vinden.

Gr.

Harold

• semicon
  • Laatst online: 20-08-2025
Interessant topic, ik zou antwoord ook wel willen weten, heb alleen een net andere fx5600, de asus v9560 TD met 256mb.. ik zou iig niet weten zo, de 5900 is wel te flashen, en daar heb ik verschillende posts al van gevonden..

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28

DaWaN

'r you wicked ??

Op de site http://www.mathiau.com/ staat een 5600 ultra bios, proberen zou ik zeggen >:)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• El Snorro
  • Laatst online: 09-02 16:14
Ik zou ook wel willen weten of ik een 5200 naar 5200 ultra kan flasen.
Iemand info/ervaringen?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• semicon
Op die mattiue site ofzo, staan ook 5200 biossen, ff proberen zou ik zeggen, maak wel een backup van de oude :9

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

eerst kijken of je vidkaart die speeds aankan, en dan flashen met een flashprog, je hebt natuurlijk wel de juiste bios nodig (juiste geheugen) veel suc6 ik heb zelf ook mijn vidkaart geflashed, en alles ging goed :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
mijn kaart draait maximaal 380/560 standaard 325/500 is dat genoeg?

• semicon
Mhah, ik heb natuurlijk ook die zalman vga cooling... Moet wel lukken, maareh, w8 het eerst ff af van de andere hier, heb oooit een geforce 2mx naar een gts geflashed en dat ging niet goed...

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

ligt er aan welke kaart je hebt,
je kan de juiste speeds wel vinden op google
zoeken naar ''naam vid kaart''+ speeds

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• El Snorro
bonzaibuddy schreef op 03 mei 2004 @ 16:23:
eerst kijken of je vidkaart die speeds aankan, en dan flashen met een flashprog, je hebt natuurlijk wel de juiste bios nodig (juiste geheugen) veel suc6 ik heb zelf ook mijn vidkaart geflashed, en alles ging goed :)
Had jij een 5200?
Of ander kaartje?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

El Snorro schreef op 03 mei 2004 @ 16:42:
[...]

Had jij een 5200?
Of ander kaartje?
nee een andere kaart een 9800 np
maar het flashen zelf komt volgens mij op hetzelfde neer.

• Mastasidaz
Ik heb ook de Zalman VGA Koeling:)

• El Snorro
bonzaibuddy schreef op 03 mei 2004 @ 16:44:
[...]

nee een andere kaart een 9800 np
maar het flashen zelf komt volgens mij op hetzelfde neer.
Nee dus, net ff gegoogled en iemand had geprobeerd maar had geen resultaat (artifacts en reboots enz).
Dan maar gewoon oc'en.

• Mastasidaz
er zijn trouwens clock speeds van een nieuwe en een oude 5600 ultra:

Before the chips even truly shipped to retail market, nVidia took the GeForceFX 5600 off the shelf and decided to redesign the GPU for better performance. Our labs took a look at the original GeForceFX 5600 Ultra product here, which featured clock speeds of 350 MHz GPU and 700 MHz DDR memory. Today we're looking at the new, redesigned GeForceFX 5600 Ultra product which has recently started shipping. The new GPU features shiny new flip-chip packaging along with faster clock speeds of 400 MHz GPU and 800 MHz DDR.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Handig is eerst met OC-en te kijken of de kaart en de koeling het aankan, dus testen met games en benchmarks enzo ( zoeken naar artifacts ). Als de kaart de Ultra snelheden lange tijd doorstaat zonder artifacts.... dan zou flashen geen problemen moeten opleveren.

There is no place like ::1

Verwijderd

Zo'n Chaintech Geforce FX 5600 Kan dit zeker niet???

mij de kleinste overclock op het geheugen krijgt hij al artifacts ! :r

de Geforce FX 5600 Ultra

draait op:

Core: 350 Mhz
Geheugen: 700 Mhz

Edit:

Hier zie ik ook nog eentje met:
Core: 400 Mhz
Memory: 800 Mhz

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 20:03 ]

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

En hoe zit het dan met de MSI Geforce 5600XT 256MB kan je die wel flashen naar een gewone 5600 of een 5600Ultra? Of is de XT gewoon te sloom?

• Stewster
Mijn MSI kaart heeft Dual Bios, dus mocht het fout gaan? kan k dan door middel van een jumper de originele bios terugzetten? of werkt dat niet?

