Toon posts:

ADSL problemen WinXP Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik (sinds medio april) van KPN ADSL Direct heb, blijven mijn pc / programma's hangen (zelfs ctrl alt delete werkt niet meer). Het installeren etc. is vlekkeloos verlopen. Na de constatering heb ik een nieuwe netwerkkaart aangeschaft, maar ook dat hielp niet. Ik heb in WinXP Pro systeemherstel gedaan naar de datum voor de installatie en ADSL opnieuw geinstalleerd (aansluiting via een ethernet modem), maar toch blijft de pc regelmatig hangen, ook bijv. tijdens spelletjes.
Weten jullie of dit een fout is door de combinatie met de ethernetmodem / adsl / pc of ligt het toch echt aan mijn pc? Hiervoor bleef hoogstens 1 keer per jaar mijn pc hangen!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien niet helemaal belangrijk, maar heb je je pc in een geaard stopcontact zitten :?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 11:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Lijkt me sterk dat het aan de combo ligt...
Niet toevallig bij je eerste internet connect bergje spyware en virussen binnegehaald >:)
Het lijkt haast of je iets in je systeem hebt aangestoten of statischgeladen was bij het instaleren van de hardware.

Verwijderd

Wat bedoel je met je internet geinstalleerd? Probeerd dit eens te de-installeren en het manueel in-te-stellen, in hoever dat mogelijk is met KPN.
Ik heb zelf geen ervaring met KPN.

Verwijderd

Je pc gaat af en toe hangen nu je ADSL hebt 8)7
Wat bedoel je daarmee? Je hebt zwart scherm en de pc draait nog of staat alles gewoon stil?
Misschien kun je je adsl verbinding testen op een andere computer in de buurt? :O

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 03 mei 2004 @ 15:09:
Misschien niet helemaal belangrijk, maar heb je je pc in een geaard stopcontact zitten :?
Nee, ik daar geen geaard stopcontact, maar dan zou ik toch al veel eerder problemen moeten hebben gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Mystic Spirit schreef op 03 mei 2004 @ 15:13:
Lijkt me sterk dat het aan de combo ligt...
Niet toevallig bij je eerste internet connect bergje spyware en virussen binnegehaald >:)
Het lijkt haast of je iets in je systeem hebt aangestoten of statischgeladen was bij het instaleren van de hardware.
Ik heb direct mijn computer gescand en mijn virusscanner geupdate, ook adaware 6 geinstalleerd en laten lopen, maar daar ligt het helaas niet aan!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 15:23:
[...]

Nee, ik daar geen geaard stopcontact, maar dan zou ik toch al veel eerder problemen moeten hebben gehad?
Ik kan niet ruiken of je hiervoor al gebruik maakte van dezelfde router/modem op dezelfde ethernetkaart he ;)

Ow, en gebruik even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop als je twee reakties achter elkaar wil posten :)

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 03-05-2004 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 15:17:
Je pc gaat af en toe hangen nu je ADSL hebt 8)7
Wat bedoel je daarmee? Je hebt zwart scherm en de pc draait nog of staat alles gewoon stil?
Misschien kun je je adsl verbinding testen op een andere computer in de buurt? :O
Beeld staat stil, muis / toetsenbord doen niks. Ik heb maar 1 compter in huis, dus verder kan ik het niet testen. in het uiterste geval, installeer ik winXP weer opnieuw op de computer.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Whuzz

Dodgeball!

Hoe weet je zo zeker dat het direct samenhangt met die ADSL installatie? Is het echt direct na die installatie begonnen? Dus jij installeerd de boel en binnen een half uur daarna hing ie al voor de 1e keer ofzo? Of is het 'ergens in de weken daarna' begonnen?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Ja maar denk je dat dat de oplossing is?
Je hebt eerst kabel, geen probs, nu heb je adsl en wel probs.
Heb je alle kabelsoftware goed verwijdert dat het geen problemen geeft met de adsl verbinding?
Anders moet je idd toch proberen herinstall van het OS anders weet ik het ook niet, contact opnemen met KPN en na 5u krijg je dan iemand aan de foon die er wat van snapt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 15:33:
Heb je alle kabelsoftware goed verwijdert dat het geen problemen geeft met de adsl verbinding?
Anders moet je idd toch proberen herinstall van het OS anders weet ik het ook niet, contact opnemen met KPN en na 5u krijg je dan iemand aan de foon die er wat van snapt ;)
Ik had hiervoor een verbinding via de telefoonlijn / inbellen, nooit problemen mee gehad!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 15:33:
Je weet niet half hoe goed die schatting klopt :)

