AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram
Pas nog een topic over geweest: SMBFS met Large File Support, welke patch/kernel?
Anyway. Als je er met SMBFS niet uit komt, probeer het eens met een wat meer UNIX-georienteerd FS zoals NFS. Voor windows kun je sinds kort gratis de UNIX services downloaden, met onder andere een NFS server en client. Scheelt nog in performance ook waarschijnlijk -- smb heb ik nog nooit meer dan 60mbit zien doen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
btw, ik heb samba weldegelijk harder zien gaan dan 60 mbit
Groet
Samba, ja. Maar de implementatie op Windows zelf nietVerwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:13:
Thanks voor de reacties, ik ga es ff kernel 2.6.5 erop frotten draai nu namelijk 2.4.20-8
btw, ik heb samba weldegelijk harder zien gaan dan 60 mbit
Groet
De NFS die RH7.3 meeleverde (is wel op te zoeken) kon het niet aan en de NFS van RH8.0 wel. (kernels waren eigenlijk altijd nieuwer dan de distributies)
Met Samba kon je al wel vanaf in elk geval RH7.3 grote files aan (werk hier regelmatig met files van 20+GB)
FTP gaat trouwens ook nog vervelend vaak de mist in met grote files (> 4 GB). Eigenlijk heb ik daar tot een jaar geleden alleen nog maar het windows programma FlashFXP voor kunnen gebruiken.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Met die unix support for windows, zie je dan gewoon NFS shares in je verkenner?
Lijkt me niet. Met SMB wordt er vanalles gebroadcast (d.m.v. NetBIOS). Da's bij NFS niet het geval, of iig niet standaard.M4RTiN schreef op 03 mei 2004 @ 21:19:
@ Cyber....
Met die unix support for windows, zie je dan gewoon NFS shares in je verkenner?
Solaris heeft wel een leuk geintje btw:
1
2
3
4
5
| [marco@callisto marco]$ cd /net [marco@callisto net]$ ls [marco@callisto net]$ cd phoenix [marco@callisto phoenix]$ ls home |
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 03-05-2004 21:31 ]
Met "MS services for Unix" (te downloaden op de MS-site) is het inderdaad mogelijk om alle NFS-shares te browsen alsof het samba shares zijn. Op mijn werk werkt dat ook met hele oude HP-ux machines, die NFS exporteren.CyBeR schreef op 03 mei 2004 @ 21:31:
[...]
Lijkt me niet. Met SMB wordt er vanalles gebroadcast (d.m.v. NetBIOS). Da's bij NFS niet het geval, of iig niet standaard.
Solaris heeft wel een leuk geintje btw:
code:
1 2 3 4 5 [marco@callisto marco]$ cd /net [marco@callisto net]$ ls [marco@callisto net]$ cd phoenix [marco@callisto phoenix]$ ls home
Dat automounten werkt ook onder linux en HP-UX. Ik gebruikte dat op de uni al om mijn account van een andere machine te mounten op mijn uni-account. (Moest wel ff documenten kopieren voor ik ze kon printen want lpr draait als root (= nobody over NFS))
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ah, nice. Ik heb het zooitje hier zelf nergens draaien bij gebrek aan windows serverTD-er schreef op 03 mei 2004 @ 22:46:
[...]
Met "MS services for Unix" (te downloaden op de MS-site) is het inderdaad mogelijk om alle NFS-shares te browsen alsof het samba shares zijn. Op mijn werk werkt dat ook met hele oude HP-ux machines, die NFS exporteren.
Mja het kan in principe in de meeste unices. Alleen Solaris is de eerste waarin ik het echt heb zien werkenDat automounten werkt ook onder linux en HP-UX. Ik gebruikte dat op de uni al om mijn account van een andere machine te mounten op mijn uni-account. (Moest wel ff documenten kopieren voor ik ze kon printen want lpr draait als root (= nobody over NFS))