[2003] ICS <> DHCP + RRA ?

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Op m'n Windows Server 2003 bak zitten 2 NIC's. De eerste is aangesloten met een crossed UPT cable op m'n Speedtouch 510 ADSL modem, en de 2de nic op m'n switch, waar m'n andere pc's ook op hangen.

Nu heb ik een vast IP op de NIC die aan die speedtouch is aangesloten, en deze connectie heb ik ook geshared (ICS)..
De andere nick heeft vast IP 192.168.0.1.

Van op m'n andere XP heb ik vast IP 192.168.0.2, met gateway en DNS het IP van m'n 2k3 bak.. Alles werkt, ik heb internet, kan op FTP sites, kan msn'nen, kan DCC'n in IRC...

Maar m'n 2k3 bak wil geen ip addressen uitdelen! Geen enkele van m'n pc's (XP pc, andere 2k3 server, 2K laptop) wil automatisch een IP ontvangen van die ICS van 2k3.

Ik dacht dat die ICS zelf als DHCP server speelde? Als ik een DHCP correct configureer, dan deelt die natuurlijk wel IP's uit, maar draaien er dan geen 2 servers? Hoe kan ik dat controleren?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• real-0ne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2024

real-0ne

Jah wat zal ik ervan maken

heb je wel active directory geinstalleerd...? zo ja dan moet je de dhcp server laten aanmelden aan de active directory....

De enige echte....

• Shaidar
Voor dat ICS zélf DHCP speelt heb je een AD nodig?

Waar vind ik ergens informatie daarover???

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Waarom ICS als je NAT kan gebruiken.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

[ash] schreef op 04 mei 2004 @ 08:52:
Waarom ICS als je NAT kan gebruiken.
iets met Klepel & klok??? ... zoeken op "ICS NAT" 1 linkje 2e regel

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Ik denk eerder dat hij bedoelt: waarom gebruik je de ICS van de 2k3 bak als je even goed internet kunt delen met de Speedtouch 510.

Persoonlijk heb ik een gelijkaardige setup, zelfde modem, alleen hangt er een Debian GNU/Linux bak aan die ip adressen verdeelt en met iptables en dnsmasq verder voor router speelt. Niet omdat dat sneller gaat of wat dan ook, maar gewoon omdat het leuker is om mee te spelen, plus je hebt een server thuis die permanent online is en een world-routable ip adres heeft.

Verder nog één opmerkinkje: je spreekt van een crossed kabel tussen de 510 en je server, is dat niet een normale kabel? Op de doos van de 510 staat dat er een gewone kabel tussenhangt, of ben ik nu aan het dromen?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

OMG, dit zegt meer over jouw als over mij. Wie gaat er nou op een Windows 2003 server gebruik maken van ICS, je kan net zo goed al dan niet beter RRAS installeren en daarbinnen NAT configureren. En dan netjes DHCP, DNS en eventueel WINS installeren.

Dus denk eens na voor dat je wat zegt.

• Shaidar
Inderdaad een gewone UTP kabel tssn de NIC en de modem, maar dat is op zich niet zo belangrijk.

Alles werkt nu, ik heb ICS ge-enabled op m'n W2k3, en ook 'n DHCP server daarop geinstalleerd.

Die Routing (en nat) in w2k3 heb ik nog niet aan de praat gekregen, deze avond nog eens proberen...

Maar gebruikt er iemand hier ook de ICS op een w2k3? En deelt die wel IP adressen uit? Die van mij wil dat dus niet doen, getest met 3 verschillende pc's (2K, XP Home, XP pro)...

Pagina: 1