Verwijderd

hahahah goed he?
Heb er ook ervaring mee hoor ;)

Beetje vreemd dat mijn post 2x wordt neegezet..nou goed
Sorry ik kan je niet verder helpen dan, suc6 verder. Als ik jouw was even OS opnieuw installen, en met clean start beginnen en als je dan zelfde probs hebt gewoon kpn bellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vorige week alles opnieuw geinstalleerd (incl. WinXP) en na 2 dagen weer hetzelfde probleem!! Ook KPN gebeld (werd trouwens snel geholpen!), maar die kenden het probleem niet met ADSL. dus nu staat de computer bij de winkel waar ik 'm gekocht heb om het te laten nakijken. Eventueel iemand nog tips??

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je hebt dus ADSL via een ethernet modem (omdat je zegt dat je een nieuwe netwerkkaart gekocht hebt)?
De netwerkkaart die je vervangen hebt, had je die al eerder gebruikt voor een netwerkje of was die ook aangeschaft voor je ADSL-verbinding? In het laatste geval, heb je de netwerkkaart al eens in een ander pci-slot gezet? Anders zou je dit kunnen proberen als je probleem nog niet opgelost is als je je pc terug hebt.

Wat je ook nog zou kunnen proberen mocht je probleem niet opgelost zijn, is het geheugen testen. (Ja, klinkt raar, maar ik heb al gekkere problemen meegemaakt door rot geheugen).

[ Voor 18% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-05-2004 13:00 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Heb je toevallig ook nog een on-board netwerkaansluiting die nog actief is?

[ Voor 4% gewijzigd door GKW op 10-05-2004 18:52 ]

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
waarschijnlijk deelt je netwerkkaart een irq met een ander apparaat wat ook actief is.
dus even de irq lijst nakijken.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Scan je pc ook even met spybot search&destroy plz.
Die herkende bij mij ook een hoop dingen die Adaware gewoon liet staan.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zijn we weer. Weer een schone installatie WinXP, diverse diagnostische tests gedaan, netwerkkaart eruit....niks helpt. In het logboek van systeembeheer zag ik wel de volgende foutmeldingen, rond de tijd dat de pc bleef hangen:

AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0x70 te schrijven, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0xcf8 te schrijven, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

Weten jullie of dat het probleem kan zijn en hoe het :( op te lossen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 09:20:
Daar zijn we weer. Weer een schone installatie WinXP, diverse diagnostische tests gedaan, netwerkkaart eruit....niks helpt. In het logboek van systeembeheer zag ik wel de volgende foutmeldingen, rond de tijd dat de pc bleef hangen:

AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0x70 te schrijven, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

...

Weten jullie of dat het probleem kan zijn en hoe het :( op te lossen?
Die eerste twee leveren ws. geen problemen op.

Check o.a. Foutmelding in logboek Windows XP

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hey

Toen je WinXP had geinstalleerd, had je eerst wel je firewall aangezet voordat je verbinding maakte met internet?

Als je dat wel gedaan hebt dan is mijn vermoeden fout maar als je dat niet gedaan hebt dan is het waarschijnlijk virus.

Dus voordat je winxp installeert, haal netwerk kabel eruit! WinXP installeren, firewall installeren daarna windows update+SP1 installeren.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Over de firewall van WinXP heb ik niet zulke beste verhalen gehoord. Sowieso installeer ik XP inderdaad zonder netwerkkabel. Mijn ethernetmodem heeft al een ingebouwde firewal, dus dan lijkt het mij niet zo verstandig om er twee te gebruiken. PC is wel helemaal virusvrij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 14:38 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 10:04:
Over de firewall van WinXP heb ik niet zulke beste verhalen gehoord. Sowieso installeer ik XP inderdaad zonder netwerkkabel. Mijn ethernetmodem heeft al een ingebouwde firewal, dus dan lijkt het mij niet zo verstandig om er twee te gebruiken. PC is wel helemaal virusvrij.
Je ethernetmodem is niet 100% water proof. Ik draai Router met Firewall en Zonealarm. En btw ik had over aparte firewall en niet firewall van WinXP. :)