• Jellabie
  • Laatst online: 12:50

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:56:
Zo'n Chaintech Geforce FX 5600 Kan dit zeker niet???

mij de kleinste overclock op het geheugen krijgt hij al artifacts ! :r

de Geforce FX 5600 Ultra

draait op:

Core: 350 Mhz
Geheugen: 700 Mhz

Edit:

Hier zie ik ook nog eentje met:
Core: 400 Mhz
Memory: 800 Mhz
Ik heb een 5900XT, orgineel 390/700, en met die orginele bios geraakte ik niet boven 430/730mhz want toen kreeg ik artifacts.

Nu met een andere bios haal ik zonder problemen 450/800
Dus een andere bios kan echt wel helpen...

De Nederbelg !

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:17
Interessant ik heb ook een FX5600.. Ik hou dit topic in de gaten ;)

• Toolzman

Toolzman

Wunderbar!

Stewster schreef op 03 mei 2004 @ 23:08:
Mijn MSI kaart heeft Dual Bios, dus mocht het fout gaan? kan k dan door middel van een jumper de originele bios terugzetten? of werkt dat niet?
Ja, dat kan ook bij mijn MSI kaart kom ik net achter. Ik was al weer vergeten dat ie functie eropzat 8)7

Verwijderd

Volgens mij kan je een fx5600 niet naar de fx5600 ultra flashen want op de ultra versie zit er een voedings stekker.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een MSI FX5600XT 128mb en bij de drivers zit een overclock tool.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/MSIFX56002.jpg
Op www.hardware.info hebben ze die wel aardig overgeklokt, maar dat is vrij makkelijk bij die kaart met royale koeler en heatpipe.
Tenminste dat zeggen ze ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 08:34 ]

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb ff geprobeerd wat er gebeurd als je de ultra bios erin flasht.. in mijn geval (point of view fx5600 256 mb) ging het heel erg fout :( .. Gelukkig had ik een backup, maar deze kun je alleen met het volgende commando terugzetten:
nvflash /f bios.rom /p /u /j /o (anders herkent ie je kaart niet, en zal ie de originele bios niet terug willen zetten...).. :)

[ Voor 13% gewijzigd door tommie-boy op 05-05-2004 17:10 . Reden: dubbele zin ]

Humor moet je serieus nemen

• semicon
Bedankt! ik wou het eigenlijk binnekort zelf prberen, maar zie er nu van af :9

Ga nu proberen wat te tweaken aan de snelheid..

• Stewster
Uhm....k heb het net ook geprobeert....en nu doet ie helemaal niets meer...
hij komt niet meer voorbij z'n POST proces stap 25.
Iemand nog een idee hoe ik het op kan lossen?

Als het met een PCI kaar moet, zeg dan even hoe ik het aan moet pakken want ik kan gelukkig wel aan een pci-kaartje komen

oftewel...niet doen dus, dat flashen naar een ultra...

Verwijderd

Toolzman schreef op 03 mei 2004 @ 21:30:
En hoe zit het dan met de MSI Geforce 5600XT 256MB kan je die wel flashen naar een gewone 5600 of een 5600Ultra? Of is de XT gewoon te sloom?
'k heb ook een 5600xt en ik ben even benieuwd... dr zit trouwens een brak koelvinnetje op :r de fan gaat af en toe flink lawaai maken :P

• Toolzman

Toolzman

Wunderbar!

Stewster schreef op 05 mei 2004 @ 19:01:

Als het met een PCI kaar moet, zeg dan even hoe ik het aan moet pakken want ik kan gelukkig wel aan een pci-kaartje komen

En die dual bios functie werkt zeker ook niet meer, want je hebt de officiele MSI Flash Utility nodig, en die kan je alleen krijgen als er een echte BIOS update voor je kaart beschikbaar is :| . En als je een andere flash utility gebruikt schrijft ie je reserve BIOS over :( . Maar volgens mij zijn er wel meer opties om je BIOS te backup-en. BTW Ik wacht nog ff af met flashen.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Stewster schreef op 05 mei 2004 @ 19:01:

Probeer eens met een pci kaartje. Dan hoop ik dat je met dat msi flash proggie ook kunt forceren dat ie de bios weg moet schrijven naar je videokaart. De opdracht die ik gebruikt heb, is voor nvflash 4.41 (wellicht ook een optie voor jou als ie weer wil booten.. staat onderaan de 1e pagina van deze thread ;) )

Wat me opviel met het flashen van versie 39 --> versie 40 van de bios, is dat de core ineens in 2D op 325 Mhz staat, terwijl dit daarvoor 270 Mhz was :/ alleen nu gaf ie in 3D de core snelheid ook 325, terwijl die altijd 350 Mhz was...

