Ik heb een XFX GeForce FX 5600 die standaard 325/550 draait.
Ik had gehoopt dat ik hem ook kon flashen (Zoals mijn GeForce 2 MX) zodat hij standaard overclocked is naar 366/680. Helaas was/is mijn kaart niet te flashen.
Met mijn eigen gebouwde lucht koeling (75% van een Celly 2GHz HS & 80mm thermo controlled Arctic Casefan) haalde ik makkelijk 366/680.
Met een Zalman ZM80C-HP zonder fan kon ik de core niet boven de 350 krijgen, het lukte wel maar niet voor 1,5 uur gamen want dan werd het heatsink te warm. Het geheugen kon ik met de Zalman ook niet zo ver meer oc'en omdat er geen lucht meer langswaaide. Met 600 zat ik al ver boven de top. Toen ik de Zalman ZM80C-HP had heb ik de kaart ook gewoon op 330/560 geclocked.
Nu heb ik waterkoeling maar dat helpt ook niet veel, 350MHz Core is wel ongv. de werkbare max, het geheugen heb ik niet ver geprobeert maar dat wordt toch niet wat aangezien er geen fan op zit.
Laatst heb ik echter wel met een fan geprobeert te oc'en, 80mm 12dB Papst

fan op de bovenkant gericht, core ging makkelijk op 375 en geheugen ook weer op 680MHz.
Mijn kaart heeft iig wel goede koeling nodig om te oc'en, zeker het ram geheugen.
Nu draait hij weer op stock speeds
Sommige kaarten kunnen niet geflashed worden, k'heb ook een Sparkle GeForce 2 MX 200 en die kan ik ook niet flashen.
Een Creative GeForce 256 DDR kon ik echter wel flashen
[
Voor 56% gewijzigd door
Thandor op 15-09-2004 19:07
]