BNC netwerk + UTP netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Ik heb nu een server met daaraan 2 pc's, dit alles op een BNC netwerkje. Wat ik nu wil is dat ik met 1 pc 100 Mbit heb. Is het dan mogelijk om er in de server gewoon een 100 Mbit UTP kaartje bij te prikken en in die ene pc, en dan een crosslink kabeltje? Pakt ie dan automatisch de snelste verbinding?

Thx,

Martijn

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Hij kletst dan idd gewoon op 100 Mbit met die ene pc.

Verwijderd

En dat gaat dus niet :)

Moet je even een HUB'je kopen met UTP en BNC-aansluitingen.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Het gaat wel, er moet alleen e.e.a. geconfigureerd worden als je ook wil dat je van PC1 (100MB) PC2 (BNC) kan zien. Maar een hub heb je dan nog steeds niet nodig (afhankelijk van OS).
Als dat niet belangrijk is, als je dus alleen vanaf elke PC de server wil kunnen zien werkt jouw manier gewoon. btw vaak kun je 100/10 MB instellen bij de properties van de netwerkkaart.

• Martijn
Bedankt voor jullie snelle reacties. Het is wel de bedoeling dat ik vanaf PC1 (100Mbit) PC2 (BNC) kan zien. Dat is dus te configureren onder Win98/2k ??

• Martijn
Is dit niet mogelijk?

Server:
1 * 3Com kaartje voor Kabelmodem
A : 1 * BNC kaartje
B : 1 * Realtek UTP 100 Mbit

PC1:
B : 1 * Realtek UTP 100 Mbit

PC2:

Alles A zijn met elkaar verbonden en alle B. Kan ik zo gewoon van PC1 PC2 zien, en als ik van PC1 naar Server een file kopieer, gaat dat dan met 100 Mbit, of moet ik dat nog dan instellen?

Thx,

Martijn

P.S. Weet iemand een progje waarmee je de werkelijke snelheid van je netwerk kan meten? En halen die Realtek kaartjes echt de 100 Mbit, dus 12,5 Mb/s ??

• Martijn
Niemand die dit weet?

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem.. ik heb door het hele huis 10mbit COAX liggen.. (BNC dus :) )

en nou wil ik binnenkort de servers en 2 workstation upgraden naar 100Mbit, maar de rest moet coax blijven draaien...

dus ik koop binnenkort een 100Mbit hub en 4 netwerkkaarten 100Mbit... hoe sluit ik HIER ooit weer 10mbit coax op. (die 100Mbit hubs hebben toch geen coax uitgang meer ??)

ik zat dus te denken: een 10mbit hubje met coax poort ernaast te kopen.. en die op die 100Mbit hub aansluiten (wordt dan 10/100 hub, want anders kan ie niet met dan 10mbit hubje kletsen)

maar dit betekent dus dat ik 2 hubs moet kopen..... vindt ik een beetje overdreven.. nou weet ik dat er adaptortjes zijn, van UTP naar COAX, maar die kan ik nergens krijgen.. weet iemand iets ? weet iemand hoe duur ???

Verwijderd

ow en een proggie om doorvoersnelheden te testen.. (van netwerkkaarten. dus ook voor de kabelaars...)

is DU-meter... errug handig proggie.. (ff downen bij tucows ofzo)

Verwijderd

Om dat draaiende te krijgen heb je in ieder geval 1 pc nodig met zowel utp als coax kaart. Daar een gateway installeren die die twee kaarten voor de rest van het netwerk doorverbind.
In ieder geval zijn er geen eenvoudige hubjes te krijgen die zowel 100Mb als coax hebben. (tenminste ik heb ze nog nooit gezien, maar verbeter me als ik het verkeerd heb)

Verwijderd

dus ik moet in 1 van mijn servers een 10mbit BNC en een 100mbit utp zetten ?

hoe configureer ik dat ? onder NT ?

en maakt het uit dat er al 2 10mbit kaarten inzitten ?

1 voor kabel
1 voor lan ?

moet er dus 1 bij voor 100Mbit en dan moet ik configureren als gateway ?

iemand meer info over gateways en NT ?
of misschien linux ?(heb ook een linuxserver)

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:17

BS

Ik heb gewoon ff gek gedaan en alles vervangen in UTP.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
ja anders blijf je bezig
je kan wel bnc met utp maar wel met dubbele netwerk kaarten enzo
en dat werkt wel maar wel na veel hoofdpijn meestal dan
ikzelf heb ook dubbele netwerk kaarten inmijn pc's maar soms met hoofdpijn en gescheld

.

Verwijderd

maar die coax-kabel die ligt op een onmogelijke plaats, en die wil ik niet kwijt (zitten ook maar 2 workstations op die toch bijna nix doen via de servers, behalve i-netten)

en dat gezeik met meerdere netwerkkaarten wil ik ook niet.. is het dan een optie om 2 hubs te kopen (1 10/100 voor het 100 segment en dan een 10mbit hub met een coax poort aansluiten op de 10/100 hub ? dat moet toch gewoon werken ?????????)

• Martijn
Ik heb even met dat DU meter waar TheHunter het over had m'n netwerk getest (BNC), en dan haalt ie max. 510 kb/s, hoe kan dit? Hij moet toch wel een mb/s kunnen halen?

Verwijderd

mijn Coax haalt 700Kbit/sec

iets sneller dan die van jou, maar niet veel...

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-08 11:57
De mooiste oplossing is om op je server bijv. winroute pro 4.1 te installeren. Die zorgt ervoor dat je vanaf alle andere pc's gebruik kan maken van je kabel modem. Tevens zorgt winroute voor routing tussen je 10 en 100 mbit segment.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Pagina: 1