Windows XP Preinstall....

Pagina: 1
Acties:

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik probeer op een computer windows xp preinstall te instaleren.

maar als ik hem opstart krijg ik een dus scherm en dan meot ik commands invoeren..

als ik setup doe dan krijg ik te zien .. ga naar configuratie scherm en configureer de systeemonderdelen..

alleen kan ik daar niet komen..

wie weet wat hier niet goed gaat ???

Grtz. Alex

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Anheuer,

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een aantal spelregels opgesteld waar elk topic aan moet voldoen - samengevat hebben we die Registratievoorwaarden en faq genoemd, en deze heb je dan ook gelezen toen je je hier registreerde.

Ik ga nog even de drie belangrijkste punten opnoemen omdat je topic nog niet helemaal voldoet aan de eisen die we er aan stellen:
  • Schrijf hetgene wat je al geprobeerd en gezocht hebt voordat je een topic opent altijd even op in je topicstart. Vertel bijvoorbeeld even waar je al op gezocht hebt en wat het resultaat was van de dingen die je al geprobeerd hebt. Hiermee voorkom je dat we allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeerd hebt :)
  • Omschrijf je probleem helder en duidelijk en geef zo veel mogelijk relevante informatie. Als je een foutmelding krijgt, geef dan de exacte foutmelding weer (geen eigen interpretatie), en probeer volledige, leesbare zinnen te maken.
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort omschrijft
Vooral op de 1e twee puntjes ontbreekt het een beetje - kan je je topicstart nog even aanpassen? :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:25
Anheuer schreef op 03 mei 2004 @ 13:28:
Ik probeer op een computer windows xp preinstall te instaleren.

maar als ik hem opstart krijg ik een dus scherm en dan meot ik commands invoeren..

als ik setup doe dan krijg ik te zien .. ga naar configuratie scherm en configureer de systeemonderdelen..

alleen kan ik daar niet komen..

wie weet wat hier niet goed gaat ???

Grtz. Alex
Even kijken of ik je goed begrijp. Je wilt een Windows XP pre-install aanmaken, en daarvoor start je de pc op vanaf de OPK-Tools cd-rom, waarna je een dos-box krijgt, waar jij vervolgens setup intypt en bovenstaande foutmelding krijgt ?

Dan zou ik je willen aanraden om eerst de handleiding (DOCS\OPK.CHM) eens door te nemen, daar staat echt heel duidelijk in uitgelegd hoe je te werk moet gaan.

Je moet om te beginnen een 'master-pc' hebben waar gewoon XP op draait. Hier kun je vervolgens de OPK-Tools op installeren (gewoon vanuit Windows). Daarmee maak je een configuratie-set aan voor de eigenlijke doel-pc. Deze twee verbindt je met een netwerk-kabel, waarna je de doel-pc opstart met de OPK-Tools CD waarna vervolgens XP m.b.v. de door jou aangemaakte configuratie-set wordt geinstalleerd.

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
hey

evelvator.. sorry voor het ongemak, mijn fout dat ik de voorwaarden niet heb gelezen. zal het in de toekomst beter doen..

en nielson..

bedankt voor de info.. ik ga het meteen proberen..
we zijn niet met dat proggie en we begrepen het dus niet helemaal .. we dachten dat het weer zoiets is wat lekker makkelijk of zelfs vanzelf gaat .

maar als nog bedankt voor de info..

Grtz. Alex

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
ga als je nog in dos bent naar je cdrom drive en ga de directory i386 in.
(cd i386)
type dan winnt en de setup start.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."