Ik ben overigens wat verder aan het sleutelen geweest. De core draait momenteel op 400 Mhz vanuit de Vga-bios (standaard is dat 350 Mhz met bios versie 39 en met 40 dus 325 Mhz). Ik wil nog wat hoger, alleen dit lijkt nog wat problemen te geven met mijn geheugen (draait op 400 mhz, op 425 Mhz begint ut beeld raar te doen (iemand nog tips???)). Als ik ff tijd heb, zal ik een benchmark met de oude, en de nieuwe situatie maken.

Humor moet je serieus nemen

• Stewster
nja, het probleem is dus....op mijn doos en in de handleiding van de videokaart staat dat er een dual bios op zit...die je terug moet zetten met een jumpertje.

Alleen....er zit dus geen jumper op mijn kaart. :? :? :?

en ik heb nu een pci kaart, maar hij pakt deze niet standaard, hij blijft nog steeds hangen tijdens opstarten.

iemand nog ideeën?

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
me zusje heeft een aopen fx5600 , die ocd wel redelijk vind ik

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/revoltec-vga-cooler/revoltec-overclocked.jpg

er staat ok nog een review op onze site hier over. www.voidyourwarranty.nl

• Toolzman

Toolzman

Wunderbar!

Stewster, misschien helpt dit??

How to Flash BIOS
You must have these files before flashing your bios:
NVFLASH.EXE - NVIDIA Flash Until
DOS4GW.EXE - DOS/4GW Protected Mode Run-time loader
---
Create bootable floppy, place these files and ROM file for example G2GTSCH.ROM
Boot your computer from floppy and write this command and DOS prompt
a:\nvflash.exe /f[write_bios_file_name]
and press enter.

Tips:
Make backup copy of your bios before flashing!!!
You can do it by running nvflash.exe with this parameter -b<filename> Read ROM and save to <filename>

How to flash you card if it doesn’t show anything.

******* If you card fail after flashing you can restore your old bios in two ways
1. Do not remove your AGP card and install second PCI Video adapter, set Primary VGA Adapter to PCI in Motherboard BIOS
After booting using PCI card, do same flashing procedure
2. Make bootable floppy and crate two files
config.sys. *******

------------------------------------
[menu]menuitem=Restore,Restore origin bios
menuitem=Def, Default start
default=Restore,5

[Restore]

[Def]

and autoexec.bat
goto %config%

:Restore
NVFLASH.EXE -s4 /fold.rom -h
:Def
--------------------------------
Before put your old BIOS file and rename it to old.rom. Boot your computer from floppy and wait for 5 seconds. The flashing procedure will start automatically, after flashing your computer will be restarted

• Stewster
Toolzman schreef op 06 mei 2004 @ 18:10:
...
******* If you card fail after flashing you can restore your old bios in two ways
1. Do not remove your AGP card and install second PCI Video adapter, set Primary VGA Adapter to PCI in Motherboard BIOS
After booting using PCI card, do same flashing procedure
2. Make bootable floppy and crate two files
config.sys. *******
.....
Het probleem is, ik kan niet booten van een floppy omdat hij al na een paar seconden hangt. Het pci verhaal ga ik morgen proberen omdat ik dan een pci-kaartje heb van iemand van m'n werk. (ik heb er nu al één liggen maar die werkt niet, ik krijg er geen beeld mee. En zodra die AGP kaart erin gaat pakt ie die weer, ondanks dat het in mn bios anders staat.

Ik wil m zowiso werkend krijgen omdat k m terug wil sturen naar de leverancier het is een andere kaart dan ik besteld heb blijkt nu.
ik had rev. 4.0 besteld, en heb 3.30 gekregen (op de doos en handleiding staat overigens 4.0 :? )

Maar we gaan morgen weer verder proberen....
gelukkig hebben we GoT er nog naast staan op de laptop van me broer voor het geval k er niet uitkom _/-\o_

btw, tommy-boy

hoe ben jij in vredesnaam op 400Mhz Core gekomen? mijne gaat niet hoger dan 370...

