Port replicator incl. VGA via FireWire/USB - bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Van de vier (advanced) port replicators voor onze Compaqs n1020v zijn er vier kapot gegaan. Ik ben daarom op zoek naar een alternatief, maar dat blijkt nog niet makkelijk.

Ik zoek een port recplicator via USB of FireWire met ten minste poorten voor netwerk (RJ45), 2 x PS2 en... VGA. Dat laatste blijkt erg moeilijk.

Inmac kan me niet verder helpen, Google weet het ook niet meer en mijn gebruikelijke leveranciers hebben er ook nog nooit van gehoord.

Kan iemand me tenminste vertellen of dit soort port replicators überhaupt bestaan?

Bloed, zweet & koffie

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
VGA is een analoge aansluiting. Dat maakt het behoorlijk moeilijk. Feitelijk heb je in zo'n replicator dan een tweede videokaart nodig, in elk geval het DAC deel.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Bedankt voor je uitleg :)

Een Basic Port Replicator doet dat ook en afgezien van de connectie met de laptop (want die gaat telkens kapot) werkt dat prima. Ik zoek dus een apparaat dat dat ook doet maar met een USB- of FireWire-aansluiting (of PS2 van mijn part - als het maar werkt!).

[ Voor 6% gewijzigd door CmdrKeen op 03-05-2004 13:40 ]

Bloed, zweet & koffie

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoiets ?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/u/3920.jpg
Sitecom introduceert de USB 2.0 VGA adapter. Met deze adapter kun je op een gemakkelijke en eenvoudige manier een extra monitor aansluiten op elke computer die voorzien is van een USB 2.0 aansluiting.

Door de komst van deze adapter is het makkelijker te verwezenlijken om een tweede monitor aan te sluiten, hiermee bespaard u aanzienlijke veel tijd. Hebt u niet veel ervaring of zin in het installeren/configureren van een VGA kaart is dit de ideale uitkomst.

De USB 2.0 VGA-adapter biedt uikomst voor mensen die veel werken met beeld/geluid bewerkingstoepassingen. Door het aansluiten van een 2e monitor heb je twee maal zoveel desktop ruimte, waardoor je meerdere applicaties tegelijkertijd kunt openen. Daarnaast zijn ook een hoop andere situaties waardoor deze adapter goed van toepassing zou kunnen zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan, het meekijken van meerdere personen, Foto’s bekijken of het samen surfen.
de rest kun je er wel bij verzinnen ... denk ik

http://www.tweakzone.nl/nieuws/5379

http://www.google.nl/sear...F-8&q=usb+vga+adapter&lr=

[ Voor 98% gewijzigd door Fish op 03-05-2004 19:25 ]

Iperf

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Klinkt goed! De laptops doen alleen USB 1, dus zal er een USB2-kaartje in moeten. Even zitten rekenen: voor EUR 200 ex. btw ben ik klaar. Niet echt een charmante oplossing, maar als het werkt...

Bedankt :)

Bloed, zweet & koffie