Toon posts:

Wat voor merk is dit moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben met een pc van een collega bezig, maar heb er nogal problemen mee. Windows kan de drivers voor de ide controllers niet vinden.Ik de harddisk geformateerd en er de map win95 naartoe gekopieerd.Maar als ik dan opnieuw opstart en setup uit wil voeren dan blijft het woordje setup staan en er gebeurd niets :?:?

Ik heb toen een ghost file erop gezet en toen had ik er win95 weer op alleen vraagt hij nu steeds om de stuurprogramma's van de ide controllers. Ik weet niet wat voor merk het moederbord is alleen weet ik wel wat er op de chipset staat. Nl

TX Pro PC82C371

Weet iemand welk merk dit moederbord en/of deze chipset is zodat ik de drivers kan downloaden

Bedankt alvast

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
intel TX chipset

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
IS volgens mij een PC Chips bordje ( http://www.pcchips.nl )

Post ook ff de BIOS-string die je krijgt bij de start van het systeem (als het een AMI bios is, weet ik al genoeg overigens)

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoek even via WIM's bios page http://www.ping.be/bios/

Hier staat precies beschreven hoe je aan de hand van je een sting bij het opstarten de fabrikant kunt achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_

het is een ami bios

Verwijderd

euhh , probeer win2k of win98 eens ..
nieuwere drivers ?!?
of is het een wat oudere pc

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

_JGC_

het is een ami bios
Dan weet 'ie genoeg >:)

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 14:04
Het is geen TX chipset van Intel, maar een IDE-chip van VXPro Technologies die inderdaad op een PC Chips moederbord voorkomt, zoals de M537.
Probeer toch een nummer en/of merknaam op het moederbord te ontcijferen. Dit kan moeilijk zijn, maar anders weet je nooit wie dat moederbord heeft gemaakt, tenzij de suggestie van die BIOS-pagina's van Wim werkt.

• peter99
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

peter99

gebruik CTBIOS.exe maar eens is wel ergens te downloaden waarschijnlijk wel bij wim ander effe zoeken.

Staat de virus protectie aan in de bios ?
anders die effe uitzetten. wel ook wel eens helpen.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je even in je BIOS-string kijkt dan zie je daarin voorkomen Mxxx
Dat is gewoon het serienummer van je PC-Chips bord. Bezoek even hun website dan heb je 'm binnen 't uur. Ik geloof dat hun website op een 386 is gehost want alles duurt echt *LANG* |:(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
Op dinsdag 19 december 2000 17:47 schreef Neman het volgende:

[..]
Dan weet 'ie genoeg >:)
Jazeker, dan weet ik genoeg: PC CHIPS. Ik heb zelf de TX-Pro II gehad (SiS 5595). De TX-Pro is ook een bordje van PC Chips met daarop de Ali Aladin IV chipset erop. Kijk ff in je bios string wel modelnummer het is... (staat dan iets van M570 bij...
Pagina: 1