Lucky Goldstar

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 10:04:Over de firewall van WinXP heb ik niet zulke beste verhalen gehoord. Sowieso installeer ik XP inderdaad zonder netwerkkabel. Mijn ethernetmodem heeft al een ingebouwde firewal, dus dan lijkt het mij niet zo verstandig om er twee te gebruiken. PC is wel helemaal virusvrij.
Het gebruik van 2 software firewalls is idd af te raden, die kunnen elkaar tegenwerken. Een router met een firewall kan wel aangevuld worden met een software firewall, dat zou geen probleem moeten zijn. Of het zinvol is :s maar goed, dat is een andere discussie.
DJkim schreef op 17 mei 2004 @ 22:38:
Je ethernetmodem is niet 100% water proof. Ik draai Router met Firewall en Zonealarm. En btw ik had over aparte firewall en niet firewall van WinXP. :)
je vind een hardware firewall niet betrouwbaar, en dan kom je met Zonealarm 8)7 Maar goed, dit is geen firewall discussie, de topicstarter geeft aan dat hij 100%virus/hack-vrij is, dus...

normaal gesproken kan windows niet traag worden door een ethernet modem, wat dat heeft in principe geen extra software nodig. Maar goed, volgens je eventlog worden er dus data gelezen van niet bestaande hardware adressen, zoiets gebeurd eigenlijk alleen maar als je (driver van je) netwerkkaart (of een ander stuk hardware) niet goed werkt. In het eventlog kan je ook terugvinden als windows opnieuw start, Komen de tijdstippen van deze beide meldingen overeen?
heb je daar al een keer naar gekeken? Heb je de nieuwste (juiste?) driver? Heb je al geporbeerd hoe alles met een andere netwerkkaart werkt?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja daar zou ik nou toch ook eens mee beginnen, gewoon een ander ethernetkaartje scoren en die eens installeren :).

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 17-05-2004 23:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
De netwerkkaart is het probleem niet. Deze heb ik al vervangen en ook eruitgehaald. Maar ook zonder netwerkkaart blijft de pc regelmatig hangen. Ik heb gisteren in energiebeheer de slaapstand / hibernating uitgeschakeld. Sindsdien is de pc niet meer blijven hangen. Afwachten of het zo goed blijft!

• tstrik
probeer eens een ander irq voor je netwerkkaart, de problemen worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat er een irq gedeeld wordt.
Kijk eerst eens in de lijst met irq's,dan weet je meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had van een vriend begrepen dat bij WinXP de IRQ niet het probleem kan zijn, wel bij oudere versies van Windows. Klopt dat dan niet? Volgens hem moet het in WinXP automatisch goed geconfigureerd worden. Ik zag wel in mijn IRQ-lijst dat de netwerkkaart net als de videokaart IRQ 11 heeft.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals ik al eerder gezegd heb, heb je al eens geprobeerd om je netwerkkaart in een ander pci-slot te plaatsen?? Zo nee, waarom niet en probeer dit dan alsnog..
Zo ja, dan heb ik niks gezegd.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• tstrik
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 16:29:
Ik had van een vriend begrepen dat bij WinXP de IRQ niet het probleem kan zijn, wel bij oudere versies van Windows. Klopt dat dan niet? Volgens hem moet het in WinXP automatisch goed geconfigureerd worden. Ik zag wel in mijn IRQ-lijst dat de netwerkkaart net als de videokaart IRQ 11 heeft.
Dan kun je er bijna 100% zeker van zijn dat dat de oorzaak is.

Probeer met een ander apparaat te delen dan met je videokaart.
Het is niet het eerste moederbord dat hier problemen mee geeft.
Ik gok dat je een geforge van msi hebt, deze geven nl. ook problemen met de usb.

Om het conflict op te lossen, is het kiezen van een ander pcislot al vaak voldoende

Verwijderd

Topicstarter
Ander PCI-slot heb ik ook al geprobeerd, hielp niet. Anders zal ik het IRQ van de netwerkkaart nog veranderen.

• tstrik
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 16:45:
Ander PCI-slot heb ik ook al geprobeerd, hielp niet. Anders zal ik het IRQ van de netwerkkaart nog veranderen.
Probeer het irq om te ruilen met een apparaat wat je zelden of niet gebruikt, bv. een modem, En of maak eerst andere pcisloten leeg en laat eerst je netwerkkaart herkennen, voordat je de andere weer terug plaatst

Pagina: 1