Toon posts:

DV MPEG 4 uitzenden naar TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle,

Ik zit een tijdje te zoeken naar een manier om videobeelden te verwerken naar een NTSC/PAL beeld die daarna uitgezonden worden naar een TVkaart die het signaal op een apparte frequentie kan zetten waarna je deze frequentie kan opzoeken op de TV, en het beeld ziet op de TV.

Een soort omvormer dus

Videobeeld -> TVout -> Coax -> TV coax in -> TV Ferquentie -> Beeld :P

Ik weet niet of er zulke systemen bestaan, het is namelijk als doel om het als videopresentatie te laten zien op verschillende televisies door een gebouw heen.

En weet iemand hoe zo een systeem heet om beelden op een frequentie te zetten net zoals bij de tv uit de muur.

En zijn daar speciale kaarten voor die dat in een keer om kan zetten.

Heeft iemand daar enige ervaring mee en ook wat meer tips kunnen geven waar ik ongeveer moet kijken.

Wat ik wel eens gezien heb was zo een kastje waar je een pal beveiligingscamera op aan kon sluiten, waarna je het kastje tussen de coaxkabel plaatste waardoor er op een apparte frequentie die camera op de tv te bekijken was.
Maar weet niet de juiste woorden waar op gezocht moet worden om daar meer informatie over te vinden.

Edit:

Ik heb niet helemaal de extra motivatie erbij gezet waarom het nou naar een coax tv signaal omgezet moet worden. Maar dat het is namelijk zo dat de tv niet naast de computer staat maar 30 meter verderop, en dat haalt een svideo kabel niet kwa signaal sterkte.
En daarnaast wil ik de kabel simpel splitten naar meerder tv's zonder problemen en dat kan ook goed met coax. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 15:44 ]

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij conrad kan je een "tuner-blik" bestellen die precies dat doet wat jij wilt... CVBS signaal omzetten naar een HF-signaal... Enige wat je nog meer nodig hebt is een gelijkspanning van 5V om de tuner te voeden...

Ik ga wel even voor je zoeken...

edit: Gevonden!!!

Artikelnummer : 116530 - 8A (23,95 EUR)
productomschrijving:

Deze HF-modulator dient voor de rechtstreekse voeding van een videosignaal (bijv. cameramodule) in de HF-antennebus van een televisietoestel (geen Scart- of Cinch-aansluiting nodig). De modulator kan gewoon aangesloten blijven, zodat u de mogelijkheid heeft op ieder moment, dus ook tijdens het TV-kijken met de afstandsbediening, op de aangesloten module over te schakelen en weer terug. Het beeld van de bewakingscamera kunt u ook via de videorecorder vastleggen.
Technische spec.: Voedingsspanning 8 - 12 V~/= (stekkernetvoeding) • Stroomverbruik 150 mA bij 12 V~/= • Videosignaal 1 VSS • Overdrachtsbereik 47 tot 854 MHz • Audio-ingang 400 mVeff • Kanaalbereik 30 tot 40 (instelbaar) • Afm. (bxh) 60 x 75 mm (printplaat incl.UHF-modulator).
Bouwpakket, incl. UHF-modulator, zonder behuizing, zonder stekkernetvoeding.

De video/UHF-wissel wordt eenvoudig tussen antenne en televisie/videorecorder geschakeld.

[ Voor 69% gewijzigd door haggard op 03-05-2004 16:13 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Topicstarter
haggard schreef op 03 mei 2004 @ 16:01:
Bij conrad kan je een "tuner-blik" bestellen die precies dat doet wat jij wilt... CVBS signaal omzetten naar een HF-signaal... Enige wat je nog meer nodig hebt is een gelijkspanning van 5V om de tuner te voeden...

Ik ga wel even voor je zoeken...
Oww dus het omzetten naar een Coax signaal heet dus HF signaal maar wat is precies CVBS signaal.

En is het dan ook mogelijk om meerdere CVBS signalen naar een HF signaal om te zetten, zodat je verschillende beelden van een bron naar verschillende tv's kan zenden waar de frequentie natuurlijk anders staan in de tv.

Dat zou subliem zijn ;)

Verwijderd

.

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:24 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:19:
[...]

meerdere beelden kan ook, echter let op dit is wel een stuk ingewikkelder!
Ik zou dat zelf doen door meerdere VGA kaarten te plaatsen en per VGA kaart een VGA-> TV Convertor aan te sluiten. Voor ieder composite signaal dan weer een apparte UHF Modulator. en klaar. wel duur dus, want alles moet je meervoudig uitvoeren. Qua software eenvoudig, XP heeft multi desktop en de applicaties kun je per scherm gewoon full screen doen.

