[qmail]Unable to write pipe

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

Ik ben bezig geweest met een mail server volgens de configuratie hier omschreven. Alles is goed gecompiled (met uitzondering van de chk_user patch) en geinstalleerd. De chk_user.patch is dus overgeslagen.

De servers draaien, users zijn aangemaakt. Echter als ik nu in wil loggen op de server geeft outlook bij mij een fout
-ERR: Unable to write pipe.
Nu heb ik al op Google gespeurd. Daar hadden ze het over het ontbreken van de sendmail symlinks in /usr/sbin en /usr/lib.

code:
1
2
andreas~# whereis sendmail
/usr/sbin/sendmail /usr/lib/sendmail

In het log file kan ik niets terug vinden wat kan wijzen op een (mogelijke) oorzaak van het probleem.

Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik het op kan lossen?

tnx

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

LinuxUser schreef op 03 mei 2004 @ 13:05:
Ik ben bezig geweest met een mail server volgens de configuratie hier omschreven. Alles is goed gecompiled (met uitzondering van de chk_user patch) en geinstalleerd. De chk_user.patch is dus overgeslagen.
Met wat als reden ? Patches zomaar overslaan is vaak geen goed idee. De melding geeft aan dat een pipe niet opgezet kan worden, en dat kan duiden op het ontbreken van een binary.

• LollieStick
na de source gepatched te hebben wou qmail niet meer compilen. Het bestand vpopmail.h ontbrak o.i.d. Kon er verder heel weinig uit wijs worden en zag de noodzaak er niet echt van in.

Hoe dan ook, ik heb hier nog een server staan waar ik wel wat op kan experimenteren. Echter, lijkt het me vreemd dat dat de oorzaak zou zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door LollieStick op 03-05-2004 13:56 ]

• LollieStick
*schop* :+

Ik ben op een andere server wawt gaan experimenteren. Op deze PC staat net als de andere Gentoo. Ik heb op deze pc alles ge-emerged i.t.t. de andere pc waar ik het zelf gecompiled heb.

Configuratie heb ik via het ebuild configuratiescript gedaan. De daemons draaien nu en kan via qmailadmin users aanmaken. Echter, als de users aangemaakt zijn en probeer in te loggen krijg ik het volgende:
-ERR: This user has no $HOME/maildir
Soms verschijnt daaronder de fout:
Unable to write pipe
- Telnetten naar zowel smtp als pop3 wil. Hieruit maak ik op dat de daemons draaien.
- Inloggen op pop3 geeft de bovenstaande foutmeldingen.
- In het logfile staan geen foutmeldingen

Heeft iemand nog suggesties wat het zou kunnen zijn?
tnx

edit:

In /var/vpomail/domains/domeinnaam/
staan gewoon alle users met .maildir map er in

[ Voor 7% gewijzigd door LollieStick op 04-05-2004 12:25 ]