Toon posts:

USB aansluiten --> Actie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag zien dat bij het inpluggen van een usbapparaat in mijn geval een memorypen Windows overgaat tot een bepaalde actie. Ik wil graag dat bij het aansluiten bij m'n usb-pen alle bestanden in een bepaalde directory worden gekopieerd naar die pen.

Ik heb gezocht op het forum maar kon niets vinden. Bestaan er programma's die dit kunnen of kom in Windows scripting uit?

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

Het bestaat wel. Bij Sony DigiCam's zit het programma Image Transfer (van Sony zelf), maar die werkt denk ik alleen bij de MemorySticks.
Ik denk dat je ergens moet zoeken in de richting van Autorun programma's. (Er wordt een klein proggie (bijv. een backup tool) opgestart door autorun.inf die je daarvoor hebt gemaakt.) Of een ander Backup tooltje die met een kleine muisklik in je tray activeert.

Je hebt dus een zelfgemaakte autorun.inf nodig en een programma op de memorypen/stick/drive die de bestanden kopieert en die dit doet zoals jij hem hebt ingesteld. En daarnaast moet Autorun aanstaan in je Windows. Maar ik meen dat dat XP ook een wizard had voor tenminste foto's automatische te kopieren.

Sony Image Transfer:
http://www.sony.jp/produc...TP/download/download.html

[ Voor 54% gewijzigd door T-Junkie op 03-05-2004 15:27 . Reden: xtra info ]

Verwijderd

Topicstarter
Gooi maar dicht.

Iomega heeft een tool voor haar usb-sticks die de mogelijkheid heeft om te synchronizen. Met de verkeerde woorden gezocht, maar oplossign gevonden.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je iets in 12 minuten na het openen van je topic alsnog simpel kan vinden, moet je de volgende keer toch 2 keer nadenken voordat je een topic opent ;)

Verder worden topics niet gesloten omdat het probleem is opgelost ;)

Verwijderd

USB sticks werken net zoals CD-ROMS. Autorun.inf er op, die naar een batch verwijst, die een aantal leuke copy cmd's heeft.

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

Welk tooltje gebruik je dan nu?

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
T-Junkie schreef op 03 mei 2004 @ 15:34:
Welk tooltje gebruik je dan nu?
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 15:22:
Gooi maar dicht.

Iomega heeft een tool voor haar usb-sticks die de mogelijkheid heeft om te synchronizen. Met de verkeerde woorden gezocht, maar oplossign gevonden.
.....
de tool van iomega! link

edit:
na het lezen begreep ik dat je de naam van de tool wilde weten :(, k ga ff zoeken....

Vind:link

[ Voor 20% gewijzigd door Bas_je op 03-05-2004 16:22 ]

while ( !$succeed ) { $try++ }

Pagina: 1