TV opnemen met niet al te duur apparaat?

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
ik zoek "iets" waarmee ik televisie kan opnemen, het moet gebruiksvriendelijk zijn. Opties waar ik nu op kan komen:
-dvd recorder (te duur)
-videorecorder (bestaan die nog?)
-PC niet gebruiksvriendelijk (althans ik kan me geen handige software voor de geest halen)

Wat voor deveices mis ik nog?

=>Pas op TV een apparaatje geziend die TV kon opnemen (100u), audio (1000-den uren), mp3`s kon afspelen, er zat geloof ik ook een beeldscherm op. alles werd op een HD weggeschreven. Weet iemand wat ik bedoel

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 11:36

PcDealer

HP ftw \o/

Pinnacle PCTV heb ik een aantal jaar geleden gehad:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/66

[ Voor 87% gewijzigd door PcDealer op 03-05-2004 14:01 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Geen idee waar je het over hebt.
Ik ben iig in het bezit van een haupage wintv pvr 250.
Top ding. goed beeld (met software scheduler voor opnemen).
Dus als je een bakkie 24/7 hebt draaien zeker een aanrader, helaas alleen geen showview!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit heeft niks met Gadget Talk te maken, dit is Audio Video-zaken. Vandaar een move GT > AV + titelfix :)

LinkedIn
Instagram

• cosmoOo
  • Laatst online: 03-08 21:39

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

harddisk recorder ?

is het opnemen alleen omdat je het op een andere tijd wil zien of om uitzendigen echt te bewaren ?

maar je vindt een dvd recorder te duur dus is denk ik ook niet echt een optie. ik weet niet wat voor budget je precies hebt maar voor max 200,- zit er denk ik weinig anders op als een vcr, en die kosten tegenwoordig niks meer.
een tvkaartje is wel goedkoop maar dan moet je ook nog een redelijke pc hebben.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

cosmoOo schreef op 03 mei 2004 @ 14:06:

een tvkaartje is wel goedkoop maar dan moet je ook nog een redelijke pc hebben.
Is niet helemaal waar....
als je een kaartje met hardwarematig mpeg encoder hebt ben je geen krachtige pc nodig.
voor een dikke 200 euro heb je de PVR 250 met hardware encoding van mpeg.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Zat ik ook aan te denken. Ik ken iemand die een pc-tje heeft op basis van een AMD Duron 1100Mhz ofzo met een TV-kaart, Videokaart met TV-out, DVD Speler en het programmaatje Showshifter. Hij is er erg tevreden over...

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Mystic Spirit schreef op 03 mei 2004 @ 14:29:
[...]

Is niet helemaal waar....
als je een kaartje met hardwarematig mpeg encoder hebt ben je geen krachtige pc nodig.
voor een dikke 200 euro heb je de PVR 250 met hardware encoding van mpeg.
Ok geen krachtige pc maar ik zei ook redelijk, en je hebt hoe dan ook veel harddisk ruimte nodig en dan wordt zo'n systeem al snel meer dan 200,- (incl tv kaart)

ik heb zelf ook een pvr250 op een via epia bordje draaien en dat werkt goed. maar afspelen is bij de pvr250 toch weer software matig en dat trekt mijn 800mhz cpu'tje niet echt. (ik gebruik gewoon een standalone divx/dvd speler (kiss 500) voor het afspelen)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
cosmoOo schreef op 03 mei 2004 @ 14:34:
[...]
Ok geen krachtige pc maar ik zei ook redelijk, en je hebt hoe dan ook veel harddisk ruimte nodig en dan wordt zo'n systeem al snel meer dan 200,- (incl tv kaart)
En waarom zou het niet meer dan €200,= mogen kosten?? Ik zie de topic-starter nergens een maximale prijs noemen, of lees ik er nou overheen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
videorecorder is jouw uitkomst. En ze bestaan nog wel hoor.

Verwijderd

Zerveza schreef op 03 mei 2004 @ 13:59:
ik zoek "iets" waarmee ik televisie kan opnemen, het moet gebruiksvriendelijk zijn. Opties waar ik nu op kan komen:
-dvd recorder (te duur)
-videorecorder (bestaan die nog?)
-PC niet gebruiksvriendelijk (althans ik kan me geen handige software voor de geest halen)

Wat voor deveices mis ik nog?