[ Voor 5% gewijzigd door Stewster op 06-05-2004 19:19 ]

• Stewster
Ok, ik kan nu wel wat hulp gebruiken.
er zit een pci-kaart in samen met mn brakke agp kaart, en ik kan gewoon in windows komen.
Nu moet ik die agp kaart terugflashen (gelukkig heb ik de oude bios, ondanks de zogenaamde dual-bios functie) toch geback-up't.

Hoe moet ik nu te werk gaan zonder die pci-kaart ook naar de klote te helpen?

ok, laat maar zitten...het is al gelukt.
AGP kaart draait weer :) :) :) :)

Tip:
Niet doen, flashen van een FX5600 naar een FX5600 Ultra!!!!!!

[ Voor 20% gewijzigd door Stewster op 07-05-2004 11:39 ]

• roodhoedje
  • Laatst online: 07-02 15:05
Maar kan flaschen van 5600 xt naar 5600 wel ? Heb strakkies even een 5600 xt vivo van pov. Zou toch wel beter zijn als het lukte.

(zit er trouwens hardware matig verschil tussen de 5600 en de 5600 xt of is deze gewoon lager geclockt ?)

Verwijderd

semicon schreef op 05 mei 2004 @ 17:31:
Bedankt! ik wou het eigenlijk binnekort zelf prberen, maar zie er nu van af :9

Ga nu proberen wat te tweaken aan de snelheid..
wat is nu het vershil tussen overclocken en flashen. wat is er beter voor je kaart en wat geeft het meeste resultaat.

En nog ff een klein ander vraagje

kan de zalman zm80d-hp vga koeler op de xfx5600 want op de site staat niet dat t nie kan maar ook niet van wel

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Flashen: Nieuwe BIOS erin
Overclocken: De snelheid opvoeren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 13:32
Ik heb een Point of View 5600 XP en die draai ik op :

Core: 410 Mhz
Geheugen :798 Mhz

Dit door het simpele overcklock progje wat erbij geleverd is.

• semicon
Holy nice kick, en mooie overclock btw, maar, dat met de stanaard cooler? :S

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 13:32
Ja gewoon met de standaard cooler die erop zit...
Alleen vindt ik die cooler niet echt stil...

Heeft er iemand een goed alternatief voor deze cooler, behalve watercooling?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

VGA silencer, is in verschillende smaken te koop en niet eens zo duur.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Zalman vga setje.. da's een aanrader!
Dan heb je een passief gekoelde kaart.
Je kan er eventueel dan weer een fanset bij kopen als hij toch een beetje warm gaat worden!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

Thandor

SilverStreak

Ik heb een XFX GeForce FX 5600 die standaard 325/550 draait.
Ik had gehoopt dat ik hem ook kon flashen (Zoals mijn GeForce 2 MX) zodat hij standaard overclocked is naar 366/680. Helaas was/is mijn kaart niet te flashen.
Met mijn eigen gebouwde lucht koeling (75% van een Celly 2GHz HS & 80mm thermo controlled Arctic Casefan) haalde ik makkelijk 366/680.

Met een Zalman ZM80C-HP zonder fan kon ik de core niet boven de 350 krijgen, het lukte wel maar niet voor 1,5 uur gamen want dan werd het heatsink te warm. Het geheugen kon ik met de Zalman ook niet zo ver meer oc'en omdat er geen lucht meer langswaaide. Met 600 zat ik al ver boven de top. Toen ik de Zalman ZM80C-HP had heb ik de kaart ook gewoon op 330/560 geclocked.

Nu heb ik waterkoeling maar dat helpt ook niet veel, 350MHz Core is wel ongv. de werkbare max, het geheugen heb ik niet ver geprobeert maar dat wordt toch niet wat aangezien er geen fan op zit.
Laatst heb ik echter wel met een fan geprobeert te oc'en, 80mm 12dB Papst :r fan op de bovenkant gericht, core ging makkelijk op 375 en geheugen ook weer op 680MHz.
Mijn kaart heeft iig wel goede koeling nodig om te oc'en, zeker het ram geheugen.

Nu draait hij weer op stock speeds :P

Sommige kaarten kunnen niet geflashed worden, k'heb ook een Sparkle GeForce 2 MX 200 en die kan ik ook niet flashen.
Een Creative GeForce 256 DDR kon ik echter wel flashen :)

[ Voor 56% gewijzigd door Thandor op 15-09-2004 19:07 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1