[procmail] hoe negative condition?

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik wil een procmail scriptje even wat dingen laten doen behalve bij twee bepaalde email adressen (het is een script voor een algemeen pop-account waar allerlei adressen op binnen komen).

Als ik dit doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
:0h
* ^TO_(adres1|adres2)@mijndomein
{
  * condition1
  ! doe iets

* condition2
  ! doe iets anders
  etc..    
}

Wordt die meuk tussen accolades alleen uitgevoerd op mail die naar één van de twee adressen is verstuurd. Hoe draai ik dat om, d.w.z. dat het juist wordt uitgevoerd op alle mail die niet aan die twee adressen is gericht?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
There are some special conditions you can use that are not straight regular expressions. To select them, the condition must start with:

!
Invert the condition.
dus, :0!h proberen?

(Zit in flags gedeelte... syntax was iets van :0[flags]:blaat...

zie manpage :P)

[ Voor 18% gewijzigd door cavey op 03-05-2004 15:44 ]

• Jace / TBL
Hmm thanks, maar 't gaat nog niet helemaal goed... ik krijg nu in m'n procmail log:

procmail: Skipped "!h"
procmail: Extraneous deliver-head flag ignored

Nog meer ideeën? :)

• Jace / TBL
Ho wacht, ik ben er uit geloof ik, je kunt gewoon ! voor rules zetten (na de *) om ze negatief te maken.
En :0h schijnt niet te mogen bij shit die tussen curly brackets staat. Dus wordt het:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
:0
* ! ^TO_(adres1|adres2)@mijndomein
{
  * condition1
  ! doe iets

* condition2
  ! doe iets anders
  etc..    
}

En dit schijnt te doen wat ik wil, en geen errors meer in log! \o/

Wat ik dan wel weer eng vind.. Gaat-ie bij die dingen zonder h (dus :0 ipv :0h) nou die rules echt op de hele mail loslaten? Dus ook als je mails krijgt van 7MB enzo?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
geen idee joh :( het lijkt erop dat jij bruter bezig bent geweest met procmail dan ik hier thuis aan procmailrc's in mekaar heb zitten schroeven.... (wat een kromme zin).