=>Pas op TV een apparaatje geziend die TV kon opnemen (100u), audio (1000-den uren), mp3`s kon afspelen, er zat geloof ik ook een beeldscherm op. alles werd op een HD weggeschreven. Weet iemand wat ik bedoel
je geeft het zelf al aan niet te duur en te ingewikkeld,

dvd is duur en al het nieuwe waar jij het onder andere over heb is ook duur of zelfs onbetaalbaar dus blijft video recorder over... lijkt me nutteloos topic.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

cosmoOo schreef op 03 mei 2004 @ 14:34:
[...]

ik heb zelf ook een pvr250 op een via epia bordje draaien en dat werkt goed. maar afspelen is bij de pvr250 toch weer software matig en dat trekt mijn 800mhz cpu'tje niet echt. (ik gebruik gewoon een standalone divx/dvd speler (kiss 500) voor het afspelen)
Een 800 mhz zou dat toch wel moeten trekken...
iig laten we even wachten tot de TS weer wat licht op zaak heeft geworpen en zijn budget beklend maakt, voor we teveel oftopic gaan!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 08:51
Voor nog geen €200,- heb je al de PVR350, en die heeft ook hardwarematige decoding (overigens alleen via de TV-out).

[ Voor 19% gewijzigd door Marco op 03-05-2004 15:35 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 08:51
Wrong button...

[ Voor 88% gewijzigd door Marco op 03-05-2004 15:34 ]

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
het gaat me niet om het opslaan, alleen om het terug te kunnen kijken.

Ik heb een Lenco (kijkshop) tv-kaartje, de software is echter zo brak als de pest, ik moet iedere keer dat ik de software start alles opnieuw instellen. PC is een PIII-800..

Ik had het bij Gadget-Talk geplaatst omdat ik wel benieuwd was naar dat apparaat wat ik hierboven beschreven heb. Ik weet alleen niet meer waar ik het gezien had, bij Wannahaves ofzo..

budget is ff niet heel relevant, moet alleen niet boven de 500e uit komen.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik kwam met een budget van 200,- omdat de ts een dvd recorder te duur vindt en die zijn al te krijgen voor zo'n 250,-

er zijn idd wel wat vreemde apparaten die tv kunnen opnemen en mp3 afspelen e.d. maar dit is niet meer dan een leuk geintje. niet echt om serieus te gebruiken (iig nu nog niet) resolutie is laag en is meestal meer om iets in de hotel kamer op te nemen als er echt geen andere mogelijkheid is.

goede software is o.a.
showshifter
snapstream (beyond tv tegenwoordig)

showshifter kan met elk simpel kaartje samenwerken geloof ik, snapstream kan gebruik maken van een pvr250 met hardware encoding.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 19:03
Misschien is de kiss dp-1504 iets voor jou?

Op pricewatch vind ik alleen de kiss dp-508. Dit is geloof ik het iets oudere model van kiss dat ongeveer dezelfde dingen kan (80 gb harddisk om mee op te nemen en van af te spelen)
Deze kost iets minder als 500 euro, dus misschien interessant om te bekijken?

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik zou toch de optie van een TV-kaart in de PC nog eens bekijken. Dat je met je huidige el-Cheapo kaartje pech hebt gehad, zegt niets over die dingen in het algemeen. Goede kaarten met behoorlijk bruikbare software worden gemaakt door bijv: Hauppauge en Pinnacle.
Onderzoek ook nog eens de optie om je huidige kaartje te blijven gebruiken, eventueel met andere (third party) software. Zie ook dit topic

[ Voor 22% gewijzigd door Henk007 op 03-05-2004 19:00 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:43
gewoon een good-old videorecorder.

gemiddeld TV signaal is toch al brakke kwaliteit ;)

bandje voor 3 uur kost je bijna niets.
makkelijk een archiefje op te bouwen
geen pc nodig
geen gekloot met software
geen pc die altijd aan hoeft ivm timers

• T-MOB
  • Laatst online: 04-08 08:35
'k Ben toevallig bezig met wat Die-Hard opneemwerk voor het werk. Als je een beetje PC hebt red je het prima met een TV-kaart in de computer. Neem je een Pinnacle (niet de rave) dan heb je daar vrij goede software bij:
• MPEG 1 / 2 support
• Avi in een beperkt aantal formaten
• Timerfunctie, deze kun je dagelijks, wekelijks of eenmalig een opname laten starten. De software start zichzelf op het juiste moment op.
• Timeshift (weet niet of dat goed gaat op een PIII-800). Dus je kunt tv-programma's op pauze zetten en later verder kijken.

Zo'n kaartje kost iets van €75. Als je de boel ook wil branden komen daar natuurlijk nog wel kosten bij...

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Voor 100 euro heb je een goeie kwaliteit video recorder.
Simpel, werkt altijd, geen gepruts met instellingen, en iedereen kent het en kan er mee werken.
Ik heb liever geen ronkende pc in mijn woonkamer staan hoor.
En vergelijk ook eens het stroomverbruik van een pc met een VCR?
Pagina: 1