3D Object animeren voor web, waarmee?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik zit met het volgende probleem. Voor een project waar ik mee bezig ben, moet ik in een ruimte van 21 bij 21 pixels, een 3d object laten ronddraaien (of iig animeren).

Om een voorbeeld te noemen, de 2 MSN "poppetjes" die achter elkaar gaan rond tollen. Nu weet ik dat dit mogelijk is met flash, maar ik heb echt totaal geen ervaring met flash. Wel heb ik enige ervaring met 3d modeleer programma´s zoals 3D studio max, en "gewone" edit programma´s zoals photoshop.

Heeft iemand enig idee waar ik dit op een niet al te moeilijke manier mee kan doen? Het mag ook gewoon een geanimeerd gif bestandje zijn o.i.d, maar het is wel belangrijk dat het wel redelijk "vloeiend" gaat. Ook worden het een stuk of 8 plaatjes die zo moeten, dus grootte speelt ook een beetje mee.

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Poeh, da's een goeie. Ik gebruik zelf vnl. Maya5 maar dat is misschien overkill. Alhoewel als je ervaring hebt met 3DS is het misschien een goede keus, ook naar de toekomst...

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
• Animeer in 3D pakket
• Render naar plaatjes
• Voer in in ImageReady
• Save as.. .gif

Klaar? Of mis ik iets?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Klinkt simpel :)

Heb alleen (zoals ik zei) niet zo veel ervaring met 3DSM maar ken de basics, dus dat moet nog wel lukken. Met Photoshop en Image Ready kan ik wel goed werken dus dat gedeelte moet geen probleem zijn.

De vraag die me dan wel op komt, hoe zit het met de grootte van die geanimeerde gif´s. Het zal toch wel iets van 20 FPS moeten worden, dus ik denk dat je dan al gauw aan grote files zit.

Overigens heeft een maat van mij ook al aangeboden om de models te porten naar flash en de animaties te doen, dus hopelijk wordt dat wat :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Gebruiken waar ik werk Swift plugin voor Max. Exporteer je naar vector bestanden die je in flesj kan gebruiken voor allerhande ongein. Is wel hip, maarja nog steeds keyframe keyframe.

Als je het in flash doet ipv een gif blijf je tenzij je er vectoren van maakt nog steeds zitten met een absurde filesize (absurd voor het netto resultaat :))

|{ brrr }] |

Verwijderd

LiToKi schreef op 03 mei 2004 @ 15:42:
• Animeer in 3D pakket
• Render naar plaatjes
• Voer in in ImageReady
• Save as.. .gif

Klaar? Of mis ik iets?
Nope helemaal correct , image ready ken ik niet, maar een ander paket om de plaatjes achter kaar te zetten zijn er genoeg :)

en om het aantal plaatjes te verkleinen , kun je nog image rendering doen om de X-aantal frames

succes .....TS

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Een GIF van 21x21 kan nooit erg groot zijn, helemaal als je bijv. maar 64 kleuren gebruikt.

En die MSN poppetjes zijn volgens mij ook maar 10 frames oid...

[ Voor 27% gewijzigd door sjaakaq op 03-05-2004 18:33 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

compression is the word... GifOptimizer gebruiken, dan blijft 't lekker klein... gebruiken menig mensen op GoT ook voor hun movie-icons

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 10:25
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 17:31:
[...]

Nope helemaal correct , image ready ken ik niet, maar een ander paket om de plaatjes achter kaar te zetten zijn er genoeg :)

en om het aantal plaatjes te verkleinen , kun je nog image rendering doen om de X-aantal frames

succes .....TS
ImageReady is een onderdeel van Photoshop :)
Pagina: 1