Toon posts:

Iilyama 19 inch beeld verschuift

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen donderdag een Iilyama 19 inch monitor gekocht.
Maar iedere keer als ik hem uit heb gezet verliest hij de instellingen.
Als ik de power aan doe, staat het beeld weer een stuk buiten het scherm (hij onthoud de V en H position niet)

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of waar het aan kan liggen?

Gegevens:
Monitor: IIyama HM903DT B
Vidiokaart: Sapphire Radeon 9800 Pro
Besturingssysteem Win XP pro

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem, alleen is het zo extreem niet

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of waar het aan kan liggen?
Dit kan liggen aan het eeprom waarin de beeldinstellingen worden opgeslagen. Ik zou contact opnemen met Iiyama om de monitor te laten repareren/vervangen.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:21

Deathchant

Don't intend. Do!

ja klopt. Ikzelf heb pas een Iiyama HM903DTB besteld, maar kreeg een HM903DT A. Ik opgebeld en zij zeiden dat het slechts een nieuw model was. Ik doorgevraagd over hun kutservice en zij erkende dat hun service "de laatste tijd niet optimaal" was. Ook zeiden ze dat veel mensen dit probleem wat jij nu hebt ook hadden en dat het idd een fout in de EEPROM was. Bij de MM904 was er zelfs een chipje fout en die hebben ze ook pas ontdekt na maanden.
Dus opbellen en terugsturen die hap

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, als ik meer weet zal ik het hier wel ff posten.
Tot over een paar maanden dus ;)

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:37
Ik heb al zo'n 1.5 jaar een hm903d, en 't is bij mij altijd al zo geweest........

wat ikwel merk is dat als 't scherm effe aanstaat (20-30minuten), het een beetje bijtrekt, maar niet helemaal.....

Ook word ie veel warmer als ik een spel speel, en dan staat ie op ten duur wel goed.....

het heeft met het opwarmen te maken volgens mij..

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:42:Bedankt voor de tip, als ik meer weet zal ik het hier wel ff posten.
Tot over een paar maanden dus ;)
Jij hebt blijbaar nog nooit een Iiyama monitor op laten halen. Duurt echt geen half jaar ofzo hoor. Onze monitor was binnen en maand weer terug(gerepareerd :)), inclusief gerepareerde pixels (CRT).
Mr. Detonator schreef op 04 mei 2004 @ 03:46:Ik heb al zo'n 1.5 jaar een hm903d, en 't is bij mij altijd al zo geweest........wat ikwel merk is dat als 't scherm effe aanstaat (20-30minuten), het een beetje bijtrekt, maar niet helemaal.....Ook word ie veel warmer als ik een spel speel, en dan staat ie op ten duur wel goed.....het heeft met het opwarmen te maken volgens mij..
Een beetje is iets anders....

[ Voor 3% gewijzigd door Gody op 04-05-2004 03:54 ]

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heeft met opwarmen te maken.

Mijn Samsung 753dfx was ik altijd opnieuw aan het instellen als ie een tijdje had uitgestaan. Werd hier gek van maar ik wist toen niet waar het aan lag.

Laat je scherm ongeveer 30 min aanstaan, stel hem dan pas goed in. Nu als je je scherm een tijdje niet gebruikt (afgekoeld) dan weer aan zet zal die na ongeveer 30 min. weer op de goede stand staan.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb geen Iilyama, maar heb wel ooit tegen dat probleem aangelopen, dat bleek bij mij te maken te hebben met veranderende resoluties. Moest voor elke resolutie opnieuw ingesteld worden :P

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:21

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb niet zo'n last van opwarmen. Hij trekt bij mij binnen 5 minuten bij, langer echt niet. Hij wordt wel warmer dan mijn oude monitor, maar ik zit in een goed geventileerde ruimte dus.
Ik heb em trouwens wel op de optimale resolutie staan he (1600x1200@85HZ) ik weet niet of dat iets uitmaakt bij het opwarmen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet het probleem van de resoluties, want ik blijf op dezelfde resolutie en Hz.

Als het toch het probleem van opwarmen is, valt dit probleem dan wel te repareren, of moet ik er gewoon mee leren leven?

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb er mee leren leven. Aangezien mijn pc overdag tog de hele tijd aanstaat maakt mij dat opwarmen van 20 a 30 min echt niet meer uit.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
Heb zelf een Iiyama A702HT, en ken zo'n soort fenoneem :). Wanneer ik de monitor uit doe met de uitknop , en weer aan doen na een nacht of zo, dan zie ikook dat me beeld ongeveer 1/2 cm naar links is gegaan, soor kaboutertjes aan het werk ;(.
Pagina: 1