[oracle/php] oracle libraries

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• chriz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 17:56
Ik probeer php samen met oracle te installeren. omdat de oracle db op een andere server staat heb ik alleen de client (oracle-instantclient-basic-10.1.0.2-1.i386.rpm) geinstalleerd. nu probeer ik php te installeren met --with-oracle, maar dan krijg ik een foutmelding:
checking Oracle Install-Dir... /usr/lib/oracle
checking Oracle version... configure: error: Oracle needed libraries not found

als ik --with-oracle=/usr/lib/oracle/10.1.0.2/client/lib doe krijg ik ook die foutmelding nog.
Heeft iemand enig idee welk path ik dan moet gebruiken naar de libraries?

Verwijderd

je moet wel de -devel pakketten van oracle installen, wil je kunnen linken tegen oracle libraries ;)

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

JaQ

Verder weet je natuurlijk dat Oracle deze wijze van installeren niet support. Enkel een 10g IAS met in de bijbehorende Apache (OHS genoemd door Oracle) een php module toevoegen wordt gesupport. Voor meer info daarover zou je op http://metalink.oracle.com kunnen kijken en daar eens in het forum kunnen gaan spitten.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• chriz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 17:56
Ik heb nu die volledige client gedownload, maar omdat ik slackware draai kan ik hem niet installeren, weet iemand misschien welke bestanden ik dan handmatig kan kopieren om php wel te kunnen compilen?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo chriz, welkom in Nos. Hier in Nos verwachten we dat je zelf wat initatief toon. Ik kan me niet aan het idee ontrekken dat jij niet zelf gezocht hebt. Verder geeft DrFrankenstoner ook al aan dat deze manier van installeren niet ondersteund wordt, maar je laat niet merken of je hier wat meegedaan hebt. Ik gooi deze dicht, het is hier immers geen helpdesk.

Neem voordat je een topic opent eerst de volgende keer even de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 en de NOS policy - updated 01/04/03 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.