Oh, er zijn vast wel profi oplossingen voor (lees: $$$) die een veel lager hobby gehalte hebben.
Hobby gehalte :9
Maar is er niet een manier om bijvoorbeeld een vga beeld met daarin 10 beelden, netzoals je bij tv allemaal kleine beeldjes hebt, waarna je deze omzet in het kastje waardoor je op elk UHF kanaal een appart beeld krijgt vergroot van die 10 beeldjes waardoor je 10 verschillende beelden hebt op 10 verschillende tv's

• haggard
  • Niet online
Oww dus het omzetten naar een Coax signaal heet dus HF signaal maar wat is precies CVBS signaal.
CVBS staat volgens mij voor Composite Video Base Signal (ofzo)... Dit wordt over het algemeen ook wel "composiet" genoemd... d.w.z. dat in dit signaal ALLES zit wat een TV nodig heeft om een "beeld" te kunnen genereren...
En is het dan ook mogelijk om meerdere CVBS signalen naar een HF signaal om te zetten, zodat je verschillende beelden van een bron naar verschillende tv's kan zenden waar de frequentie natuurlijk anders staan in de tv.
In principe kan dit, maar dan heb je per zender 1 modulator nodig.... maar ook maar tot zover.... want je kan deze modulatoren maar instellen op een bepaald aantal kanalen... meestal van 30-39. Dat wil dus niet zeggen dat je er 10 kan gebruiken. 5 zal denk ik net lukken...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• haggard
  • Niet online
Volgens mij zijn we "dubbel" aan het editen... 8)7
Ik heb een dure stereo versie van de UHF modulator daarvoor.
Vurrek.... Die moet ik ook hebben... Waar haal je die?!?!

[ Voor 63% gewijzigd door haggard op 03-05-2004 16:33 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 13:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er is een uitvoering van de PalmButler (de PalmButler 3000) die een signaal van je tv-out over de coax kan gooien. Dit systeem bestaat uit een zogenaamde linkbox, die sluit je aan op je pc (geluid en video out van pc naar dat kastje) en die heeft een aansluiting voor coax waarmee je dat geluid en beeld van je pc zo de coax opstuurt en er dus met alle tv's in je huis bijv. van kan meegenieten (op een speciaal kanaal dus). Hier zit ook nog eens een afstandsbedining bij, die met radio signalen werkt (niet infra rood dus). In combinatie met de meegelevrde software kun je hiermee vanachter de tv je PC bedienen, met een speciale menu structuur kan je door al je multimedia bestanden bladeren en bijv. films starten,muziek, maar ook presentaties, webpagina's etc. en er zit ook een fotoslideshow systeem in.
Meer info:
palmbutler.nl
dingetje staat voor 381 euro in de pricewatch (categorie video editing...)

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 03-05-2004 16:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:24 ]

• haggard
  • Niet online
Bij conrad : Artikelnummer : 116530 - 8A (23,95 EUR)
productomschrijving:

Deze HF-modulator dient voor de rechtstreekse voeding van een videosignaal (bijv. cameramodule) in de HF-antennebus van een televisietoestel (geen Scart- of Cinch-aansluiting nodig). De modulator kan gewoon aangesloten blijven, zodat u de mogelijkheid heeft op ieder moment, dus ook tijdens het TV-kijken met de afstandsbediening, op de aangesloten module over te schakelen en weer terug. Het beeld van de bewakingscamera kunt u ook via de videorecorder vastleggen.
Technische spec.: Voedingsspanning 8 - 12 V~/= (stekkernetvoeding) • Stroomverbruik 150 mA bij 12 V~/= • Videosignaal 1 VSS • Overdrachtsbereik 47 tot 854 MHz • Audio-ingang 400 mVeff • Kanaalbereik 30 tot 40 (instelbaar) • Afm. (bxh) 60 x 75 mm (printplaat incl.UHF-modulator).
Bouwpakket, incl. UHF-modulator, zonder behuizing, zonder stekkernetvoeding.

De video/UHF-wissel wordt eenvoudig tussen antenne en televisie/videorecorder geschakeld.

[ Voor 91% gewijzigd door haggard op 03-05-2004 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:33:
Er zijn modulatoren met veel meer kanalen! Check je lokale satelietboer eens!

Van 1 beeld met 9 kleine beeldjes in 1 keer 9 UHF zenders maken kan denk ik niet. Mocht het wel kunnen ga je in de zeer proffesionele apparatuur geraken het geen denk ik ook veel te duur gaat worden.
Zou je wel meerdere Composiet kaarten in een pc kunnen plaatsen waarna je die naar die modulator kan sturen die het omzet naar meedere kanalen.

Orion84 zo een palmbuster is wel tof, maar niet helemaal wat ik zoek.
Hangt overegens wel een mooi prijskaartje aan om een signaal om te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
En uhh ben eventjes verder aan het spitten,

Stel dat ik software schrijf die meerdere beelden tegelijk kan weergeven, en deze dan webcast door meerdere van deze kastjes
Hauppage Media MPV waardoor ik een simpele switch kan plaatsen en doormiddel van netwerk kabel ook op de tv's de beelden kan zetten.

En dan ook parrallel verschillende beelden kan afspelen op verschillende tv's.

Of ga ik nu wel heel ver.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 13:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:57:
[...]

Zou je wel meerdere Composiet kaarten in een pc kunnen plaatsen waarna je die naar die modulator kan sturen die het omzet naar meedere kanalen.

Orion84 zo een palmbuster is wel tof, maar niet helemaal wat ik zoek.
Hangt overegens wel een mooi prijskaartje aan om een signaal om te zetten.
mja, is niet alleen het omzetten hè ;) tis ook de software en een RF afstandbediening en bekabeling etc.. Ik heb zelf de versie met alleen één kabel om hem aan te sluiten (dus maar met 1 tv te gebruiken ipv over de coax) en met IR ab.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1