sql files van 2 Terabyte op linux mount

Pagina: 1
Acties:

• vinietje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 22:43
Heren,

ik zit met het volgende probleem:

1x win2000 server met sql database
1x linux redhat 9.0 met samba 3.0re nogwat

Als ik de backup map op de windows 2000 server mount op linux

mount -t smbfs -o username=guest,password= //win2000/backup /backupfiles

gaat alles goed.

Nu ben ik bezig met een backup script maar dat gaat steeds verkeerd, dan krijg ik 1 bak file die de gehele schijf vult,

na een hoop kijken kom ik er achter dat in de map /backupfiles die gemount is van de windows 2000 server bestanden bevat van 2 T (terabyte)

Nu zou het leuk zijn als dat klopte :p, maar helaas dat is niet het geval

deze bak files zijn 4 gig groot en geen 2 terabyte.

iemand ervaring met die "vreemde" verschijnsel?

De groeten,

Vincent Gijsen

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Het ligt er zonder twijfel aan dat die files groter dan 2 GB zijn, maar samba heeft AFAIK al lang support voor veel grotere files (dat mag ik wel hopen tenminste :X ). Je zult denk ik eens moeten zoeken naar support voor files groter dan 2 GB in Samba, en evt. problemen daarmee.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:40
Samba is niet de boosdoener in deze, maar smbfs welke onderdeel is van de kernel.
Pas nog een topic over geweest: SMBFS met Large File Support, welke patch/kernel?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Och, dat valt nog mee. Mijn NFS daemon denkt dat m'n filesystems 65535 Yottabyte groot zijn :P

Anyway. Als je er met SMBFS niet uit komt, probeer het eens met een wat meer UNIX-georienteerd FS zoals NFS. Voor windows kun je sinds kort gratis de UNIX services downloaden, met onder andere een NFS server en client. Scheelt nog in performance ook waarschijnlijk -- smb heb ik nog nooit meer dan 60mbit zien doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Thanks voor de reacties, ik ga es ff kernel 2.6.5 erop frotten draai nu namelijk 2.4.20-8

btw, ik heb samba weldegelijk harder zien gaan dan 60 mbit :)

Groet

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:13:
Thanks voor de reacties, ik ga es ff kernel 2.6.5 erop frotten draai nu namelijk 2.4.20-8

btw, ik heb samba weldegelijk harder zien gaan dan 60 mbit :)

Groet
Samba, ja. Maar de implementatie op Windows zelf niet :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
CyBeR schreef op 03 mei 2004 @ 16:18:
Samba, ja. Maar de implementatie op Windows zelf niet :)
Misschien op een gigabit-verbinding en met een snelle CPU? :+

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Zelfs NFS kan met nog niet zo heel oude versies ook nog problemen geven met files > 2 of 4 GB.
De NFS die RH7.3 meeleverde (is wel op te zoeken) kon het niet aan en de NFS van RH8.0 wel. (kernels waren eigenlijk altijd nieuwer dan de distributies)
Met Samba kon je al wel vanaf in elk geval RH7.3 grote files aan (werk hier regelmatig met files van 20+GB)
FTP gaat trouwens ook nog vervelend vaak de mist in met grote files (> 4 GB). Eigenlijk heb ik daar tot een jaar geleden alleen nog maar het windows programma FlashFXP voor kunnen gebruiken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Probeer eens cifs ipv smbfs...

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
@ Cyber....

Met die unix support for windows, zie je dan gewoon NFS shares in je verkenner?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

M4RTiN schreef op 03 mei 2004 @ 21:19:
@ Cyber....

Met die unix support for windows, zie je dan gewoon NFS shares in je verkenner?
Lijkt me niet. Met SMB wordt er vanalles gebroadcast (d.m.v. NetBIOS). Da's bij NFS niet het geval, of iig niet standaard.

Solaris heeft wel een leuk geintje btw:
code:
1
2
3
4
5
[marco@callisto marco]$ cd /net
[marco@callisto net]$ ls
[marco@callisto net]$ cd phoenix
[marco@callisto phoenix]$ ls
home

:)

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 03-05-2004 21:31 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
CyBeR schreef op 03 mei 2004 @ 21:31:
[...]

Lijkt me niet. Met SMB wordt er vanalles gebroadcast (d.m.v. NetBIOS). Da's bij NFS niet het geval, of iig niet standaard.

Solaris heeft wel een leuk geintje btw:
code:
1
2
3
4
5
[marco@callisto marco]$ cd /net
[marco@callisto net]$ ls
[marco@callisto net]$ cd phoenix
[marco@callisto phoenix]$ ls
home

:)
Met "MS services for Unix" (te downloaden op de MS-site) is het inderdaad mogelijk om alle NFS-shares te browsen alsof het samba shares zijn. Op mijn werk werkt dat ook met hele oude HP-ux machines, die NFS exporteren.

Dat automounten werkt ook onder linux en HP-UX. Ik gebruikte dat op de uni al om mijn account van een andere machine te mounten op mijn uni-account. (Moest wel ff documenten kopieren voor ik ze kon printen want lpr draait als root (= nobody over NFS))

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

TD-er schreef op 03 mei 2004 @ 22:46:
[...]

Met "MS services for Unix" (te downloaden op de MS-site) is het inderdaad mogelijk om alle NFS-shares te browsen alsof het samba shares zijn. Op mijn werk werkt dat ook met hele oude HP-ux machines, die NFS exporteren.
Ah, nice. Ik heb het zooitje hier zelf nergens draaien bij gebrek aan windows server ;)
Dat automounten werkt ook onder linux en HP-UX. Ik gebruikte dat op de uni al om mijn account van een andere machine te mounten op mijn uni-account. (Moest wel ff documenten kopieren voor ik ze kon printen want lpr draait als root (= nobody over NFS))
Mja het kan in principe in de meeste unices. Alleen Solaris is de eerste waarin ik het echt heb zien werken :) Toegegeven dat ik helaas nog niet aan HP-UX heb mogen zitten.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hej inderdaad, dat werkt nog wel lekker ook mits je het goed instelt.

Afbeeldingslocatie: http://m4rtin.dnsalias.net/pic/zooi/nfs_win32.jpg
Pagina: 1