Toon posts:

Shoppen in duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben van plan wat nieuwe hardware aan te schaffen waaronder dingen die in nederland lastig te verkrijgen zijn of dan heel duur worden.
Nou zitten er in duitsland hele boel zaaken die veel hebben en stuk goedkoper zijn dan in Nederland.
Het gaat om de volgende spullen die ik wil aanschaffen:
WD Raptor 74 gig (200)
Audigy ZS ret. (68,98)
Arctic VGA Silencer (10,16)
120 Papst (16,2)

Deze spullen heb ik bij eenzelfde winkel gevonden. Namelijk www.norskit.de
Deze hebben heel veel voor hele lagen prijzen. De prijzen die erachter staan heb ik daar gevonden.

Mijn vraag was eigenlijk of hier mensen zijn die ervaring hebben met bestellen in duitsland en of dit problemen kan opleveren.
Of is er misschien een andere zaak die goed en goedkoop is?

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33
In de Shopsurvey http://www.tweakers.net/shopsurvey/3830 staan idd nog geen ervaringen. Een van de redenen dat de prijzen lager zijn komt door een lagere BTW in Duitsland 16% ipv 19 % hier.

Verwijderd

Is idd erg voordelig, je moet alleen niet de extra benzine vergeten die je kwijt bent. Verder is het handig om even uit te zoeken hoe het met je garantie zit. Elke keer op en neer rijden als je garantie moet claimen maakt het niet echt voordelig.

Verwijderd

Topicstarter
Laat het versturen natuurlijk is wel zo handig

Verwijderd

ik heb redelijk veel ervaring, met aankopen doen uit duitsland.
het is inderdaad goedkoper, kan soms (bij meerdere aankopen oplopen tot honderden euro's.)
nadeel is, als er een defect optreed/stuk is..garantie soms heel erg lang kan gaan duren. en soms kun je dan naar je nieuwe spullen fluiten.
ik persoonlijk vindt als je iets koopt doe het dan bij een goeie pc zaak.
kijk bijv. es op ebay duitsland en vergelijk es wat zaken/prijzen, en natuurlijk naar hun goeie feedback.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik woon zelf in Maastricht en ga bijna altijd naar Aachen voor m'n spullen (met de auto, ik bestel dus niet via internet):

http://www.bora-computer.de/
http://www.hiq-aachen.de/
http://www.computer-cash-carry.de/
http://www.p-c-c.de/

Zo'n beetje de belangrijkste in Aachen :Y)

P.S Die raptor 74Gig heb ik zelf bij Hiq gehaald voor 219 euro. HIQ heeft ook de beste service en niet geheel onbelangrijk; je kunt er met een nederlandse pinpas betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dukey op 03-05-2004 12:10 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Boven een bepaald bedrag is het versturen meestal gratis. Heb zelf geen ervaring met de toko die jij noemt maar meestal is dat ongeveer hetzelfde. Pas wel op bij de berekening of de kosten niet plotsklaps tich keer zo hoog zijn omdat je een buitenlands adres opgeeft. Als je familie, kennissen etc in Duitsland hebt wonen is het nog een stuk eenvoudiger.
Vanuit Nieuwekerk is Duitsland wel erg ver, dus brandstof wordt dan een belangrijke kostenpost.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 12:11 ]

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 20:07
Ik heb goede ervaringen met Snogard

Ligt vlak bij Keulen en is eventueel makkelijk te bereiken met de wagen

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn ervarin met Norskit zijn in principe okee, maar het leveradres en het adres van facturatie waren verschillend, wat voor wat gedoe zorgde (eigenlijk een pluspunt, omdat ze het echt zeker wilde weten of het klopte).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Zal ze wel een emailtje sturen met wat vraagjes. Meestal kun je daaruit wel opmaken hoe een bedrijf werkt en of ze de klant willen helpen.
Alvast bedankt voor de reacties

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
kan je tegenwoordig met die lage dollarkoers beter geen onderdelen bestellen in amerika? :*)

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 07:06
ppleeuw schreef op 04 mei 2004 @ 09:37:
kan je tegenwoordig met die lage dollarkoers beter geen onderdelen bestellen in amerika? :*)
Nee want dan betaal je invoerrechten (oftewel de btw, zijnde 19% over wat hetzelfde in NEDERLAND in de winkel kost), geloof me dan moet je wel heel goed rekenen en heel erg veel verschil vinden om dat de moeite waard te laten zijn...

