car-audio Ford Focus sedan (4-deurs)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.098 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Zijn er mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een andere radio en boxen in een Ford Focus sedan (4-deurs)?

Weten jullie misschien wat links waar ik wat kan vinden?
Uiteraard al gezocht bij GOT en bij Google.. kon weinig tips vinden.. Al wat verschillende online-shops gekeken, echter bieden die alleen de mogelijkheid aan om het door hun te laten uitvoeren.

Wat zijn de dingen waar je op moet letten bij het verwijderen van de standaard radio en het plaatsen van de 1 din radio?
Weet iemand ook of het mogelijk is om bay waar de 1 din uitsparing inzit, in dezelfde kleur verkrijgbaar is als de kleur van je dashbord (Ghia-uitvoering) ?

Tevens ben ik ook wel nieuwsgierig waar je eventueel achterin extra boxen kan plaatsen, behalve in de deur dan.
Onder de hoedeplank loopt namelijk een deel van de carresorie, waardoor je in de hoedenplank moeilijk boxen kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:47
http://www.showyoursound.com/Public/Home.asp

http://www.12voltmedia.nl/

Op bovenstaande url's kan je genoeg info vinden hierover.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De standaard radio moet je er zo uit kunnen slopen en een eventuele adapter kun je bij de dealer wel kopen. Verder zou ik geen rearfill nemen maar er voor zorgen dat je voorin een goede compo set zet. Een compo is een losse tweeter, een kickbass woofer van 10, 13 of 16cm en een filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De bay zelf is DIN-breed, je kunt bij de dealer een filler-panel krijgen om de hoogte tot DIN-hoogte te beperken (had ik in mijn vorige lease-Focus waar ik nog mijn eigen audio in had, tegenwoordig is in alle modellen de radio standaard meegeleverd). Voor zover ik weet is die er alleen in het zwart. Daarbij kun je een verloop-stekker verkrijgen (dealer of auto-audio-shop) om de Focus-kabelboom op de specifieke radio aan te sluiten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
De radio vervangen is zover ik nu gelezen heb niet echt een probleem. Jammer dat het opvul stukje alleen in zwart is, maar daar is mee te leven.

Ik zit alleen nog wel even te kijken waar ik boxen kwijt kan. In de 4 deuren zitten op dit moment boxen, ik vraag mij alleen af of deze een beetje van redelijke kwaliteit zijn. Deze zijn natuurlijk te vervangen door zwaarderen, maar echt veel keuze heb je natuurlijk niet door het formaat en de diepte.
Daarom zat ik bijvoorbeeld te kijken voor de hoedenplank, maar dat lukt dus niet vanwege de carosserie. Weet iemand anders nog een goede plek om boxen te plaatsen in dit model focus?

Nu ook nog een goede plek vinden voor mijn wisselaar.. maar ik denk dat die gewoon in de kofferbak belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

sonos schreef op 05 mei 2004 @ 11:14:
Ik zit alleen nog wel even te kijken waar ik boxen kwijt kan. In de 4 deuren zitten op dit moment boxen, ik vraag mij alleen af of deze een beetje van redelijke kwaliteit zijn. Deze zijn natuurlijk te vervangen door zwaarderen, maar echt veel keuze heb je natuurlijk niet door het formaat en de diepte.
De standaard radio en speakers in een Focus zijn niet al te denderend, radio stuurt standaard maximaal 4x17 Watt per kanaal uit.
Daar zijn de speakers ook op afgestemd. Beter kun je de speakers inderaard vervangen door een goede compo.
(volgens mij zijn de speakers en radio ook niet 4 Ohm maar 6 Ohm, maar dat weet ik niet helemaal zeker)
Daarom zat ik bijvoorbeeld te kijken voor de hoedenplank, maar dat lukt dus niet vanwege de carosserie. Weet iemand anders nog een goede plek om boxen te plaatsen in dit model focus?
Das heel jammer, in mijn 3 deurs Focus heb ik de hoedenplank vervangen door een 18mm MDF plaat met serie 1 Sony Xplod 6x9" hoedenplankers (XS-F6930)(aangestuurd door een Pioneer GM-X722) op de standaard radio (hoog in).
Klinkt niet verkeerd doordat de gehele kofferruimte als klankkast dient.
Nu ook nog een goede plek vinden voor mijn wisselaar.. maar ik denk dat die gewoon in de kofferbak belandt.
Normaal zit de wisselaar onder de bijrijders stoel gemonteerd, maar daar kan je geloof ik alleen een Ford wisselaar plaatsen, omdat de ruimte zeer beperkt is.
Suc6.

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel degelijk goed mogelijk om je deur speakers te vervangen.
Het ligt er alleen aan wat je ervoor kwijt wilt. :)
Als je bijvoorbeeld speakers van DLS haalt heb je echt mooi en zuiver geluid, en ook redelijk wat watt . En deze zijn zeker ook te krijgen in kleinere afmetingen . Ga bv is naar de mediamarkt, en neem je oude speakers mee, daar heb je echt een grote keuze uit speakers. Ga wel alleen af op rms vermogen en niet op het maximale vermogen want je kan wel 150 watt maximaal hebben maart als je maar 30 continu hebt schiet het nog niet op. En een absolute aanrader is een klein versterkertje op deze boxen, dan vevormd je geluid veel minder snel (afhankelijk van de versterker natuurlijk).

Kijk maar of je hier iets mee kan ;)

edit>>>
en een klein woofertje voor de lage tonen klinkt ook altijd heel lekker natuurlijk 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim135
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-03-2023
Hoi weet iemand hoe je achterspeakers verwisseld bij een ford mk2 3 deurs ? Achter zitten geen deuren hoe kom je bij speakers? Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Kolere... Ben jij archeoloog?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim135
? Hoezo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim135
Voordeur kun je makkelijk bij maar achterpanel weet ik niet los te krijgen vandaar iemand die dat al weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 18:46

OMD

Omdat je een 19 jaar oud topic hebt opgegraven. Is een lintje waard :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

OMD schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:19:
[...]
Omdat je een 19 jaar oud topic hebt opgegraven.
Om dat topic dan tevens te kapen. Twee dingen die op Tweakers niet toe zijn gestaan. Voor eigen problemen zijn eigen topics. Ik ga dit topic dan ook sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.