Mensen,
Het probleem is als volgt.
Ik moet gegevens uit een MSSQl database halen maar nu komt ie met de volgende melding:
Fatal error: Call to undefined function: mssql_connect() in c:\inetpub\wwwroot\connect.php on line 2
mijn code ziet er zo uit:
Nu heb ik al vanalles zitten lezen en doen over een .dll in de map extensions namelijk php_mssql.dll.
hiervoor ook de ; verwijdert in php.ini, maar dan komt ie aankakken met:
Fatal error: Call to undefined function: mssql_connect() in c:\inetpub\wwwroot\connect.php on line 2
PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\PHP\extensions\php_mssql.dll' - Kan opgegeven module niet vinden. in Unknown on line 0
wordt er dus niet beter op.
Nu heb ik al allerhande andere opties geprobeert door de dll's in windows of windows/system32 te zetten e.d.
maar niets wil helpen.
heb overigens ook de extenions map verwezen naar de map waar de dll's in staan namelijk c:/php/extensions.
niets werkt...
ideeen ??
Het probleem is als volgt.
Ik moet gegevens uit een MSSQl database halen maar nu komt ie met de volgende melding:
mijn code ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| mssql_connect('bas', 'sa', '***') or die ("fout: geen verbinding met mssql"); mssql_select_db(1234) or die ("fout: geen verdinding met database"); $query = "SELECT * FROM [account]"; $result= mssql_query($query); echo("$result"); |
Nu heb ik al vanalles zitten lezen en doen over een .dll in de map extensions namelijk php_mssql.dll.
hiervoor ook de ; verwijdert in php.ini, maar dan komt ie aankakken met:
PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\PHP\extensions\php_mssql.dll' - Kan opgegeven module niet vinden. in Unknown on line 0
wordt er dus niet beter op.
Nu heb ik al allerhande andere opties geprobeert door de dll's in windows of windows/system32 te zetten e.d.
maar niets wil helpen.
heb overigens ook de extenions map verwezen naar de map waar de dll's in staan namelijk c:/php/extensions.
niets werkt...
ideeen ??