Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al lang te kijken naar een leuk PDA'tje. Ik heb mijn oog daarbij laten vallen op de asus Mypal A620BT (pricewatch: Asus MyPal A620BT).
Nu lijkt het erop dt ding ding al een jaar lang 320 euro kost, wat voor mij nog te veel is.. En zo is dat ook bij andere PDA's.. Zou het nog de moeite zijn om langer te wachten??
En zo nee, wat zouden jullie me dan aanraden? Ik wil graag bluetooth zodat ik draadloos kan internetten via mn telefoon, en ik wil graag CF zodat ik de foto's van mn digicam er makkelijk op kan bekijken.

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 21:50

johnneman

rofl de bofl

maar als je wacht, dan komt er toch wel weer wat nieuws uit,
met meer functies en dergelijke, met dan ongeveer dezelfde prijs, of zelfs hoger..
en dan wil je dat weer ;) tenminste, dat heb ik altyd :9

ik zou 'm dus gewoon kopen, misschien kun je nog wel een beetje korting regelen ergens,
je staat er versteld van wat je soms allemaal wel niet voor elkaar kan krijgen in een winkel, echt :)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 20:38
En als je dan zorgt dat je dan nog iets van assesoires in die winkel koopt, kunnen ze vaak een mooi rond prijsje maken ;)

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 12:01

T-8one

take it easy, take a sisi

De Acer N10 is volgens mij laatst flink in prijs gedaald.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
En als geld een probleem is, dan is er nog de Palm Zire 31 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nexxennium schreef op 03 mei 2004 @ 13:27:
En als geld een probleem is, dan is er nog de Palm Zire 31 ;)
Die heb ik idd ook gezien ja! Mooi dingetje als opstapje. Alleen die resolutie van 160x160 schijnt laag te zijn. Is dat echt een groot probleem als ik ook spelletjes erop wil spelen en filmpjes kijken? Zijn die allemaal standaard op 320x320 gemaakt of niet?
Anders is dit zeker een kanshebber, voor mij als arme student :)

Verwijderd

Topicstarter
kareltje_de_grote schreef op 03 mei 2004 @ 11:43:
De Acer N10 is volgens mij laatst flink in prijs gedaald.
Ja dat is ook een mooie! En maar 245 eurotjes. Alleen geen bluetooth maja.. Ik ga is ff reviewtjes lezen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

PDA's veranderen niet zo snel vergeleken met computers. Ze verouderen dus ook niet zo snel, dus de prijs hoeft niet veel te veranderen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 15:01:
[...]

Die heb ik idd ook gezien ja! Mooi dingetje als opstapje. Alleen die resolutie van 160x160 schijnt laag te zijn. Is dat echt een groot probleem als ik ook spelletjes erop wil spelen en filmpjes kijken? Zijn die allemaal standaard op 320x320 gemaakt of niet?
Anders is dit zeker een kanshebber, voor mij als arme student :)
Nou, filmpjes kijken moet je sowieso niet langere tijd doen op een PDA, ongeacht welke resolutie. Ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoord die iedere dag filmpjes kijkt op de PDA, maar hoogstens 1x in de zoveel weken een keer: om daar nou de rest van je koop op te baseren lijkt me sterk. Ik heb altijd een trailer van een leuke film op mijn PDA staan om het aan andere mensen te laten zien dat het *kan*.

160x160 is wel wat laag voor de meeste spelletjes, maargoed, als je het als functioneel apparaat wil hebben met wat entertainment in de vorm van MP3, dan is de Zire31 uiteraard ideaal.

Bedenk goed wat je met je PDA doet.

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Resistor schreef op 03 mei 2004 @ 15:05:
PDA's veranderen niet zo snel vergeleken met computers. Ze verouderen dus ook niet zo snel, dus de prijs hoeft niet veel te veranderen.
Ben ik het niet mee eens. Kijk naar de Palm Zire72, die verkoopt nu nieuw voor maar een paar tientjes meer dan de Zire71 die toch behoorlijk mindere specs heeft.

Met PDA's is het vaak zo dat als er nieuwe modellen uitkomen, de oudere vaak obsolete raken, vanwege de betere specs en (bijna) even hoge of iets lagere prijs. Maar een prijsdaling: ho maar. Gevolg: oudere modellen hebben een bar slechte prijs/kwaliteit verhouding in vergelijking met de nieuwere. Bij computers, foto camera's is het allemaal anders, snap niet dat het bij PDA's zo is eigenlijk.

