• Whats the deal?
Na 2 jaar vond ik mijn Maxtor 6L040J2 40GB (7200RPM, 2MB) PATA hardeschijf te krap worden, ik besloot om nog een hardeschijf erbij te kopen.
Ik kwam voor een keuze tussen een PATA schijf of een SATA schijf. Omdat de toekomst vooral gericht was op SATA, besloot ik dus ook een SATA schijf te nemen. Om precies te zijn de Hitachi Deskstar 7K250 160GB (7200RPM, 8MB) SATA hardeschijf, omdat deze goed uit de reviews kwam.
---------------------------------------------------
• Hmm,
and what happend next?
Toen kreeg ik dus mijn hardeschijf binnen. Mooi netjes verpakt. Ik wou dus beide schijven gewoon naast elkaar hebben, niet perse in RAID opstelling. Dus ik had mijn oude Maxtor 6L040J2 40GB (7200RPM, 2MB) PATA gewoon op de Primary IDE Channel op master staan.
En de nieuwe Hitachi Deskstar 7K250 160GB (7200RPM, 8MB) SATA, dus op mijn eerste SATA controller aangesloten
.
Wou dus gewoon meer opslag, dus gewoon die HDD werkend hebben naast mijn maxtor. Daarna misschien een keer RAID proberen.
•
How did you solve this problem?
Met de voorafgaande opstelling zag windows mijn nieuwe hardeschijf niet. (Rechterklik "My Computer" > Manage > Disk Manager).
Na heel veel geklooi, dus maar eens winkel bellen waar ik de hdd besteld had.
Kreeg de technische dienst en vertelde mij de volgende stappen:
Ik had wel tegen de technische dienst alles uitgelegd, en gezegd wat ik nou precies wou.
.
• So what your f*cking problem?
Ik heb eens HDTach zitten draaien, deze test je Random Acces Time, en Speed Burst Rate.
En wat zie ik, die oude Maxtor is veel sneller!
Zie screenshots:
Hitachi Deskstar 7K250 160GB SATA 7200RPM 8MB

Maxtor 6L040J2 40GB 7200RPM 2MB

• Did you try to solve this yourself?
Ja ongeveer, ehe..
Heb de meest recente SATA drivers geinstalleerd, kabels nagekeken, andere kabels geprobeerd, bIOs geflashed, Bios instelling nagekeken (stond helaas nix in over SATA
)
Specificaties zie Hier
Nog ff plaatje van mijn Hardware Manager:

---------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------
• Is this a kickass harddisk?
Jaa......zoals Watzie herhaalt, de schaalverdeling is anders op de screenshots.
Heb ik ook weer wat geleerd: eerst goed kijken!..
Maareh..vooreh degenen die hem willen kopen, echt doen, Zoals je kunt opmaken uitverschillende reviews:
• Review 1
• Review 2
• Review 3
• Review 4
is dit een zeer snelle hardeschijf, zeker een goeie keus en ga maar voor SATA, ben je ook al voorbereid op de toekomst
.
Schijf is tevens ook zeer stil
Na 2 jaar vond ik mijn Maxtor 6L040J2 40GB (7200RPM, 2MB) PATA hardeschijf te krap worden, ik besloot om nog een hardeschijf erbij te kopen.
Ik kwam voor een keuze tussen een PATA schijf of een SATA schijf. Omdat de toekomst vooral gericht was op SATA, besloot ik dus ook een SATA schijf te nemen. Om precies te zijn de Hitachi Deskstar 7K250 160GB (7200RPM, 8MB) SATA hardeschijf, omdat deze goed uit de reviews kwam.
• Hmm,
Toen kreeg ik dus mijn hardeschijf binnen. Mooi netjes verpakt. Ik wou dus beide schijven gewoon naast elkaar hebben, niet perse in RAID opstelling. Dus ik had mijn oude Maxtor 6L040J2 40GB (7200RPM, 2MB) PATA gewoon op de Primary IDE Channel op master staan.
En de nieuwe Hitachi Deskstar 7K250 160GB (7200RPM, 8MB) SATA, dus op mijn eerste SATA controller aangesloten
Wou dus gewoon meer opslag, dus gewoon die HDD werkend hebben naast mijn maxtor. Daarna misschien een keer RAID proberen.
•
Met de voorafgaande opstelling zag windows mijn nieuwe hardeschijf niet. (Rechterklik "My Computer" > Manage > Disk Manager).
Na heel veel geklooi, dus maar eens winkel bellen waar ik de hdd besteld had.
Kreeg de technische dienst en vertelde mij de volgende stappen:
Ik had wel tegen de technische dienst alles uitgelegd, en gezegd wat ik nou precies wou.
- Installeer uw Promise Fasttrack 376 Raid drivers

- Ga naar uw bios, en "Enable" uw RAID functie
- Ga uw Fasttrack RAID Menu in
- Kies AUTOMATIC SETUP (De Hitachi schijf werd in STRIPING gezet)
- Sla uw instellingen op en start opnieuw op. (Kwam langs de P.O.S.T. screen, daarna de Fasttrack RAID screen, er stond iets van dat de Hitachi HDD in 1+0 stond)
- Ga naar uw Disk Manager (en idd de schijf stond er
)
- Maak een Extended Partition
- Maak logical partities.
• So what your f*cking problem?
Ik heb eens HDTach zitten draaien, deze test je Random Acces Time, en Speed Burst Rate.
En wat zie ik, die oude Maxtor is veel sneller!
Zie screenshots:
Hitachi Deskstar 7K250 160GB SATA 7200RPM 8MB
Maxtor 6L040J2 40GB 7200RPM 2MB
• Did you try to solve this yourself?
Ja ongeveer, ehe..
offtopic:
PS. krijg soms tijdens lezen en/of schrijven zoemend geluid, heb hier met de search al veel over kunnen vinden
; verschillende motoren ofzo en resonantie, maar dit neem ik maar voor et goede, eerst bovenstaande prob solven
Puuh..is veel typen, als topic gesluiten ikke boos
PS. krijg soms tijdens lezen en/of schrijven zoemend geluid, heb hier met de search al veel over kunnen vinden
; verschillende motoren ofzo en resonantie, maar dit neem ik maar voor et goede, eerst bovenstaande prob solven
Puuh..is veel typen, als topic gesluiten ikke boos
Specificaties zie Hier
Nog ff plaatje van mijn Hardware Manager:

• Is this a kickass harddisk?
Jaa......zoals Watzie herhaalt, de schaalverdeling is anders op de screenshots.
Heb ik ook weer wat geleerd: eerst goed kijken!..
Maareh..vooreh degenen die hem willen kopen, echt doen, Zoals je kunt opmaken uitverschillende reviews:
• Review 1
• Review 2
• Review 3
• Review 4
is dit een zeer snelle hardeschijf, zeker een goeie keus en ga maar voor SATA, ben je ook al voorbereid op de toekomst
Schijf is tevens ook zeer stil
[ Voor 22% gewijzigd door Yellowneck op 03-05-2004 15:43 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II