[MANDRAKE] nForce 2 LAN driver

Pagina: 1
Acties:

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik ben een complete linux n00b, maar wil toch wat gaan expirimenteren met dit os.
Dus heb ik Mandrake 9.2 (de downloadversie) geinstalleerd op ongeveer 5gb ruimte..
Ik heb thuis internet via een lan, waarbij een andere computer voor routertje speelt en dus als gateway ingesteld moet gaan worden.
Maar als ik in linux mijn NIC wil gaan instellen, ik doet dit in autodetect modus, dan vraagt hij wat voor verbinding ik wil op zetten. Ik kies dan LAN, en vervolgens staat er dat het configureren gaat beginnen. Maar hierna ben ik weer terug op het zelfde scherm als waar ik een type verbinding moet kiezen.. dit blijft eeuwig doorgaan.. Hierdoor neem ik dus aan dat Mandrake 9.2 geen drivers bevat voor de nForce2 NIC. (klopt dit?) Zijn deze ergens te downloaden? en hoe installeer ik ze?
Alvast bedankt! ;)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

In 9.2 zitten die drivers inderdaad niet. Je kunt van nvidia wel de drivers downloaden maar dan moet je ze zelf compileren. Als je een complete noob bent kan dat dus eventueel niet goed gaan, maar proberen kan geen kwaad uiteraard.

• Intrepidity
Ik heb inmiddels de package van de nforce drivers geinstalleerd met het volgende commando:
"rpm -i NVIDIA_nforce-1.0-0126.mdk91up_2.4.21_0.13.athlon.rpm"

De package installeert dan goed, maar als ik dan weer de configuratie van de NIC start gebeurt er niets meer of minder dan voor de installatie.. Doe ik iets fout? Ik heb overigens wel de driver package voor mandrake 9.1 gebruikt, ze hadden niets voor 9.2 :?

• 4VAlien

4VAlien

Intarweb!

je moet eerst de module loaden met
modprobe nvnet (als root)
Maar omdat je een 9.1 package hebt weet ik niet of dit goed gaat.

• Intrepidity
Dat gaat inderdaad niet goed.
"Modprobe: Unable to locate module nvnet"
Ik las ook ergens iets over srpms die je kon aanpassen aan elke distro.. kan ik daar wat mee?

[ Voor 43% gewijzigd door Intrepidity op 03-05-2004 11:30 ]

• 4VAlien

4VAlien

Intarweb!

ik gebruik zelf geen sprms maar op google staat er vast genoeg over. Compileren met de tar file van nvidia is echter zeker net zo makkelijk, je moet dan wel je kernel source geinstalleerd hebben (maar dat is bij die srpm ook ongetwijfeld nodig)

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 09:30

Blaasvis

Cidora \o/

als je een package installeert wil het ook nog wel eens helpen, om daarna depman -a te runnen ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Blaasvis schreef op 03 mei 2004 @ 12:30:
als je een package installeert wil het ook nog wel eens helpen, om daarna depman -a te runnen ;)
Lijkt me niet, waarschijnlijk werkt depmod -a beter ;).

Verwijderd

1) neem liever Mandrake 10.0 OE (of CE)
2) rpm's van drivers moeten exact die zijn die bij het kernel passen dat jij gebruikt, anders gaat het niet werken.
3) Mandrake 9.2 heeft geen kernel sources meegeleverd op de installatie cd's - dus separaat downloaden... toch weer windows booten.

Voor nforce 2 geldt met Mandrake 10 overigens dat je de bootopties
noapic nolapic
moet meegeven; je Lan zal het meteen doen dankzij de meegeleverde opensource drivers voor nforce bordjes.

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bij Mandrakelinux 10.0 kan je de vrije software forcedeth driver gebruiken, zit bijgeleverd in de standaardkernel. Je kan eens checken of ze in Mandrakelinux 9.2 ook zitten, alhoewel ik vrees dat ze daarvoor net iets te nieuw zijn.

Verwijderd

Forcedeth drivers zitten zeker niet in Mandrake 9.2, en inderdaad zijn ze er wel in 10.0 Community en Official aanwezig.
Pagina: 1