Toon posts:

XP64 - Opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hopelijk ben ik op de juiste plaats in dit forum.
Ik heb een Athlon 64 bit processor (configuratie onderaan). Ik downloade onlangs de 64 bit versie van XP. De installatie verloopt normaal. Ik wist sowieso dat ik drivers zou moeten zoeken (de 64 bit versies) van een aantal apparaten. Ik heb die allemaal opgezocht en vrijwel allemaal gevonden. Als ik XP64 opstart, dan lukt het niet in normale modus. XP64 reboot telkens automatisch in normale modus. Als ik in veilige modus opstart, dan is er geen probleem. Ik vermoed(de) een driver-probleem. Ik ging kijken in mijn systeembeheer van de apparaten en nergens stond er een apparaat bij die niet werkte. Ik had ook die drivers vervangen door de 64-bit versie er van.
Mijn vraag is nu: hoe komt het in godsnaam dat ik niet normaal kan booten in die XP64 versie?
De driver van mijn printer en scanner vond ik niet direct, ik heb ze uitgezet, dus ik vermoed dat dat het probleem niet kan zijn.
Zijn er mensen met soortgelijke problemen? Zijn er mensen die me tips kunnen geven?

Bedankt!

Asus K8V deluxe
Athlon 64 3200+
2* 512 MB ram
1* HD 80 GB (IDE)
G-Force 4 MX440 8X
Chipset VIA K8T800 + VIA VT8237
Sound on board: ADI AD1980 Soundmax 6-channel
3COM 3C940 Gbit LAN controller

Snapscan 600 scanner of Agfa (no 64 bit driver found -> I turned him off!)
HP Deskjet 1220C (no 64 bit driver found -> I turned him off!)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 12:46:
Ik downloade onlangs de 64 bit versie van XP
Mijn vraag is nu: hoe komt het in godsnaam dat ik niet normaal kan booten in die XP64 versie?
Dus je download een produkt waarvoor je normaal geld moet betalen en je zoekt hulp omdat deze versie niet werkt? ;)

Ga er maar vanuit dat je gedownloade versie corrupt is, klaar :)
Voor overige vragen, gewoon Microsoft bellen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Merely schreef op 03 mei 2004 @ 12:49:
[...]

[...]

Dus je download een produkt waarvoor je normaal geld moet betalen en je zoekt hulp omdat deze versie niet werkt? ;)

Ga er maar vanuit dat je gedownloade versie corrupt is, klaar :)
Voor overige vragen, gewoon Microsoft bellen :)
De officiele release van xp 64 bit is nog niet uit bij mijn weten, dus geachte topic starter heeft volledig legaal een beta versie gedownload en tja, met beta versies werken dingen soms gewoon niet :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Merely schreef op 03 mei 2004 @ 12:49:
Huh.. Windows XP 64 bits is toch nog niet te koop? Volgens mij is er geen mogelijkheid om daar "normaal" geld voor te betalen. Je mag toch wel een beta proberen?

edit:
Te laat :( , Nouja gelukkig zijn er mensen die nóg langzamer typen dan ik (Rembrand20) :P

[ Voor 14% gewijzigd door Herr Muller op 03-05-2004 12:55 ]

• Rembrand20
  • Laatst online: 22-09-2023
De 64bits versie is een demo versie dus deze is gewoon nog gratis bij m$ verkrijgbaar.
Ik geloof dat je er een licentie voor een half jaar bij krijgt.

Maar zoals ik hierboven al zijn de xp64 bits versie is nog een beta versie dus er zitten best veel probleempjes in.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Topicstarter
Is raar dat je een LEGALE versie download dat die niet zou werken... :-) Is zelfs van de website van Microsoft zelf gedownload.
Voor de rest volkomen eens dat in een beta-versie een aantal dingen nog niet werken zodat ze zouden moeten werken. Maar zo kunnen we blijven zeveren tot morgen hé.
Ik vraag gewoon of er mensen zijn die met xp64 werken en al dan niet problemen hebben ondervonden met het booten en ik zoek mensen die me kunnen helpen tot het zoeken naar de oorzaak er van.

• Han
  • Niet online

Han

WhizzCat schreef op 03 mei 2004 @ 12:51:
De officiele release van xp 64 bit is nog niet uit bij mijn weten, dus geachte topic starter heeft volledig legaal een beta versie gedownload en tja, met beta versies werken dingen soms gewoon niet :)
Die versie is alleen beschikbaar voor Microsoft beta testers. En mocht je met je beta problemen hebben dan dien je die met Microsoft te bespreken, daarvoor ben je betatester... Anders lees de EULA van Windows 64 nog eens aandachtig door :)

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 03-05-2004 12:58 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Helaas zijn beta OS en te instabiel om je daar mee te helpen. Zie ook dit item uit de Policy:

Windows Operating Systems - Policy - Beta OS'en

:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.