Zo zie je bij sommige Dixons de antieke Palm m515 voor evenveel verkopen als een Palm Tungsten T2. En het erge is, sommige mensen kopen het ook nog! _O_

[ Voor 22% gewijzigd door Stereotomy op 03-05-2004 16:51 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op 03 mei 2004 @ 16:47:
[...]

Nou, filmpjes kijken moet je sowieso niet langere tijd doen op een PDA, ongeacht welke resolutie. Ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoord die iedere dag filmpjes kijkt op de PDA, maar hoogstens 1x in de zoveel weken een keer: om daar nou de rest van je koop op te baseren lijkt me sterk. Ik heb altijd een trailer van een leuke film op mijn PDA staan om het aan andere mensen te laten zien dat het *kan*.

160x160 is wel wat laag voor de meeste spelletjes, maargoed, als je het als functioneel apparaat wil hebben met wat entertainment in de vorm van MP3, dan is de Zire31 uiteraard ideaal.

Bedenk goed wat je met je PDA doet.
ja natuurlijk is het waar wat je zegt, en het is ook niet mijn bedoeling om er echt films op te kijken. Mijn vraag was meer: zijn de meeste aplicaties/spellen/films gericht op 160x160 of 320x320?
Niet dat ik straks met mn 160x160 staat waar ik net niks mee kan.. Snappie?

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op 03 mei 2004 @ 16:49:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Kijk naar de Palm Zire72, die verkoopt nu nieuw voor maar een paar tientjes meer dan de Zire71 die toch behoorlijk mindere specs heeft.

Met PDA's is het vaak zo dat als er nieuwe modellen uitkomen, de oudere vaak obsolete raken, vanwege de betere specs en (bijna) even hoge of iets lagere prijs. Maar een prijsdaling: ho maar. Gevolg: oudere modellen hebben een bar slechte prijs/kwaliteit verhouding in vergelijking met de nieuwere. Bij computers, foto camera's is het allemaal anders, snap niet dat het bij PDA's zo is eigenlijk.

Zo zie je bij sommige Dixons de antieke Palm m515 voor evenveel verkopen als een Palm Tungsten T2. En het erge is, sommige mensen kopen het ook nog! _O_
Ja dat is mij dus ook opgevallen. Vandaar dus dit topic ;) Ik vind het heel raar dat ze niet in prijs dalen :(

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 18:20:
[...]

ja natuurlijk is het waar wat je zegt, en het is ook niet mijn bedoeling om er echt films op te kijken. Mijn vraag was meer: zijn de meeste aplicaties/spellen/films gericht op 160x160 of 320x320?
Niet dat ik straks met mn 160x160 staat waar ik net niks mee kan.. Snappie?
Nou, applicaties werken voor PalmOS voor zowel 160x160 als 320x320: Palm heeft vanaf het begin altijd 160x160 schermen gehad en daar is doodgewoon veel software te vinden. 320x320 werkt fijner omdat de graphics mooier zijn en er veel meer op het scherm past.

Spellen: kijk eens rond op www.palmgear.com of www.pdassi.nl

Films: die maak je zelf, en speelt het dan af met mmplayer of kinoma. Voor kinoma heb je Kinoma Producer nodig.

Alors.

Verwijderd

Tja ik denk dat ze zo hoog in prijs blijven omdat ze toch gewild zijn, een beetje netzoals met Volkswagen, die blijven ook hoog in prijs zelfs als ze zwaar 2e hands zijn. Ik zou adviseren om eens rond te kijken op 2e hands veilingsites enzo, daar kan je meestal een goede PDA voor net iets minder op de kop tikken

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 23:06
je moet gewoon eens op ebay.com kijken.

ik heb daar mijn toshiba e740 gekocht voor 200 euro (uit amerika)
zie ook vaak hptjes voor rond de 200 euro staan
bijvoorbeeld deze
http://cgi.ebay.com/ws/eB...8331&item=3093253433&rd=1

tipje:: wireless lan onboard is ook heel lekker kun je radio luisteren of het journaal kijken en natuurlijk makkelijk mailen en tweakers checken pricewatch op de hcc dagen enzo ;) ;) 8)7 .

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje voor mijn keuze: Als ik bijvoorbeeld de asus mypal 620 met bluetooth, zou ik dan echt via bluetooth met telefoon in mijn zak via gprs kunnen internetten? Ik heb een siemens S55..

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Euhm, ja, daar is de hele oplossing ook voor bedacht. :)

Stel je bij het internetten geen grafische hoogstandjes voor: je zult jezelf het vaakst op txt sites vinden met contents geoptimaliseerd voor een PDA.