Duitsland is EU dus hun btw is al geldig, en daarom een interessant alternatief.

Verwijderd

watzie schreef op 04 mei 2004 @ 09:43:
[...]

Nee want dan betaal je invoerrechten (oftewel de btw, zijnde 19% over wat hetzelfde in NEDERLAND in de winkel kost), geloof me dan moet je wel heel goed rekenen en heel erg veel verschil vinden om dat de moeite waard te laten zijn...
erger nog: je betaalt invoerrechten en btw. (nou zijn de invoerrechten op computerzut 0%, maar het is dus niet hetzelfde).
en over de verzend+verzekeringkosten mag je dus ook nog heffing+btw dokken...
Duitsland is EU dus hun btw is al geldig, en daarom een interessant alternatief.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Met hun 16% btw ten opzichte van onze 19% ook aantrekkelijk. Producten zijn er dus goedkoper omdat er 3 % minder btw over zit.
Ga van de zomer naar Andorra en daar hebben ze 0% btw alleen is geen eu dus als ze je daar pakken met de spullen kun je gaan dokken.
Ook natuurlijk nog wat flesjes meeslepen :7
Enige nadeel is dat ze daar heel stom zijn en alleen maar kut frans of spaans spreken. Maar alle electronica is daar flink stuk goedkoper.

Verwijderd

Op idealo.de heb je een uitgebreide pricewatch voor Duitsland. Met daarbij een soort van Shopsurvey. De meeste meningen over norskit.de zijn wel positief daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 13:40 ]

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 19:44
Beetje offtopic, maar ik hoor dat hier ook mensen zijn die vaak in aken computer spul halen. Nu heb ik nog geen 1,5 maand geleden een HIS 9800pro gekocht bij hiq-aachen.de, maar sinds pas geeft ie allerlei artifacts. Ik heb net gebeld en ze zeggen dat ze m moeten opsturen omdat ie al ouder is dan 1maand, anders werd ie omgeruilt (nu moet ik 2-6weken zonder zitten).

ik heb de voorwaardes eens bij genomen en vind dit er nergens in terug, weet iemand of ze dit kunnen doen?

alvast bedankt

Verwijderd

darklord007 schreef op 22 september 2004 @ 17:02:
Beetje offtopic, maar ik hoor dat hier ook mensen zijn die vaak in aken computer spul halen. Nu heb ik nog geen 1,5 maand geleden een HIS 9800pro gekocht bij hiq-aachen.de, maar sinds pas geeft ie allerlei artifacts. Ik heb net gebeld en ze zeggen dat ze m moeten opsturen omdat ie al ouder is dan 1maand, anders werd ie omgeruilt (nu moet ik 2-6weken zonder zitten).

ik heb de voorwaardes eens bij genomen en vind dit er nergens in terug, weet iemand of ze dit kunnen doen?

alvast bedankt
Wel een grote kick :+

Maar ik had ook een probleem alleen dan na ruim een jaar en had geen bonnetje meer. Toen is het ook opgestuurd door de shop en na 3 weken een nieuwe gekregen ;)

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 19:44
ik heb wel een bonnetje, het gaat mij erom of ik geen nieuwe kan eisen aangezien hij pas 1 maand en nog geen 2weken oud is. heb geen zin om een paar weken zonder te zitten, en daarnaast :X wil ik eigenlijk een 6800 ervoor hebben :X

Verwijderd

darklord007 schreef op 22 september 2004 @ 17:09:
ik heb wel een bonnetje, het gaat mij erom of ik geen nieuwe kan eisen aangezien hij pas 1 maand en nog geen 2weken oud is. heb geen zin om een paar weken zonder te zitten, en daarnaast :X wil ik eigenlijk een 6800 ervoor hebben :X
Denk dat dit laatste haast niet gaat mede doordat het een ander merk is. COntact ze hierover, maak ook een nieuw topic aan. Dit topic is veel te oud hiervoor en een heel ander odnerwerp ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Dit topic is idd wel oud nu, ik denk dat de TS ondertussen al besteld heeft :+

Als ik me niet vergis kan je al in Stuffis Generalis, daar past je vraag ook beter thuis :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.