Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lange USB kabel tussen TV en computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Dit is het probleem:
Ik heb een computer op een TV aangesloten met een 11 meter lange audio/video kabel (om films te kijken), deze computer staat in een studeerkamer en moet hier ook blijven staan. Nu wil ik een muis/toetsenbord/joystick aansluiting maken naast de TV, zodat ik ook spelletjes op de TV kan spelen. Hiervoor is USB natuurlijk uitermate geschikt. Omdat USB een maximum kabellengte van 5 meter heeft, moet ik twee repeaters aansluiten. De USB kabellengte wordt begrensd door de timings, daarom haalt een hogere kwaliteit kabel dus weinig uit. Deze repeaters kosten ongeveer 30 euro, wat natuurlijk veel te duur is. Bovendien zijn de kabels netjes weggewerkt in twee buizen en een repeater past natuurlijk nooit in zo'n buis :P

Nu heb ik twee oplossingen:
1. Stiekem toch een langere USB kabel maken en dan maar hopen dat het werkt.
2. Twee repeaters of hubs kopen en dan twee doosjes tussen de buizen plaatsen waarin deze weggewerkt worden. Hiervoor heb ik repeaters of USB hubs nodig die klein genoeg zijn om in een doosje weggewerkt te kunnen worden en ze moeten passief zijn (dus zonder externe spanningsbron).

Nu is mijn vraag of iemand hier al ervaring mee heeft en weet of dit enigszins stabiel gaat werken, misschien heeft iemand zelfs al een lange USB kabel in gebruik.

Too many people, making too many problems

Verwijderd

waarom koop je niet gewoon een draadloos toetsenbordje en muis, die dingen hebben een groot bereik. bij mij staat de divx machine ook in een andere kamer dan de tv ....

Verwijderd

Idd, USB is toch gebonden aan een bepaalde max afstand, daarboven ga je echt problemen krijgen.

Verwijderd

Zelf heb ik een usb kabel van 12m met een repater erin. Deze repeater is gewoon een flink grotere usb stekker om het is zo te zeggen. Is passief en het werkt stabiel.
Het zonder repeater werken werkt echt niet, dat heb ik ook als geprobeerd :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 14:37 ]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:23
draadloze usb muis? :)

dan verleng je de ontvanger tot de max van 5 meter, en dan moet je de laatste paar meters draadloos afleggen..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 08:09

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Is de ps2 kabel verlengen geen optie? volgens mij kan je die zo lang maken als je wil.

• LeX-333
Een draadloze joystick is zo lastig aan te komen :) en die vind ik persoonlijk het belangrijkst. Grand Theft Auto speelt toch het beste met joystick (een helicopter is bijna niet te besturen met het toetsenbord :( )

Verwijderd

USB langer dan 5 meter zonder repeater kan je wel vergeten. Maar je kijkt dus alleen films op je tv? waarom neem je dan niet gewoon een afstandbediening bijv. de Remote Wonder van ATI die heeft een zeer groot bereik en gaat met gemak door een betonnen muur of vloer heen. Dus die 10 meter haalt ie makkelijk (eventueel kan je de ontvanger ook nog verlengen met 5 meter usb kabel)

Met dit ding heb je een muis + toetsenbord in één ideaal voor films.

edit:

ja het is natuurlijk geen joystick en niet echt geschikt voor games...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 14:37 ]

• LeX-333
Als dit niks wordt ga ik inderdaad een PS/2 kabel verlengen, maar dan alleen het toetsenbord. Maar ik heb liever USB, dat is veel flexibeler.

Verwijderd

LeX-333 schreef op 03 mei 2004 @ 14:36:
Een draadloze joystick is zo lastig aan te komen :) en die vind ik persoonlijk het belangrijkst.
http://www.logitech.com/i...NL,CRID=12,CONTENTID=5032

Verwijderd

Hoi,

PS/2 heeft echter ook z'n beperkingen. Met een keyboard kan je gerust tot zo'n 15 meter gaan, maar een muis kan reeds problemen beginnen krijgen vanaf 7 meter.

Een alternatief is een extender (vb. Adderlink Gold) maar dit kost toch al vlug enkele honderden Euro's.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
LeX-333 schreef op 03 mei 2004 @ 14:38:
Als dit niks wordt ga ik inderdaad een PS/2 kabel verlengen, maar dan alleen het toetsenbord. Maar ik heb liever USB, dat is veel flexibeler.
dit wel gelezen ?
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 14:35:
Zelf heb ik een usb kabel van 12m met een repater erin. Deze repeater is gewoon een flink grotere usb stekker om het is zo te zeggen. Is passief en het werkt stabiel.
Het zonder repeater werken werkt echt niet, dat heb ik ook als geprobeerd :'(
dus als het gewoon een iets grotere usb stekker is moet het wel weg te werken zijn. en als hij er 1 op 12 meter kan zetten moet 1 op 11 ook wel lukken imo

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

bij pczaak.nl hebben ze wel cordless joy's dus ook hiervoor is een oplossing dus no problemo.

• The Condor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 11:23
En anders zet je gewoon er nog een usb hub bij de tv kan je daar weer tig apparaten op aansluiten, zoals een toetsenbord, muis, koptelefoon/speakers, microfoon.

Spec`s

Verwijderd

Specificaties van USB....

Voor alle apparaten die niet de voeding van de USB-poort gebruiken kun je tot 25 m kabel aanhangen :+
Voor de apparaten die wél de USB-voedingsspanning gebruiken, kun je tot 30 meter verleng-kabel gebruiken, in stappen van 5 meter. Op de bevestigingsplaatsen, plaats je of een powered USB-hub, of een USB-repeater :)

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
ik heb hier een usb kabel van 10 meter (ooit eens gekocht dus niet zelf gemaakt ;) ) en daar werkt alles prima op... ik gebruik hem nu voor me webcam en dat doet het goed... dus ik denk dat je wel een usb kabel van een meter of 10 moet kunnen maken...

BramBoterham

Verwijderd

Hier een plaatje van mijn usb repeater. het is een

SiteCom CN-201 USB Repeater Cable 5 meter,

Het is de grote stekker, boven de gele stekker. De andere stekker is een gewone usb stekker, voor de schaal 8) .

Afbeeldingslocatie: http://ladog.nl/tweakers/usb.jpg

Edit

zie net dat sitecom een nieuwe kleinere repeater kabel op de markt heeft :), hier de link

http://www.sitecom.nl/pro...hp?product_id=39&grp_id=1

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 22:11 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Bij mycom hebben ze een klein usb hubje voor 15 euro, die is vrij makkelijk weg te werken.
Overigens werkt usb bij mij perfect over 5 meter utp kabel, de 5 volt krijgt het apparaat van een LM317T omdat ik geen aders meer over had.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er is ook een apperaat die je USB kabel omzet naar een UTP CAT 5 kabel met RJ45 plug aansluiting. Dus dan kan je met zo'n setje tot zeker 25 meter verlengen dmv netwerkkabel. Je kan hem niet gebruiken icm andere netwerkapperatuur, dus niet aansluiten op een HUB ofzo.

ff naar een linkje gezocht:
http://www.kvms.com/kvm_extenders/usb_extenders.asp

Ik zal eens verder zoeken naar het exacte product.

Nederlandse leverancier gevonden:
http://www.intronics.nl/i...N.jsp?PM=118684&L5=118684

[ Voor 16% gewijzigd door Lambert op 03-05-2004 22:27 ]

Pagina: 1