Voor de Palm Tungsten T3 heb je ook nog WebPro bijgeleverd, en die maakt gebruik van een gratis proxyserver (webpro.palm.com of iets tergelijks) welke alle internet pagina's stript van de formatting voor grote schermen, en het leesbaar maakt voor kleine schermen. Zo bespaar je een HELEBOEL Kb wanneer je aan het GPRSsen bent! (weet even niet zeker of dit ook meegeleverd is bij de Tungsten T2 , weet wel dat WebPro ook op mijn oude TT2 draaide)

[ Voor 52% gewijzigd door Stereotomy op 04-05-2004 01:06 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft lastig allemaal..
Nog een vraag: behoord de tungsten E ook tot de oudere pda's waar je te veel voor betaald of niet? Kan ik dan beter €50 besparen en een zire 31 nemen? Die tungsten heeft wel 320x320..

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
De T|E heeft hogere resolutie en mooier display (TFT). De processor is wel trager, ~120MHz vs. de 200MHz XScale van de Zire31. (toch?). Voordeel: je hebt dan geen suffe Intel maar een mooie OMAP met krachtige DSP waarvoor PalmSource nooit een API heeft gemaakt/vrijgegeven zodat deze mooie techniek ongebruikt blijft. (Ja, ik ben ietwat cynisch.)
Ik heb de 144MHz OMAP in m'n Tungsten|T2 nooit te traag gevonden. Een OGG Vorbisje (uiteraard gebruik je geen MP3 meer als dat niet hoeft :)) + equalizer en beetje browsen via bluetooth gaan prima samen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzillogic op 04-05-2004 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
tsja en dan is de stap naar een zire 71 weer klein. En ik vind die er persoonlijk wel wat hipper uit zien :) Jammer dat die dus niet goedkoper word nu de zire 72 er is.. Lastig, lastig, lastig...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 10:33:
Het blijft lastig allemaal..
Nog een vraag: behoord de tungsten E ook tot de oudere pda's waar je te veel voor betaald of niet? Kan ik dan beter €50 besparen en een zire 31 nemen? Die tungsten heeft wel 320x320..
Nee, dan zou ik toch echt voor de Tungsten E gaan. Maar als je wat meer geld hebt, de Zire72 is echt heel aantrekkelijk, voor 270 EUR bij beat-it.nl . Je krijgt er dan Bluetooth, voicememo en een 1.2 mp camera bij. Oh, en een 312 MHz processor.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op 04 mei 2004 @ 15:12:
[...]

Nee, dan zou ik toch echt voor de Tungsten E gaan. Maar als je wat meer geld hebt, de Zire72 is echt heel aantrekkelijk, voor 270 EUR bij beat-it.nl . Je krijgt er dan Bluetooth, voicememo en een 1.2 mp camera bij. Oh, en een 312 MHz processor.
ja dan komt er weer ff 70 euro bij.. Ik ben nu hard op zoek naar een goedkope zire 71.. Dat model is er nu uit, dus je zou zeggen dat ie wel ergens goedkoop weg moet! Was ik net bij de dixons: €280!! Gekkigheid! Iemand die em ergens goedkoop weet te krijdgen?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

eh... niet naar de Dixons gaan. Probeer de pricewatch eens, beat-it.nl is meestal een van de goedkoopste.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op 04 mei 2004 @ 19:16:
eh... niet naar de Dixons gaan. Probeer de pricewatch eens, beat-it.nl is meestal een van de goedkoopste.
Ik kan alleen geen shop-survey vinden :S Zijn ze ook te vertrouwen?

Verwijderd

als t navigatie doeleinde heeft zal ik toch tenminste 320x240 aanraden

Daarom heb ik toen voor de 2210 gekozen, goedkoop maar waar voor zn geld.

Verwijderd

Topicstarter
sow ik vind een zire 71 voor 191 euro bij PCone.
met de volgende omschrijving:

ZIRE 71 OS 5.2.1 16MB FOR PP BUNDLES ONLY IN (PALM)

PP bundles only? Wat houdt dat in? Ik vind die site er ook niet echt professioneel uit zien.. Ze reageren ook niet op mn mail..

• GlowMouse
  • Niet online
PP is perfect passenger, een routeplanner.

[ Voor 22% gewijzigd door GlowMouse op 05-05-2004 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op 05 mei 2004 @ 11:01:
PP is perfect passenger, een routeplanner.
en dus kan ik hem niet los bestellen daar?

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 11:03:
en dus kan ik hem niet los bestellen daar?
Er staat duidelijk bij dat hij ALLEEN voor PP bundels is. Je kunt het ze natuurlijk altijd vragen.
Pagina: 1